Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Audi A4 Quattro 1,8


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det 1,8 20V uten turbo? Tror jeg ville sett meg litt rundt og heller funnet en 1,8T. Et kjapt søk på nettet forteller meg at du finner turbo-varianter som både ligger over og under i samme årsklasse og med omtrent like mange km på telleren.

 

I tillegg vil du også nå få uendelig mange henvendelser fra gutter uten lappen som forteller deg hvor styggdårlig den 1,8 liter'n uten turbo går og at de skal ha RS4 når de blir store. :)

Lenke til kommentar

Vil si det er en ganske stiv pris for en 97 modell.

Den har riktig nok ikke gått så veldig langt da, og har quattro da.

Men er alikevell dyrt (spesielt om det er en 1.8 uten turbo)

Her i familien har vi en A4 1.9TDI (116 hesteren) Avant 2000 model.

Den hadde gått 80 000 km da vi kjøpte den, og den gav vi 230 000 for (pluss 10 000 i felger da)

 

Så jeg ville letet etter en nyere, 99 model eller mer.

Lenke til kommentar
Er det 1,8 20V uten turbo? Tror jeg ville sett meg litt rundt og heller funnet en 1,8T. Et kjapt søk på nettet forteller meg at du finner turbo-varianter som både ligger over og under i samme årsklasse og med omtrent like mange km på telleren.

 

I tillegg vil du også nå få uendelig mange henvendelser fra gutter uten lappen som forteller deg hvor styggdårlig den 1,8 liter'n uten turbo går og at de skal ha RS4 når de blir store. :)

Det jeg glemte å si at dette var en stasjonsvogn. Det er ikke turbo, nei...

Lenke til kommentar

Det er som sagt en litt stiv pris, selv om den angivelig ikke har gått langt. Leter selv etter a4/passat stv med turbo selv, og ser flere som begynner å nærme seg 150k alt etter hvor mye utstyr og hvor langt de har gått.

 

På autodb finner du feks en damekjørt a4 1.8tq avant til 177000. Det var også en 97mod om jeg ikke husker feil..

 

Dersom det ikke haster med kjøpet, kan du lete litt og se hva du finner. Kan gjøre et godt kjøp dersom du ikke forhaster deg.

Lenke til kommentar
Er det 1,8 20V uten turbo? Tror jeg ville sett meg litt rundt og heller funnet en 1,8T. Et kjapt søk på nettet forteller meg at du finner turbo-varianter som både ligger over og under i samme årsklasse og med omtrent like mange km på telleren.

 

I tillegg vil du også nå få uendelig mange henvendelser fra gutter uten lappen som forteller deg hvor styggdårlig den 1,8 liter'n uten turbo går og at de skal ha RS4 når de blir store. :)

Det er ikke helt sikkert at han har behov for de 25 hestene ekstra. Ja jeg vet at man lett kan chippe og trimme turboen, men det er som sagt ikke alle som har behov for dette.

 

En annen viktig faktor kan være utgifter. I det siste er det flere og flere ungdom som begynner å ta seg råd til 1.8T bilene til VAG og jeg regner også med at forsikringsselskapene har lagt merke til dette. Skal ikke si meg sikker på dette, men regner med at 1.8T bilene er/begynner å bli dyre å forsikre.

 

Skal bilen brukes som en vanlig familiebil så er 125hk nok.

Lenke til kommentar
Er det 1,8 20V uten turbo? Tror jeg ville sett meg litt rundt og heller funnet en 1,8T. Et kjapt søk på nettet forteller meg at du finner turbo-varianter som både ligger over og under i samme årsklasse og med omtrent like mange km på telleren.

 

I tillegg vil du også nå få uendelig mange henvendelser fra gutter uten lappen som forteller deg hvor styggdårlig den 1,8 liter'n uten turbo går og at de skal ha RS4 når de blir store. :)

Det er ikke helt sikkert at han har behov for de 25 hestene ekstra. Ja jeg vet at man lett kan chippe og trimme turboen, men det er som sagt ikke alle som har behov for dette.

 

En annen viktig faktor kan være utgifter. I det siste er det flere og flere ungdom som begynner å ta seg råd til 1.8T bilene til VAG og jeg regner også med at forsikringsselskapene har lagt merke til dette. Skal ikke si meg sikker på dette, men regner med at 1.8T bilene er/begynner å bli dyre å forsikre.

 

Skal bilen brukes som en vanlig familiebil så er 125hk nok.

Det blir nok "familebil", ja...

 

Jeg sjekket med Gjensidige Nor, og de skulle ha 22.000,- pr. år (20 % bonus) for ansvarsforikring og fullkasko. Dette forutsetter at bilen står i garasje og har FG-godkjent alarm. Jeg må si at jeg synes det var dyrt! :dontgetit:

 

Jeg vil tro at turbo-utgaven er en del dyrere... :cry:

Lenke til kommentar

Lett å glemme, men det er faktisk noe som heter andrehåndsverdi. En 1,8T vil holde seg vesentlig bedre i pris enn en ren 1,8 20V. Siden man kan finne meget flotte turbomodeller der ute i samme prisklasse, vil jeg tro det er mye smartere. Å chippe er gøy nok, men overhodet ikke noe behov.

 

Btw, jeg fikk forsikringstilbud på en slik en: ca 4500,- full kasko 16.000km i året. 75% bonus - 27 år gammel. Det var en 1998 mod A4 avant 1,8TQ.

 

En ting som jeg merker meg er hvor elendig dårlig folk er til å forhandle med forsikringsselskapene... Det er dritlett å få økt bonusen sin 10-20% hvis man bare gidder å ringe noen fler steder! Husk også på ekstra bonus hvis man har 3 forsikringer i samme selskap. Reiseforsikring har alle bruk for, og mange bor også for seg selv - innboforsikring. Det utgir for 10% ekstra totalbonus.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Er det 1,8 20V uten turbo? Tror jeg ville sett meg litt rundt og heller funnet en 1,8T. Et kjapt søk på nettet forteller meg at du finner turbo-varianter som både ligger over og under i samme årsklasse og med omtrent like mange km på telleren.

 

I tillegg vil du også nå få uendelig mange henvendelser fra gutter uten lappen som forteller deg hvor styggdårlig den 1,8 liter'n uten turbo går og at de skal ha RS4 når de blir store. :)

Det er ikke helt sikkert at han har behov for de 25 hestene ekstra. Ja jeg vet at man lett kan chippe og trimme turboen, men det er som sagt ikke alle som har behov for dette.

 

En annen viktig faktor kan være utgifter. I det siste er det flere og flere ungdom som begynner å ta seg råd til 1.8T bilene til VAG og jeg regner også med at forsikringsselskapene har lagt merke til dette. Skal ikke si meg sikker på dette, men regner med at 1.8T bilene er/begynner å bli dyre å forsikre.

 

Skal bilen brukes som en vanlig familiebil så er 125hk nok.

Det blir nok "familebil", ja...

 

Jeg sjekket med Gjensidige Nor, og de skulle ha 22.000,- pr. år (20 % bonus) for ansvarsforikring og fullkasko. Dette forutsetter at bilen står i garasje og har FG-godkjent alarm. Jeg må si at jeg synes det var dyrt! :dontgetit:

 

Jeg vil tro at turbo-utgaven er en del dyrere... :cry:

har sett på passat 1,8 t, for meg var det 13300 for vanlig 1,8 og 13800 for 1,8T, har 40 prosent bonud, men forskjellen med og uten turbo er jo liten...

Lenke til kommentar
Er det 1,8 20V uten turbo? Tror jeg ville sett meg litt rundt og heller funnet en 1,8T. Et kjapt søk på nettet forteller meg at du finner turbo-varianter som både ligger over og under i samme årsklasse og med omtrent like mange km på telleren.

 

I tillegg vil du også nå få uendelig mange henvendelser fra gutter uten lappen som forteller deg hvor styggdårlig den 1,8 liter'n uten turbo går og at de skal ha RS4 når de blir store. :)

Det er ikke helt sikkert at han har behov for de 25 hestene ekstra. Ja jeg vet at man lett kan chippe og trimme turboen, men det er som sagt ikke alle som har behov for dette.

 

En annen viktig faktor kan være utgifter. I det siste er det flere og flere ungdom som begynner å ta seg råd til 1.8T bilene til VAG og jeg regner også med at forsikringsselskapene har lagt merke til dette. Skal ikke si meg sikker på dette, men regner med at 1.8T bilene er/begynner å bli dyre å forsikre.

 

Skal bilen brukes som en vanlig familiebil så er 125hk nok.

Det blir nok "familebil", ja...

 

Jeg sjekket med Gjensidige Nor, og de skulle ha 22.000,- pr. år (20 % bonus) for ansvarsforikring og fullkasko. Dette forutsetter at bilen står i garasje og har FG-godkjent alarm. Jeg må si at jeg synes det var dyrt! :dontgetit:

 

Jeg vil tro at turbo-utgaven er en del dyrere... :cry:

har sett på passat 1,8 t, for meg var det 13300 for vanlig 1,8 og 13800 for 1,8T, har 40 prosent bonud, men forskjellen med og uten turbo er jo liten...

Jeg fikk lurt meg til 70% bonus, noen som kostet meg rundt 6k i året hos If. Så nå er jeg glad og fornøyd... :D

Lenke til kommentar
Hvordan lurer en seg til høyere bonus?

Å si lure seg til var kanskje litt å ta i, men jeg hadde 70% bonus på en gammel Golf, så jeg byttet bare over. Men på grunn av at jeg har kjørt skadefritt i alle år, så fikk jeg 50% startbonus på Golfen.

Lenke til kommentar
Denne er mye bedre kjøp og billig i drift selv om den har kjørt 150000!

Det er en 2000 mod med facelift og ser mye finere ut foran og er en TDI, men ikke Q

 

http://www1.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=421266

Det ble til at jeg kjøpte Audien jeg beskrev lengre opp, da jeg ikke fant noe bedre i Trøndelagsområdet. Jeg flytter til landet nå, så jeg er avhengig av en bil med drift på alle fire hjul. Prisen ble til slutt 189.900,- inkl. reg.avgift. I tillegg fikk jeg med en service og splitter nye piggdekk.

 

Utstyret er som følger:

-Servostyring

-Klimaanlegg

-Avtagbart hengerfeste

-DEFA Alarm

-Varme i setene

-ABS

-Lettmetallfelger

-Elektriske vindusheiser

-CD/Radio

-Rollo

-Rails

 

Så i forhold til min Golf 1989-modell er dette luksus... :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...