vega77 Skrevet 5. mars 2004 Del Skrevet 5. mars 2004 (endret) Har brukt denne diskene til å flytte mellom pc'r for å kopiere diverse med kamerater. Den er/var NTFS og kalt G: Skal nå bruke denne disken i en ny low end pc. problemet er at med disken koblet til går alt tregt som i sirup. Kobler fra disken og da virker det normalt. Prøver å kjøre fdisk fra oppstart cd men den får feilmelding på "mangler systemfiler " husker ikke ordrett. Når jeg kobler harddisken til annen pc får jeg kontakt med den i windows og kan formatere osv. Tror ikke disken er defekt men den trenger nok førstehjelp. Noen forslag til løsning ? må kanskje kjører ett eller annnet disk rep prog ? vega edit:skrivleif Endret 5. mars 2004 av vega77 Lenke til kommentar
Fugir0x0r Skrevet 5. mars 2004 Del Skrevet 5. mars 2004 FDISK støtter ikke NTFS filsystem konverter disken til FAT32 med partition magic Lenke til kommentar
vega77 Skrevet 5. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2004 formaterte disken til fat32. fikk da innstalert xp på disken. men vil ikke boote fra den. booter bare hvis jeg setter i xp cd'n. har testet med noen forskjellige ide kabler og. kan det være trøbbel med ata 33/66/100/133 ? Det er jo en disk som er 3-5 år. vega Lenke til kommentar
Chief_R-W Skrevet 6. mars 2004 Del Skrevet 6. mars 2004 Sjekk i bios om det er slått på boot from other drives. at den starter med feil disk. Lenke til kommentar
MorePower Skrevet 6. mars 2004 Del Skrevet 6. mars 2004 Er disken du vil boote fra satt som aktiv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå