Gå til innhold

CPU kjøling med waterchill blokk

Anbefalte innlegg

Hei,

tror mitt waterchill system ligger litt høyt i forhold til normalen, så jeg har testet litt for å se om jeg kan finne ut hvorfor.

Kjørte først på laveste vifte-hastighet på radiatoren og vannet ble da relativt varmt (varmere enn pekefinger (ca 38-40 grader), har ikke tempmåler i nærheten). CPU tempen lå på 44 grader (så og si idle).

Skrudde deretter opp radiatorviften på maks og ventet en god stund. Kjente så på vannet, og det var betydelig kaldere (mye kaldere enn pekefinger...ca 20 grader tenker jeg). Men det rare var at CPU temp var bare sunket til 43.5'c...

har sjekket at alle skruene er skikkelig skrudd fast (slik anvist i manualen (halv skru på hver helt til det er "stopp"). Goop er byttet ut til Arctic Silver 5...

pumpen går også selvfølgelig...

Så spørsmålet er om dette er "laveste" temp mulig på min P4 3.0ghz 800fsb ved bruk av et waterchill sett eller om noe er galt.

Romtemp er ca. 22-23 grader.

Abit IC7-G, 2x512mb Geil ram, 2 hd'er, 2 cd-romer, hercules 9800 pro, audigy 2 ...

ligger på rundt 30-35'c system temp...waterchill pumpe, radiator og vanntank står på gulvet utenfor pc'en.

-ZombieB

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

tempen ser også ut til å variere en god del...står for øyeblikket å hopper mellom 46 og 50 grader...litt rart... den makser ut på 56'c og går aldri høyere, så det er jo ikke noe stort problem...men har jo lyst på lavest mulig temp da...så...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...