Gå til innhold

Hvordan installere win xp pro

Anbefalte innlegg

men etterhvert som jeg får råd skal jeg ha en annen maskin som jegvil ha det OS på. og da legger jeg inn min win 2000 igjen på den første. (altså ikkke piratkopiering..)

Men har lest at det er noe plundrete med aktiveringsnøkkel ellerno om man skifter maskin men vil ha med seg win XP pro.

trenger litt hjelp her for helt gronn på XP

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei ikke Cracka. men jeg tenkte å kjøpe en og ha den på en maskin foreløpig.

Utpå sommeren skal jeg ha ny maskin. da selger jeg den gamle uten OS. og vil ha min kjøpte XP inn på den nye maskin isteden.

Det er vel ikke akkurat cracking og er vel lovlig så vidt jeg vet.

Lurer på hva jeg må gjøre med aktiveringsnøkkel da??

trodde det var umulig å cracke xp forresten

Endret av slaraffen
Lenke til kommentar

Det du tenker på er helt lovlig og ikke noe problem å gjennomføre. Bare installer på maskin nr. 1 - og aktiver. Når du så senere skal skifte den over til en annen maskin, så installerer du den på maskin nr. 2, og ringer Microsofts aktiveringstelefon. Du vil da få en ny aktiveringsnøkkel for den maskinen. By the way. Å "hjemmecracke" xp er nok en vrien oppgave for de fleste. Men det finnes bl. a en piratversjon ute å går. Det er en "Corporate"-versjon - som ikke behøver å aktiveres, fordi den i utgangspunktet var beregnet på store bedrifter som skulle installere XP på hundre - kanskje tusenvis av maskiner - og som da ville få uhorvelig mye ekstraarbeid hvis de skulle aktivere XP på vanslig måte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...