Gå til innhold

Fungerer Gammel PSU?

Anbefalte innlegg

Hei! Har nettopp fått 2000 til bursdagen! Jeg tenkte å oppgradere Min gamle PC litt!

Tenker med det på

Ny CPU

Nytt HK

Ny Ram

Ny kabinett

Så er spørsmålet... Trenger jeg ny PSU? Har en gammel som jeg tror er 200w men er ikke helt sikker... satt på en gammel HP pavilion med 128 SDram, 40 Gb, og p3 733Mhz.... Skal bruke den gamle disken og CDromene...

Så jeg regner ensten med at det virker på det nye siden det er HDD og CDrom som trekker mest strøm?'

Takker på forhånd for alle svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Selv om det skulle holde, noe som jeg tviler på, så bør du uansett bytte ut en PSU på 200 watt! Samme hvor bra den er!

Lite tips: Når du/hvis du kjøper ny PSU så kjøp noe skikkelig som holder etter neste oppgradering også!

Edit: Skrivekjell

Endret av P-in-P
Lenke til kommentar

er det at kontakt kan du ikke bruke den (en rad med ledninger) er det atx kan du bruke den, men som navnt så bruker nyere komponenter mer strøm så en 200watt psu kan du glemme.

Du må nok kjøpe en ny, og det med at du skal kunne bruke den ved neste oppgradering tviler jeg på. Pcne utvikles fortsatt i lynets hastighet

Lenke til kommentar

fått ett oppsett her

Q-Tec Midi tower ATX 6021CMD, Silver (300w) 242 kr

TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 256MB CL2.5 382 kr

AMD Duron 1.6 GHz OEM (266 MHz bus) 347 kr

EPoX EP-8RDAE hovedkort for Socket A DDR 479 kr

Cooler Master CPU-Vifte Socket A/7/FCPGA 91 kr

Som sagt... Skal ikke bruke mer penger på det.-... skal kun ha en low end PC til å spille WC3 osv på...

Har gForce4 mx420, 40Gb harddisk, 1 CD brenner, Lydkort og Nettverkskort fra før.. Ser dette ut som et greit oppsett? (Vet alle hater det kabinettet, men har en kompis som har det + at jeg har konf om ike så lenge å kjøper ny/oppgraderer da)

Lenke til kommentar
fått ett oppsett her

Q-Tec Midi tower ATX 6021CMD, Silver (300w) 242 kr

TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 256MB CL2.5 382 kr

AMD Duron 1.6 GHz OEM (266 MHz bus) 347 kr

EPoX EP-8RDAE hovedkort for Socket A DDR 479 kr

Cooler Master CPU-Vifte Socket A/7/FCPGA 91 kr

Som sagt... Skal ikke bruke mer penger på det.-... skal kun ha en low end PC til å spille WC3 osv på...

Har gForce4 mx420, 40Gb harddisk, 1 CD brenner, Lydkort og Nettverkskort fra før.. Ser dette ut som et greit oppsett? (Vet alle hater det kabinettet, men har en kompis som har det + at jeg har konf om ike så lenge å kjøper ny/oppgraderer da)

Vil ikke annbefale en Q-tek PSU, men... Det er mange som har fått probemer med de!

Lenke til kommentar

riktig at q-tec cpuer er overspesifisert, kjøp heller en av et annet merke

Sjekk om cpu viften bråker, prøv å hold deg rundt 20 db +/- 2-3db

glacialtech silent breeze er en fin vifte om du ikke skal overklokke veldig

512mb ram er greit men ikke nødvendig

Men dette medfører jo et dyrere system :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...