ArmenMinAU Skrevet 5. mars 2004 Del Skrevet 5. mars 2004 Morn morn Har en Epson Stylus C70 Plus som er koblet til skriverporten i ruteren, og har hørt at jeg trenger Samba for å få den til å virke.... Jeg går altså innpå http://localhost:901/ - da kommer det opp et vindu som jeg skal skrive inn passord og brukernavn - hva er passordet og brukernavnet egentlig? Takker for svar på forhånd... Lenke til kommentar
Harkonnen Skrevet 5. mars 2004 Del Skrevet 5. mars 2004 Du må legge til brukere / passord. Du "legger" til samba bruker med smbadduser. Den legger til unix bruker navn til samba bruker lista Lenke til kommentar
ArmenMinAU Skrevet 5. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2004 Gidder du å forklare det enklere? Hvordan kommer jeg meg forbi passordet og brukernavnet? Lenke til kommentar
Silvester Skrevet 5. mars 2004 Del Skrevet 5. mars 2004 det skal gå ann å logge inn som root der tror jeg. evt. så fikser du root's passord med smbpasswd. Lenke til kommentar
ArmenMinAU Skrevet 5. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2004 hmmf .... Det var visst feil Skal jeg liksom skrive "root" der det står username, og "smbpasswd" der d står password? Lenke til kommentar
Arntfinn Skrevet 5. mars 2004 Del Skrevet 5. mars 2004 hmmf .... Det var visst feil Skal jeg liksom skrive "root" der det står username, og "smbpasswd" der d står password? smbpasswd er et program for å endre passord for sambabrukere. skriv passordet til root i password boksen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå