^aM^ Skrevet 6. mars 2004 Del Skrevet 6. mars 2004 hey hey, jeg har veldigt lyst til å lage meg en en egen irc bot eller dc bot, men vet ikke hvor jeg skal starte. Noen av dere som vet om en tutorial eller bare har lyst å skrive det inn her(tviler på at noen gidder det). Og en ting til, mindre viktigt, hvordan setter jeg opp en irc server(jeg har ikke brukt google enda, siden jeg kom på dette spørsmålet nå) Noen av dere snille mennesker der ute som er villige til å hjelpe en newb. Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 6. mars 2004 Del Skrevet 6. mars 2004 Med en del DC botter følger det vel med kildekode..... les og lær ;-) Lenke til kommentar
scaxt Skrevet 13. mars 2004 Del Skrevet 13. mars 2004 Hvis du skal skrive en irc-bot, så er RFC1459 noe å begynne med.. selve irc-protokollen. Det vil også være en ide og tenke ut hvilke irc-net du vil plassere den på, da IRCU, Hybrid, etc. kan ha en eller flere ting som avviker fra RFC'n http://www.isi.edu/in-notes/rfc1459.txt Lenke til kommentar
søppel Skrevet 13. mars 2004 Del Skrevet 13. mars 2004 (endret) Socket-programmering; google: "beej socket". Se om du får til en enkel klient/server .. så hopper du på rfc'er og sånnt etterpå. Endret 13. mars 2004 av søppel Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå