pgdx Skrevet 5. mars 2004 Del Skrevet 5. mars 2004 (endret) JEG HAR LAGET EN SIDE PÅ LINUXGUIDEN.NO!!! Vennligst gå her hvis du vil legge til nye programmer og se den nyeste listen! Sist oppdatert 2004-12-09 Wikipedia.org sitter også med en liste over programmer som er åpen kildekode. Det er kanskje verdt å ta en titt der hvis du ikke finner det du er ute etter i denne listen. Kontor Kontorpakke: OpenOffice.org, Koffice, abiword Tekstredigering / formattering: gedit, vi, vim, Emacs, Pico, Nano, gvim Browse Samba nettverk: Smb4K, xfsamba Filbehandler: gentoo, Krusader, Konqueror, Midnight Commander, ROX, Nautilus CD-brennerprogram: Gnome Toaster, K3B, CDRecord Tegneverktøy: Dia Microsoft Project: Ganttproject Programmeringsverktøy Web: Bluefish, gedit, Quanta, NVU Skript/programmering: Python, Eclipse IDE: Anjuta Internett og nettverk Nettleser: Opera (ikke Open Source), Mozilla, Mozilla Firefox, Konqueror, epiphany FTP-klient: gFTP, NcFTP, KBear, ProFTPd, vsFTPd (very secure) E-post-klient: Opera browser, kMail, Mutt, Mozilla Thunderbird, Evolution Database: MySQL Brannmur (Frontend IP-tables): Firestarter, Guarddog, FwBuilder, gShield, FireHOL Fjernstyring: tsclient (Windows RDP), rdesktop (Windows RDP), VNC Viewer Multimedia Lydavspilling: XMMS, Rythmbox, JuK, Yammi, BMP (Beep Multimedia Player), mpd (Music Player Daemon) (+ gmpc) Lydredigering: Audacity, Rosengarden OGG- og MP3tagredigering:Easytag Video: mplayer, xine, VLC (Video Lan Client) Video-ripping: Transcode Bildesortering: GThumb Bilderedigering: Gimp Bildevisning: qgview, feh Spill: Maelstrom, Scorched 3D, Quake III Arena, Cube, BzFlag, Wesnoth, RTCW: ET, FreeCiv, Planeshift, Pingus P2P: mldonkey, DC GUI-QT (Direct Connect), Apollon, med gIFT såklart (KaZaA/FastTrack), Azureus (Bittorent) Chat MSN-klient: GAIM, aMSN, kopete. IM: GAIM, kopete. IRC-klient: Opera, XChat, BitchX, wee, Irssi Desktop Desktop Environment: GNOME, KDE Window manager: Fluxbox, Blackbox, Openbox, Enlightenment, Windowmaker, Evilwm, Sawfish, metacity, xfce, EvilWM, FVWM Terminaler: Aterm, Eterm, Gnome-terminal, kterm, rxvt, Xterm, Konsole Overvåking: GKrellM Edutainment Matematikk: Octave, KMplot (KDE) Fysikk og vitenskap: Celestia, KStars (KDE) Servervare IRC: Hybrid (EFnet), ircu (Undernet), ircd (IRCnet), UnrealIRCd (DALnet) FTP: ProFTPD, glFtpD HTTP: Apache, Tomcat Database: MySql, PostgreSQL Databaseverktøy: PhpMyAdmin (MySQL), PGadmin (PostgreSQL) Mail: exim, qmail Fjernstyring: VNC Server PowerPC-emulator: PearPC Copyright © 2004 drange_net. Permission is granted to copy, distribute and/or modify this document under the terms of the GNU Free Documentation License, Version 1.2 or any later version published by the Free Software Foundation; with no Invariant Sections, no Front-Cover Texts, and no Back-Cover Texts. A copy of the license is included in the section entitled "GNU Free Documentation License". Endret 5. januar 2005 av drange_net Lenke til kommentar
Langtind Skrevet 5. mars 2004 Del Skrevet 5. mars 2004 Browser: Mozilla Firefox E-post-klient: KMail FTP Client: NcFTP IM: Kopete CDR: k3b Lenke til kommentar
Ganske Skrevet 5. mars 2004 Del Skrevet 5. mars 2004 Nettlesar: Opera E-post: KMail og Mutt FTP: IO-slaven til KDE Multimedia: JuK Skriveprogram: Emacs og Quanta Skript/programmering: Python Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 5. mars 2004 Del Skrevet 5. mars 2004 Browser: Mozilla Firefox E-post: KMail IRC: X-Chat MSN Messenger klient: AMSN FTP klient: gFTP Direct Connect: DCGUI-QT KaZaA/FastTrack: Apollon (med gIFT såklart) Websidemekking: Bluefish Bilderedigering: GIMP Browse Samba nettverk: Smb4K Tekst/regneark osv: OpenOffice Spill: Quake III Arena Multimedia: XMMS og MPlayer Monitoring: GKrellM Skrivebord-stæsj: SuperKaramba Webkamera: CamStream Lenke til kommentar
kattemat Skrevet 5. mars 2004 Del Skrevet 5. mars 2004 Dokumentbehandling Editor: emacs Typesetting: LaTeX previewer: xdvi Figurgrafikk: xfig Lenke til kommentar
A_N_K Skrevet 5. mars 2004 Del Skrevet 5. mars 2004 Jeg får vel være først ut med å nevne Vim da :] Lenke til kommentar
