^aM^ Skrevet 6. mars 2004 Del Skrevet 6. mars 2004 Jeg vil lage et program som starter et annet program x antall ganger, går det ann å bruke for loop til dette eller en anne form for loop. Hva er koden for å starte at et annet program. Takker på forhånd for alle svar. Lenke til kommentar
moesen Skrevet 6. mars 2004 Del Skrevet 6. mars 2004 Jeg vil lage et program som starter et annet program x antall ganger, går det ann å bruke for loop til dette eller en anne form for loop. Hva er koden for å starte at et annet program. Takker på forhånd for alle svar. Sikkert noe alà slik: system("command c:\mappe\fil.exe"); Lenke til kommentar
Peter Skrevet 6. mars 2004 Del Skrevet 6. mars 2004 (endret) husk dobbel slash i system() kommandoer (escape slashen: "\\") Kommandoen fungerer slik: system("C:\\mittprog\\blah\\bleh.exe") slik jeg har forstått det.. Endret 6. mars 2004 av Nazgul Lenke til kommentar
moesen Skrevet 6. mars 2004 Del Skrevet 6. mars 2004 husk dobbel slash i system() kommandoer (escape slashen: "\\")Kommandoen fungerer slik: system("C:\\mittprog\\blah\\bleh.exe") slik jeg har forstått det.. Jepp, det var bare ett eksempel... Bra du rettet Lenke til kommentar
☀ ❄ Skrevet 6. mars 2004 Del Skrevet 6. mars 2004 (endret) (For klarhets skyld: applikasjonen refererer til programmet du starter med system(), og programmet refererer til C/C++-programmet ditt.) Vil også understreke at system() ikke returnerer før applikasjonen du har startet har kjørt ferdig. På norsk: Du starter en applikasjon med system()-kommandoen. Applikasjonen kjører. Applikasjonen avsluttes. Først da går programmet videre. Altså, applikasjonen blir startet mange ganger etter hverandre, ikke mange ganger samtidig. // Du kan selvfølgelig bruke en "numeric constant" // (f.eks. 5) i stedet for x_antall_ganger for (int i = 0; i < x_antall_ganger; i++) system("C:\\winnt\\system32\\sol.exe"); // Kabal For å bruke system() må du inkludere <cstdlib> Endret 6. mars 2004 av Myubi Lenke til kommentar
kattemat Skrevet 6. mars 2004 Del Skrevet 6. mars 2004 Om du vil eksekvere programmet i en engen prosess gjør du noe ala: if(!fork()) execv(<eksekverbar fil>, <argumentarray>); execv har forsåvidt mange venner(execl, execlp, execle, execvp) - det er bare å bruke den funksjonen som passer deg best. Lenke til kommentar
☀ ❄ Skrevet 6. mars 2004 Del Skrevet 6. mars 2004 Er ikke fork() kode som bare fungerer i UNIX-kloner? Lenke til kommentar
kattemat Skrevet 6. mars 2004 Del Skrevet 6. mars 2004 Er ikke fork() kode som bare fungerer i UNIX-kloner? Jeg kan desverre intet om windows - men trådposter sier heller ikke oe om OS så vidt jeg kan se... Men det må da finnes et eller annet prosessduplikeringskall i windows også? Lenke til kommentar
vehitman Skrevet 6. mars 2004 Del Skrevet 6. mars 2004 Hører ikke fork() til POSIX som windows skal også kunne støtte? Lenke til kommentar
^aM^ Skrevet 6. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2004 OKok takker for hjelpen med det, men nå har jeg et nytt sprøsmål, hvis jeg vil at det ska starte for eks. 2 ganger samtidigt(sånn at jeg får opp 2 vinduer med det samme programmet i). Takker for all hjelp. ps: jeg bruker windows, ikke unix Lenke til kommentar
☀ ❄ Skrevet 6. mars 2004 Del Skrevet 6. mars 2004 Jeg tror du kan gjøre det ved hjelp av CreateProcess og / eller ShellExecute. Mer informasjon Lenke til kommentar
Dead_Rabbit Skrevet 7. mars 2004 Del Skrevet 7. mars 2004 (endret) For å bruke system() må du inkludere <cstdlib> På min kompilator(Dev C++) funka det uten å inkludere <cstdlib>.... brukte bare <iostream> Endret 8. mars 2004 av zirener Lenke til kommentar
moesen Skrevet 7. mars 2004 Del Skrevet 7. mars 2004 For å bruke system() må du inkludere <cstdlib> På min kompilator(Dev C++) funka det uten å inkludere <cstdlib>.... Jepp, dev-c++ er tingen Lenke til kommentar
A_N_K Skrevet 7. mars 2004 Del Skrevet 7. mars 2004 (endret) I noe tilfelle, system er deklarert i stdlib.h, som vil tilsvare cstdlib. Endret 7. mars 2004 av A_N_K Lenke til kommentar
☀ ❄ Skrevet 8. mars 2004 Del Skrevet 8. mars 2004 På min kompilator(Dev C++) funka det uten å inkludere <cstdlib>....brukte bare <iostream> Jeg trenger selvfølgelig ikke si hvor unportable det er. Lenke til kommentar
Over_load Skrevet 5. mai 2004 Del Skrevet 5. mai 2004 Takk for hjelpen, Lurte nemlig på det samme Men et spørsmåL: Hvordan kan jeg få C programmet mitt til å starte en video-fil, vis jeg prøver å starte feks en WMV fil så får jeg opp en feilmelding... ?? Lenke til kommentar
☀ ❄ Skrevet 5. mai 2004 Del Skrevet 5. mai 2004 De fleste windows-programmer (og Linux-programmer for den saks skyld) tar et dokument-/filnavn som første argument, som betyr at du (sannsynligvis) kan åpne den med: mplayer.exe minfil.wmv C++-koden overlater jeg som en "exercise to the reader" Lenke til kommentar
mr._b. Skrevet 6. mai 2004 Del Skrevet 6. mai 2004 Takk for hjelpen, Lurte nemlig på det samme Men et spørsmåL: Hvordan kan jeg få C programmet mitt til å starte en video-fil, vis jeg prøver å starte feks en WMV fil så får jeg opp en feilmelding... ?? Antar dette spørsmålet bare gjelder Windows. Da tror jeg det er ShellExecute (evt ShellExecuteEx) du er ute etter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå