FenrisC0de Skrevet 5. mars 2004 Del Skrevet 5. mars 2004 Jo, i morra har jeg tenkt å bruke penger nemmelig på et viftekontroll panel, jeg så på Coolermaster Aerogate II og lurte på om noen har erfaringer med den? den virker helt genial, nice design, kontrollerer 4 vifter, og viser temperaturer.. Det jeg mest lurer på er hvordan måling av temperaturer fungerer.. følger det med temperatur målere for jeg ser ingen på diverse reviews, ingen nevner det (ellers er det bare jeg som ikke har lagt merke til det) Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 5. mars 2004 Del Skrevet 5. mars 2004 Det følger med egne sensorer som du kobler til.. Selv har jeg god erfaring med min.. Det som er dumt at den opptar 1 hdd kontakt. Ellers meget bra produkt.. Lenke til kommentar
VeXx Skrevet 5. mars 2004 Del Skrevet 5. mars 2004 (endret) Det følger med egne sensorer som du kobler til.. Selv har jeg god erfaring med min.. Det som er dumt at den opptar 1 hdd kontakt. Ellers meget bra produkt.. Never mind.. =) Den er dødsfett, har den selv Endret 5. mars 2004 av VeXx Lenke til kommentar
Explorer Skrevet 5. mars 2004 Del Skrevet 5. mars 2004 Et meget godt (og dyrt) alternativ er jo Thermaltakes Hardcano 12. Har ikke testet den men den ser jo veldig bra ut. Koster 700 (!!!) kroner på komplett. Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 6. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2004 jeg leste litt rundt, og lurer fortsatt på hvordan og hvor man skal feste temperatur sensorene for å få tempen fra CPU, Coolermaster sier at man ikke må sette den på kjernen.. hvor skal jeg sette den da? Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 6. mars 2004 Del Skrevet 6. mars 2004 Inntil kjernen, på siden altså. Lenke til kommentar
VeXx Skrevet 6. mars 2004 Del Skrevet 6. mars 2004 Stemmer, forresten så har jeg CoolDrive 4 Storebroren med HD kjøling Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 6. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2004 hehe, dumt spørsmål, men i mitt Chieftec Bigtower kabinett sitter CPU socketen litt ubelelig som gjør at jeg får ikke satt på CPU viften mens HK er i kabinettet, er temperatur senoren vansklig å feste eller er det omtrent bare å sette den , og trykke den ned der du vil ha den? Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 6. mars 2004 Del Skrevet 6. mars 2004 Du må av med kjøleren, hvis det var det du lurte på. Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 6. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2004 hehe, joda, det var det jeg lurte på, hmmmm, det kan bli vanskelig, for da må hovedkort ut av kabinett, også må jeg feste på temperatur sensorene mens HK altså ikke er i kabinettet.. håper det funker, skal kjøpe tingen i dag! Lenke til kommentar
Kultom Skrevet 6. mars 2004 Del Skrevet 6. mars 2004 Et meget godt (og dyrt) alternativ er jo Thermaltakes Hardcano 12. Har ikke testet den men den ser jo veldig bra ut. Koster 700 (!!!) kroner på komplett. Det er hardiskkjølern og det... bare viftestyringa koster vel ca 350kr. Har den selv, meget bra produkt. selv om jeg måtte sende tilbake den første komplett.no sendte meg. Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 6. mars 2004 Del Skrevet 6. mars 2004 Det er hardiskkjølern og det... bare viftestyringa koster vel ca 350kr. Hva heter den og hvor får du kjøpt den? Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 6. mars 2004 Del Skrevet 6. mars 2004 hehe, joda, det var det jeg lurte på, hmmmm, det kan bli vanskelig, for da må hovedkort ut av kabinett, også må jeg feste på temperatur sensorene mens HK altså ikke er i kabinettet.. håper det funker, skal kjøpe tingen i dag! Du klarer å lure følerem under kjøleren uten å ta av kjøleren. Du bare lister den under.. Det gjorde jerg når jeg hadde AMD XP2000 prosessoren. For kjøleren hviler på de 4 putene som er på CPU, da får du såpass klaring at du klarer å liste den under.. Lenke til kommentar
Kultom Skrevet 6. mars 2004 Del Skrevet 6. mars 2004 Det er hardiskkjølern og det... bare viftestyringa koster vel ca 350kr. Hva heter den og hvor får du kjøpt den? KJøpte den på komplett.no som vanlig. Her Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 6. mars 2004 Del Skrevet 6. mars 2004 Det der er jo ikke Hardcano 12, som det var snakk om i dette tilfellet. Lenke til kommentar
Kultom Skrevet 6. mars 2004 Del Skrevet 6. mars 2004 hehe, sant det. leste vist "litt" feil der gitt. Lenke til kommentar
Gophy Skrevet 6. mars 2004 Del Skrevet 6. mars 2004 Hvor langt ut av kabinettet stikker denne saken (CM-Aerogate II)? Dvs. vil de av oss med dør foran 5,25" slottene få problemer? - Hadde tenkt å plassere denne i et Antec Sonata med AcoustiPack isolasjon i døren. Isolasjonen regner jeg med bygger ca. 5-6mm. i døren. Lenke til kommentar
bandrex03 Skrevet 6. mars 2004 Del Skrevet 6. mars 2004 (endret) Må bare nevne at Enermax har et svært bra produkt som kanskje ikke ser like tøff ut som Aerogate II, men er billigere og styrer 6 vifter og har 2 sensorer. http://www.pcabusers.com/reviews/crazypc/uc-a5fatr2/p1.html Endret 6. mars 2004 av bandrex03 Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 6. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2004 hehe, joda, det var det jeg lurte på, hmmmm, det kan bli vanskelig, for da må hovedkort ut av kabinett, også må jeg feste på temperatur sensorene mens HK altså ikke er i kabinettet.. håper det funker, skal kjøpe tingen i dag! Du klarer å lure følerem under kjøleren uten å ta av kjøleren. Du bare lister den under.. Det gjorde jerg når jeg hadde AMD XP2000 prosessoren. For kjøleren hviler på de 4 putene som er på CPU, da får du såpass klaring at du klarer å liste den under.. men jeg må ungå å legge den på kjernen, og hvordan i ****** skal jeg feste sensorene? det fulgte ikke med noe teip eller lim eller noe Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 7. mars 2004 Del Skrevet 7. mars 2004 Siden kjøleren er presset mot kjernen så klarer du ikke å legge presse den innpå kjernen. Jeg festet ikke min, den satt fast av seg selv Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå