Gå til innhold

Hva er meningen med livet?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Tenkte jeg skulle starte en "meningen-med-livet"-tråd.

Ble inspirert av "Still Gud et spørsmål"-tråden, der noen spurte ham hva meningen med livet er.

 

Så da spør jeg dere:

Hva tror dere meningen med livet er?

 

Perosnlig tror jeg ikke det er noen bestemt mening med livet, i den forstand at jeg ikke tror vi er her for noen bestemt grunn. Jeg tror derimot at meningen med livet er det vi gjør ut av det, altså livet selv. Gjør mest mulig ut av det, nyt de små tingene som gjør det verd å leve, ta deg tid til å slappe av, høre på god musikk, spise favorittsjokoladen din, etc. så tenker du over hvor heldig du er som har muligheten til å gjøre alle disse tingene.

 

Som sagt:

Hva tror dere?

Jeg vil nødig gå til angrep på problemstillingen din, men du gaper ikke over litt mye? Dette har filosofene grublet over siden tidenes morgen. Som Søren Kierkegaard sa; Subjektiviteten er sannheten. Enhver definerer sin egen tilværelse; hva som er rett og hva som er galt. Følgelig vil vi ha et utall mennesker som definerer livskvalitet (eller meningen med livet) forskjellig.

 

Hva mener jeg selv? 42.

Lenke til kommentar
Tenkte jeg skulle starte en "meningen-med-livet"-tråd.

Ble inspirert av "Still Gud et spørsmål"-tråden, der noen spurte ham hva meningen med livet er.

 

Så da spør jeg dere:

Hva tror dere meningen med livet er?

 

Perosnlig tror jeg ikke det er noen bestemt mening med livet, i den forstand at jeg ikke tror vi er her for noen bestemt grunn. Jeg tror derimot at meningen med livet er det vi gjør ut av det, altså livet selv. Gjør mest mulig ut av det, nyt de små tingene som gjør det verd å leve, ta deg tid til å slappe av, høre på god musikk, spise favorittsjokoladen din, etc. så tenker du over hvor heldig du er som har muligheten til å gjøre alle disse tingene.

 

Som sagt:

Hva tror dere?

Jeg vil nødig gå til angrep på problemstillingen din, men du gaper ikke over litt mye? Dette har filosofene grublet over siden tidenes morgen. Som Søren Kierkegaard sa; Subjektiviteten er sannheten. Enhver definerer sin egen tilværelse; hva som er rett og hva som er galt. Følgelig vil vi ha et utall mennesker som definerer livskvalitet (eller meningen med livet) forskjellig.

 

Hva mener jeg selv? 42.

Hallo, jeg går på VGS...

 

I læreplanen vår står det at vi skal "Kjenne de psykologiske forutsetningene for krig"

 

Å vite hva meningen med livet er, er da vel bare blåbær i forhold, ikke sant? :thumbup:

 

Edit:

Blåbær

Endret av G2Petter
Lenke til kommentar

Jeg har lagt merke til at når jeg er fornøyd så spør jeg ikke hva meningen med livet er.Feks. midt i en kjempehyggelig fest.Spørsmålet kommer dagen derpå..

Så jeg tror at meningen med livet er å bli fornøyd.Å kjenne glede,å kjenne kjærlighet,herlighet,skjønhet og deilighet gjør meg fornøyd.Når jeg opplever disse tingene da føler jeg at det er meninga med livet.Jeg tror meninga med livet er å føle disse ting.Føle.. :)Ikke tenke..

Endret av Sunni
Lenke til kommentar
Kanskje for å opprettholde det fine økosystemet universet består av? Mennesker er faktisk bare en ørliten del av alt liv på jorden. Ta bort en bit, og hele pyramiden raser. Litt finurlig egentlig

ta mennesket ut av økosystemet her på jorda, og jeg tror at økosystemet bare hadde hatt godt av det...

 

Vi eksisterer fordi vi ble til ved en tilfeldighet. utvikling er basert på tilfeldigheter, at det ble liv på jorda er tilfeldig, alt er tilfeldig.

 

så nyt livet mens du kan, en tilfeldighet kan drepe deg imorgen...

Endret av MrLee
Lenke til kommentar
¨jeg tror at vi må være her for en eller annen grunn!

men, formere seg og gjøre ett eller annent!

Som Clawfinger sier i "I close my eyes":

I close my eyes one final time to make my vision clear

The more I try the more my vision seem to dissappear

The world keeps turning around as I turn my inside out

I'm doing all I can to understand what life's about

But everywhere I seem to look the answer isn't there

Nobody's asking questions cos' nobody seems to care

There has to be some sort of meaning and a reason to exist

If this is all there is there must be something that I missed

Eg mener det er et ord som dekker alt som har med dette og gjøre: Gud! :)

Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990

Hallo folkens, snakker dere fremdeles om dette?

Det er ingen mening med livet annet enn å leve.

Dvs. det er ingen mening med livet.

 

It's OK. Have fun, keep on living. Live your life.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990
A contradiction in terms :thumbup:

 

Edit: fjerna spørsmålstegnet p.g.a. det var av retorisk art og dermed malplassert.

Ehm, nei.

Du kan gjøre noe uten å ha en grunn for det...

Det er akkurat det som religiøse misforstår, eller blir hjernevasket til å tro: at hvis det ikke er en grunn til å leve, ville man ikke hatt grunn for å leve.

Gud: gir deg en grunn til å leve, yeay!

 

Jeg innser at det er ingen egentlig grunn til å leve enn det å faktisk leve.

Folk spør da "hvorfor ikke bare drepe seg selv da?" og da sier jeg "fordi jeg har lyst til å leve... duh!"

Det enkle er ofte det beste.

Lenke til kommentar
  • 4 år senere...
Ser at du venter på svar..... :p

 

Ja! si det du ?

 

Bli fødd, vokse opp, Kn*lle til noen unger som kommer til å spørre det samme,

dø og etterlate en j*vla krig om arverettigheter osv....

 

Hahaha bra svart,

mening med livet er å finne ut av det!!

Handler ik livet om å gjøre gode gjerninger?gode hensikter?sånn at vi skal komme til paradis??hehehe..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...