Gå til innhold

Videoredigering - hvilket program?


Anbefalte innlegg

Jeg har behov for et eller annet program til videoredigering. I utgangspunktet trenger jeg kun standardfunksjonen hvor en rekke bmp-bilder komprimeres ned med en fritt valgt kodek, f.eks. DivX. Programmet bør også kunne slå sammen flere videoklipp til et stort. Spesielt her opplever jeg at de fleste programmer forringer bildekvaliteten - en allerede komprimert avi-fil blir først pakket opp og deretter rekomprimert, med det resultat at kvaliteten blir dårligere. Det burde da være mulig å kun skjøte videoklippene sammen byte for byte, dersom de alle sammen har nøyaktig samme format, slik at bildekvaliteten blir nøyaktig den samme som for hvert av enkeltklippene.

 

Dessuten bør man kunne få med lyd, enten fra wav eller mp3-filer.

 

Et avansert GUI og diverse bilde- / lyd-effekter blir bare å betrakte som tilleggsfunksjoner utover det som er nevnt.

 

Noen forslag til programmer? Alle forslag tas imot med takk!

 

Jeg bruker forresten Windows XP Pro (engelsk versjon).

 

_________________

ASus A7V266-E, XP1800+, 512MB DDR

ASus V8200 GeForce3 Ti500 64MB

Adaptec AHA-2940U2W Scsi

Creative SBLive Value

3Com Etherlink 10/100 3C905B-TX

Quantum Atlas 10K 18GB Scsi

Maxtor 6L060J3 60GB IDE

Sony CRX145S CR-RW, IDE cd-rom

 

[ Denne Melding var redigert av: klarsen91 på 2002-03-21 19:03 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

for å sette sammen avi-filer med samme spesifikasjoner (størrelse, framerate etc) kan du bruke "append avi segment" i VirtualDub. Dersom du så setter video og audio til "direct stream copy" vil du ikke få forringet kvalitet. Du kan også legge til annen lyd i Vdub. Er ikke helt sikker på hva som kan brukes til enkel og kjapp sammensetting av en serie bildefiler.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...