skywalk_ Skrevet 5. mars 2004 Del Skrevet 5. mars 2004 (endret) Noen som vet hvor det er mulig å få taki mosfet kjøling? Endret 5. mars 2004 av skywalk_ Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 5. mars 2004 Del Skrevet 5. mars 2004 jepp, de selger det på www.3dfxcool.no Lenke til kommentar
Bach Skrevet 6. mars 2004 Del Skrevet 6. mars 2004 Eller kutte opp en gammel socket7-kjøler. Er forsåvidt ikke mer enn en hundrelapp å spare, men det er artig å lage noe sjøl. Festa med ArcticAlumina (men da blir selvfølgelig angrefristen veldig kort). Lenke til kommentar
Abel29A Skrevet 6. mars 2004 Del Skrevet 6. mars 2004 Eh mulig dette er veldig noob av meg men hva er mosfet kjøling? En mosfet er jo en transistor..... Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 6. mars 2004 Del Skrevet 6. mars 2004 (endret) Kjøling av ein MOSFET er det. Ein mosfet kan sjø slik ut: Ein mosfet blir som alle andre elektriske komponenter varm og må kvitte seg med varmen Og eventuell kjøling festes på bakplata gjennom holet- Endret 6. mars 2004 av zeph Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 6. mars 2004 Del Skrevet 6. mars 2004 Metal-Oxide-Semiconductor Field-Effect-Transistor, de er der for å forsterke spenningen til vcore. Når du har en høy spenning på vcore blir disse veldig varme, og når de blir så varme kan de sprekke og forårsake store ødeleggelser. Derfor kjøler man de ned, men det er unødvendig så lenge man ikke er überekstrem overklokker... Lenke til kommentar
Bach Skrevet 6. mars 2004 Del Skrevet 6. mars 2004 Kjøling av ein MOSFET er det. Ein mosfet kan sjø slik ut: Ein mosfet blir som alle andre elektriske komponenter varm og må kvitte seg med varmen Og eventuell kjøling festes på bakplata gjennom holet- Men på nye hovedkort er de lagt "på ryggen" med bakplata festa i printet. Så evt. kjøleribber blir festet på "feil side" og fungerer langt fra optimalt. På et gammelt hovedkort jeg har er de plassert stående og med skikkelige kjøleribber. Har sikkert noe med virkningsgrad og produksjonskostnader å gjøre. Lenke til kommentar
Abel29A Skrevet 6. mars 2004 Del Skrevet 6. mars 2004 (endret) Aha... Da skjønner jeg bedre.. Joda vet at man må kjøle transistorer, har bygd forsterkere der dette var veldig påkrevd... (Klasse A forsterker 25W utviklet vel en 80W varme i hver utgangstransistor....) Skjønte bare ikke at man hadde frittstående mosfets noen plass i pc'en som kunne kjøles med kjølekapper o.l..... Jeg må studere hk'et mitt nærmere :=) Endret 6. mars 2004 av Abel29A Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 6. mars 2004 Del Skrevet 6. mars 2004 tihi det stå store mosfet-kjøleribber på mitt gamle MSI ms-6567 kort, som det ikke gikk an å overklokke 20 mhz en gang......... de var ca 2x2x3 cm.... og i aluminium, helt unødvendig spør du meg... Lenke til kommentar
Abel29A Skrevet 6. mars 2004 Del Skrevet 6. mars 2004 Hehe sikkert en kløktig ingeniørløsning... "Hmmm disse fet'ene er litt varem,tror jeg klipper til noen biter aliminium og smeller på..." Og vips så er det standardløsning på det hovedkortet.... Lenke til kommentar
skywalk_ Skrevet 6. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2004 oki...har klokka litt, så dem begynner å bli "litt" varm no...så må få litt kjøling på den før loddinga begynner å bli blaut....det har hent før så jeg vil ikke gjenta det:\ Lenke til kommentar
skywalk_ Skrevet 6. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2004 (endret) må vel se på 3dfxcool.no da....og bestill litt Endret 6. mars 2004 av skywalk_ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå