Gå til innhold

NEC nd-2500a, Feilbrenning hvert eneste forsøk..

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg fikk meg ny dvd-brenner i dag.

En nec nd-2500a som jeg har hørt mye bra om.

Men hittil har jeg bare fått feilbrenning, hver gang..

har vel herpa 5-6 plater nå.. Begynner å blir dyrt :(

Har prøvd med forskjellige brenne-programmer. Nero 6.3.0.3, DVDDecrypter 3.2.0.0 og RecordNow 4.61.

Men samme driten. I dvddecrypter står det "I/O Error!".. Det vet ikke jeg helt hva betyr.

Har også sjekka om det var nødvendig å oppdatere firmware. Den er versjon 1.06 .. Fant ikke finne noe nyere på google.

Noen som har vært borti noe lignende?

Noen som har peiling på hva som kan være galt, evt hva jeg har gjort feil..?

Håper noen har svaret..

DerKAizeR

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bruker samme brenneren og har ikke hatt en feilbrenning. Bruker Verbatim 4x plater, som brennes i 8x. Firmware 1.06 jeg også. Har hørt om konflikter med hardware, med NEC ND-2500A. Men husker ikke hvor jeg leste det.

Men hvis du ikke bruker Verbatim, så prøv det. Den kan visstnok være litt kresen, på plater...

Lenke til kommentar

Prøvd å brenne en CD ISO? Hvis dette heller ikke funker kan det nesten se ut som et HW problem.

Skulle vel også strengt tatt vært postet under lagringsmedier. Du kan kontakte en mod og be dem om å flytte den, så slipper du at den stenges som feilpost.

-KJ

Lenke til kommentar

Du får teste en CD. Billigere det :D

Bare trykk rapporter, du, og si fra om at du ønsker tråden flyttet i kommentarfeltet. Funker finfint. :)

-KJ

EDIT: Hvilken ISO og IMG prøver du å brenne? Hvor store er filene? Hvor langt kommer du i brenningen?

Endret av jevel
Lenke til kommentar

Ok, takk :)

De jeg prøver å brenne er 3,97gb og 4,43 gb store..

Hvor langt jeg kommer er litt variabelt, har kommet til 100%, men da fikk jeg feilmelding når den var på 100%.. De andre gangene har den gått til ca 5% pluss-minus.

Skal teste med cd nå.. Men da må jeg restarte. Fordi den vil ikke ejecte..

Argh.. brb

Lenke til kommentar

Nf7-s (Har ikke oppdatert bios etter at jeg fikk det.. Kan det hjelpe?)

xp1700

1024mb pc3200 ocz ddr

asus radeon xt9600

wd raptor s-ata 10 000 rpm (master)

wd 200gb s-ata (slave)

wd 80gb (master)

samsung 160gb (slave)

DVD-brenner: Nec nd-2500a

DVD-spiller: Samsung etellerannet

Har null peiling på hvordan jumpere står osv.. Men alt er standard. Ingen overklokking.

Lenke til kommentar

Denne posten burde vel ligget under Lagringsmedier?

Anyway: Avinstaller Nforce IDE driverene og bruk kun Microsoft sine IDE drivere som er inkludert med operativsystemet ditt så skal alt funke.

Nforce IDE drivere + CD/DVD brenning = ofte problem.

Lenke til kommentar

Sjekk jumpring på DVD brenner og spiller. Kan hende at noe der står feil, men det høres ikke akkurat slik ut. Prøv f.eks. å koble fra DVD spilleren og brenn med bare brenner tilkoblet kabelen. Prøv å flytt brenneren på kabelen. Prøv gjerne å flashe BIOS også, selv om det er et skudd i blinde.

Skal se om jeg finner noe mer "matnyttig" samtidig som du tester dette. :)

-KJ

Lenke til kommentar
Denne posten burde vel ligget under Lagringsmedier?

Jeg har meldt fra.

Anyway: Avinstaller Nforce IDE driverene og bruk kun Microsoft sine IDE drivere som er inkludert med operativsystemet ditt så skal alt funke.    Nforce IDE drivere + CD/DVD brenning = ofte problem.

Ok, Tester det nå :)

Sjekk jumpring på DVD brenner og spiller. Kan hende at noe der står feil, men det høres ikke akkurat slik ut. Prøv f.eks. å koble fra DVD spilleren og brenn med bare brenner tilkoblet kabelen. Prøv å flytt brenneren på kabelen. Prøv gjerne å flashe BIOS også, selv om det er et skudd i blinde.    Skal se om jeg finner noe mer "matnyttig" samtidig som du tester dette.

Okay, Hvis ikke forslaget til OC-Freak funker prøver jeg den løsningen.

Håper dette funker...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...