xeon Skrevet 5. mars 2004 Del Skrevet 5. mars 2004 musikk-avspiller: http://www.rhythmbox.org Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 5. mars 2004 Del Skrevet 5. mars 2004 Muskkprogram: Rytmbox (noen som vet om en god MIDI inspillingssak?) Teksteditering og en del programering: VIM og bluefish Webbrowser: Opera Kontorpakke: OpenOffice (ruler!) E-post: Evolution MSN: GAIM Ruter: Smoothwall Server: Debian Arbeidsstasjon: Fedora Core 1 Alt mulig program: BASH Spill: Maelstrom, scorched 3D og BzFlag (hvor får jeg tak i quake 3? I Norge?) Biledsortering: GThumb Desktop: GNOME Genialt diagramverktøy: Dia Pakkemanager: apt+synaptic Kan noen gjøre denne tråden sticky? Lenke til kommentar
Bøb Skrevet 5. mars 2004 Del Skrevet 5. mars 2004 Editor: vim, gvim Multimedia: xmms, xine nett: firefox, thunderbird WM: Xfce IRC: irssi Lenke til kommentar
DummeGaas Skrevet 6. mars 2004 Del Skrevet 6. mars 2004 Kan noen gjøre denne tråden sticky? Jeg stemmer mot dette. Det er nok sticky-tråder fra før. Lenke til kommentar
moesen Skrevet 6. mars 2004 Del Skrevet 6. mars 2004 Kan noen gjøre denne tråden sticky? Jeg stemmer mot dette. Det er nok sticky-tråder fra før. Jeg også! Kan heller samle all info å lage det til linuxsiden... Lenke til kommentar
Langtind Skrevet 6. mars 2004 Del Skrevet 6. mars 2004 Kan noen gjøre denne tråden sticky? Jeg stemmer mot dette. Det er nok sticky-tråder fra før. Jeg også! Kan heller samle all info å lage det til linuxsiden... Enig i det, men det må da være mulig å kunne fjerne installasjonsveiledningen for suse 8.2 og kanskje også for irc-kanalen... Informasjon om #alinux.no bør vel heller legges ut på alinux-siden... Men nok om det.... Lenke til kommentar
yNx Skrevet 6. mars 2004 Del Skrevet 6. mars 2004 (endret) Hvis denne tråden skulle vært sticky, burde vi følge det samme prinsippet som "Den store distro tråden". Altså at den øverste posten oppdateres fortløpende etter hvert som programmer legges til. Endret 6. mars 2004 av yNx Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 6. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2004 Det er ikke noe problem for meg å oppdatere posten min, men jeg er litt enig i at det er litt for mange stickye tråder. Og jeg er også enig i at Suse 8.2 burde miste prioriteringen sin snart... Lenke til kommentar
yNx Skrevet 6. mars 2004 Del Skrevet 6. mars 2004 Det er ikke noe problem for meg å oppdatere posten min, men jeg er litt enig i at det er litt for mange stickye tråder. Og jeg er også enig i at Suse 8.2 burde miste prioriteringen sin snart... Ja, eventuelt slå sammen Suse trådene eller legge de i FAQ. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 6. mars 2004 Del Skrevet 6. mars 2004 skal ikke siste versjon av invision-board ha subthreading? Når kommer denne til HW.no? Lenke til kommentar
yNx Skrevet 6. mars 2004 Del Skrevet 6. mars 2004 skal ikke siste versjon av invision-board ha subthreading? Når kommer denne til HW.no? Uansett trenger ikke utdaterte tråder sticky status. Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 6. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2004 Nå har jeg ihvertfall oppdatert første posten, så hvis det er noen som savner noe, kan jeg legge det til. Skal legge til URL på de fleste også. Jeg bare kjeder meg ikke nok nå. Lenke til kommentar
yNx Skrevet 6. mars 2004 Del Skrevet 6. mars 2004 (endret) Fint arbeid, Toolshed. Tenkte litt på å lage en slik tråd selv, men det ser ut som slipper det nå. Kan heller bidra litt. ftp-klient: Igloo ftp (payware, dessverre). epost-klient: mozilla thunderbird msn-klient: kopete (bruker den ikke selv, men kan legges til) window manager: fluxbox, blackbox, openbox, enlightenment. browser: mozilla firebird, konqueror, mozilla, netscape bildevisning: qgview, feh filemanager: gentoo spill: cube Browse Samba nettverk: xfsamba, (best er jo å mounte med smbfs) multimedia: xine, gmplayer p2p: mldonkey Angående firewall og router. Smoothwall og Clarkconnect er _ikke_ program. det er distroer. Desktop kan du dele inn i to grupper. Desktop envoriment og window manager. Skal vi ta med windowsprogrammer du kan kjøre gjennom wine/winex/crossoveroffice? oppdatert Endret 6. mars 2004 av yNx Lenke til kommentar
slime mold Skrevet 6. mars 2004 Del Skrevet 6. mars 2004 Tror du mener window manager, ikke «windows maker» Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå