jaskorpe Skrevet 8. mars 2004 Del Skrevet 8. mars 2004 Trur ein burde legge til Koffice og abiword på kontorpakke og xine er sjølvskreven under video Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 8. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2004 HVa bruker dere til å brenne CD-er? Lenke til kommentar
Velmont Skrevet 8. mars 2004 Del Skrevet 8. mars 2004 HVa bruker dere til å brenne CD-er? Bruker K3B :] Enkel og grei, minner om Nero. Ellers så mangler KBear på FTP programmer! Folk klager ofte over at det ikke finnes skikkelige GUI FTP programmer i Linux, vel - KBear er én av de gode http://kbear.sourceforge.net/ Lenke til kommentar
smas190 Skrevet 9. mars 2004 Del Skrevet 9. mars 2004 (endret) hva med Programmering/webdesign osv? bluefish eks. hva med en server kolonne? mailservere? exim qmail osv irc servere? Hybrid (EFnet) ircu (Undernet) ircd (IRCnet) UnrealIRCd (DALnet) Edit: la til objorkum sitt tips irc servere er morro å holde på med.. lærer ganske mye om irc også. det er enkelt å koble seg til et mindre/mellomsort irc nettverk hvis du har server til en ircd.. jeg koblet meg opp til et ircnet med 500 brukere synes jeg å huske.. er en stund siden ..og glFtpD (ftpd) Endret 10. mars 2004 av zacky Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 9. mars 2004 Del Skrevet 9. mars 2004 (endret) Annen IRC server som er veldig enkel å sette opp men har kraftige konfigurasjonsmulighete: UnrealIRCd En annen sak: Har lenge hatt DCGUI-QT som DC-klient, da denne er svært bra (f.eks tillater den å laste ned samme fil fra flere brukere og få veldig bra hastighet), men jeg synes der har vært stygg. Men etter en lite runde i settings, så fant jeg jo ut at man kan velge KDE theme der (jeg valge Plastik, virkelig fint), fonts osv. Ble riktig fint, som alle andre KDE program. Endret 9. mars 2004 av objorkum Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 9. mars 2004 Del Skrevet 9. mars 2004 HVa bruker dere til å brenne CD-er? Bruker K3B :] Enkel og grei, minner om Nero. Ellers så mangler KBear på FTP programmer! Folk klager ofte over at det ikke finnes skikkelige GUI FTP programmer i Linux, vel - KBear er én av de gode http://kbear.sourceforge.net/ Morro. Etter at jeg installerte K3B fikk GNOME en ny IO slave burn:/// som dukker opp hver gang jeg putter inn en blank cd. Funker kjempefint til småjobbene. Så at K3B hadde en DVD-ripping funksjon. Hvordan bruker jeg den? Skjønte ikke noe av det der "klikk på DVD-ikonet, så kan du velge film". Lenke til kommentar
meastp Skrevet 9. mars 2004 Del Skrevet 9. mars 2004 Ikke glem VLC - VideoLan Client Lenke til kommentar
Egil.B Skrevet 9. mars 2004 Del Skrevet 9. mars 2004 OpenSSH må vel nevnes? Forøvrig skrives filbehandleren gentoo med med liten g. En annen viktig ting er at det er Openoffice.org, ikke OpenOffice, som bør stå skrevet. Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 10. mars 2004 Del Skrevet 10. mars 2004 OpenSSH må vel nevnes? Forøvrig skrives filbehandleren gentoo med med liten g. En annen viktig ting er at det er Openoffice.org, ikke OpenOffice, som bør stå skrevet. Det heter vel OpenOffice.org med to store O'er. Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 10. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2004 Har lagt til "servervare" (i mangel på bedre navn), og programmeringsverktøy, men var litt i tvil på hvordan jeg skulle dele inn programmeringsverktøy, ettersom jeg bare driver på med html, css og php selv, og ikke C++, java, perl, Visual basic e.l. Lenke til kommentar
bkak Skrevet 10. mars 2004 Del Skrevet 10. mars 2004 MP3-Spiller: iPod Facinerende. Hvordan klarer du å bruke en hardware-basert spiller til musikk under linux? Virker litt mye arbeid når man har alsa og oss sammen med f.eks. xmms eller rhytmbox spør du meg. Lenke til kommentar
Gaute Holmin Skrevet 10. mars 2004 Del Skrevet 10. mars 2004 På min Fedora-laptop har jeg itillegg til det som følger med distroen installert og bruker: Mozilla Firefox - webrowser XMMS - musikk Mplayer/mplayerplug - multimedia Bluefish - HTML editor GKrellM - ressursmonitorering tsclient/rdesktop - fjernstyring av Windows VNC Viewer - fjernstyring av andre maskiner Lenke til kommentar
Ganske Skrevet 10. mars 2004 Del Skrevet 10. mars 2004 JuK og Quanta mangla, så vidt eg såg. (XMMS er reine steinalderprogrammet i forhold til JuK.) Evilwm er konge, då Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 10. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2004 (endret) MP3-Spiller: iPod Ja, at jeg glemte den... Bil: Opel Corsa Forsterker: NAD C 320BEE Mobil: Nokia 6510 Edit: Har oppdatert listen, lagt til overvåkning under desktop, tror jeg, og fjernstyring under nettverk og under server. Byttet navn fra "internett" til "internett og nettverk". Innvendinger? Endret 10. mars 2004 av Toolshed Lenke til kommentar
Melfacion Skrevet 11. mars 2004 Del Skrevet 11. mars 2004 kan vel rette opp følgende: Linken til JuK er feil... med mindre vi snakker om "Java Utility Kit"... dessuten har jeg fortsatt til gode å spille av musikk i quanta ellers ser det bra ut Lenke til kommentar
smas190 Skrevet 11. mars 2004 Del Skrevet 11. mars 2004 Har lagt til "servervare" (i mangel på bedre navn), og programmeringsverktøy, men var litt i tvil på hvordan jeg skulle dele inn programmeringsverktøy, ettersom jeg bare driver på med html, css og php selv, og ikke C++, java, perl, Visual basic e.l. legg til glFtpD under servervare->ftp da Lenke til kommentar
jaskorpe Skrevet 11. mars 2004 Del Skrevet 11. mars 2004 (endret) tekstredigering: gvim dvd-/video-ripping: Transcode (med riktige plugins kan ein omtrent konvertere video mellom alle format på jorda, nesten) Mp3-/Ogg-avspelar: Yammi (frontend til xmms, den er utruleg fin til å organisere store musikksamlingar. Er også mogleg å editere id3tag med) Mp3-/Ogg-tageditor: Easytag (genial til å editere store samlingarfiler. Ganske enkelt genial) Ikkje gløym Mozilla foresten, Mozilla er meir enn Firefox veit du Endret 11. mars 2004 av jaskorpe Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå