Gå til innhold

SMS Krig


Anbefalte innlegg

Nå har nettopp Netcom senket SMS prisen sin fra 1,- til 69 øre for å konkurere med Sense, som tilbyr 69 øre per SMS i helgene, og Telenor har senket ned til 79 øre, (69,- hvis du lader med SMS og mobilhandel) for å konkurere med netcom sitt nye tilbud..

 

Jeg som byttet til Sense i jule tider, hadde netcom.. :wow:

 

Uansett, dette er noe jeg alltid har ventet på, SMS pris krig, endelig går prisene ned på SMS i norge, forhåpentligvis for min del håper jeg Sense lever opp til sitt rykte av å være norges billigste kontant kort :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Leste et eller annet sted at det faktisk ikke koster telenor mer enn 3 øre pr. sms vi sender så da er det fortsatt ganske urimelige priser syns nå jeg, forventer nesten at prisen går ned til under 50 øre i løpet av 2004 (Håper iallefall)

Har hørt at Telenor og Netcom krever ca 30 øre fra de andre leverandørene pr sms som går gjennom nettet deres. Så jeg tviler på det blir så veldig mye billigere enn det er nå på en stund.

 

Har dessverre ingen linker om dette.

Lenke til kommentar
Leste et eller annet sted at det faktisk ikke koster telenor mer enn 3 øre pr. sms vi sender så da er det fortsatt ganske urimelige priser syns nå jeg, forventer nesten at prisen går ned til under 50 øre i løpet av 2004 (Håper iallefall)

Faktisk er tallene for sms mye mindre. Det koster taper ingenting selv om vi kunne fått sendt sms for 1øre. Så det er så småtall og store besbarelser for stjelenor!

Lenke til kommentar
Leste et eller annet sted at det faktisk ikke koster telenor mer enn 3 øre pr. sms vi sender så da er det fortsatt ganske urimelige priser syns nå jeg, forventer nesten at prisen går ned til under 50 øre i løpet av 2004 (Håper iallefall)

Faktisk er tallene for sms mye mindre. Det koster taper ingenting selv om vi kunne fått sendt sms for 1øre. Så det er så småtall og store besbarelser for stjelenor!

Veldig morsomt utsagn. Fortell oss gjerne hvordan du kom fram til noe slikt sprøyt. :lol:

Lenke til kommentar

hmm..var en del skrivefeil på det inlegget der, så for å forklare det kort å greit: Jeg tror ikke Telenor vil tape, selv om de kutter ned prisene til godt under 30øre. Tror neppe de betaler så mye for at vi sender en sms.

 

Mobilnettet vil om ikke så mange år, bli standby, vi vil betale en fast sum i måneden, å få ringe og sende sms og surfe så mye vi vil. Det er med deg jeg mener er at om det skal gå ann, så kan ikke telenor tape på det. Om dere skjønner? Er litt fyllesjuk og ikke så flink til å skrive nå, må beklage dette :blush:

Lenke til kommentar

Dette har mye med problematikken faste vs variable kostnader. Når en først har bygd ut kapasitet, så er kostnaden pr enhet nærmest lik null. Derfor kjøper jeg 3-4øre teorien. Det er derfor det også er problemer med å sette riktig pris i forhold til andre operatører, da de fleste kostnadene er invisteringer i infra struktur. Dvs når jeg nå sender en sms, koster det ikke telenor eller Netcom noe mer, en om jeg hadde latt være, for nettet er der.

Lenke til kommentar

Nettopp, men det er jo noen kostnader som løper på fortsatt, selvom det ikke er direkte variable kostnader. Som f.eks serivce... Men jeg er helt enig i at prisen skal mer ned, selvom 44øre er jo drastisk mye bedre en 1kr som det var for ikke så alt for lenge siden da:D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...