Rikky Skrevet 5. mars 2004 Del Skrevet 5. mars 2004 Har en Chieftec 340W strømforsyning nå, og lurer på om den kan være en flaskehals ved overklokking? Har nå følgende hardware: P4 2.53 @ 2.92 Radeon 9700 np (Det ligger et 9800 Pro og venter på Posten) 512 MB PC3200 RAM 3 x 120 GB HD 2 x CD/DVD En del vifter. Maskinen er jo stabil nå i overklokket tilstand, men jeg lurer altså på om jeg kan nå lengre med en annen PSU? Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 5. mars 2004 Del Skrevet 5. mars 2004 Nei, tror nok den psu'en gir mer strøm enn det du kan få brukt nå. Så en ny psu vil nok ikke hjelpe deg å kunne klokke høyere... Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 6. mars 2004 Del Skrevet 6. mars 2004 Om ustabile spenningsnivå er grunnen til at du får ei ustabil maskin ved overklokking, kan ny PSU hjelpe det. Det som meir sansynlig er flaskehalsen i systemet ditt er hovedkort og/eller CPU. Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 6. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2004 Det som meir sansynlig er flaskehalsen i systemet ditt er hovedkort og/eller CPU. Stemmer nok ganske bra det Men jeg har ingen planer om å bytte ut HK/CPU med det første, venter litt til. Kjøper sikkert nytt når PCI Express, nye socketer osv kommer. Når det gjelder ustabilt spenningsnivå, hvilke grenser bør jeg holde meg innenfor? Hvor mange % avvik er akseptabelt? Lenke til kommentar
stordraugen Skrevet 6. mars 2004 Del Skrevet 6. mars 2004 +-5% er akseptabelt av en strømforsyning ved målin i 12V portene Lenke til kommentar
Endre Skrevet 6. mars 2004 Del Skrevet 6. mars 2004 Min Chieftech 360w suger ihvertfall til overklokking. Høyeste vcore som er brukbart til vanlig er 1,7-1,75v. Men du kan jo se om den har noen pot'er og prøve å skru dem opp litt hvis det er det. 360-watteren har ihvertfall det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå