Langtind Skrevet 6. mars 2004 Del Skrevet 6. mars 2004 (endret) Det er vel bare å skrive det.... Har ikke noe stor erfaring med noen som det ikke er skrevet om, så den oppgaven må de som kan de ta på seg... Og så er det bare å håpe at folk gidder å lese denne tråden før det kommer spm som: "Hvilken Linux skal jeg velge..." Endret 6. mars 2004 av Langtind Lenke til kommentar
yNx Skrevet 6. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2004 Det er vel bare å skrive det.... Har ikke noe stor erfaring med noen som det ikke er skrevet om, så den oppgaven må de som kan de ta på seg... Og så er det bare å håpe at folk gidder å lese denne tråden før det kommer spm som: "Hvilken Linux skal jeg velge..." Hvis det kommer en "hvilken linux?? omg jeg er n00b" tråd nå... Da tar jeg i bruk vold. Lenke til kommentar
Langtind Skrevet 6. mars 2004 Del Skrevet 6. mars 2004 Hvis det kommer en "hvilken linux?? omg jeg er n00b" tråd nå... Da tar jeg i bruk vold. Kan nesten vedde på at det kommer en i løpet av de neste par dagene... Men vi får håpe for den stakkars vedkomne at han ikke spør, for det er ikke moro å bli offer for n00b-vold her på forumet... Men jeg er med Lenke til kommentar
yNx Skrevet 6. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2004 Mente det ikke seriøst, da. Skal selvfølgelig være hyggelig. Lenke til kommentar
Langtind Skrevet 6. mars 2004 Del Skrevet 6. mars 2004 Skjønte det... Og jeg mente det ikke seriøst jeg heller. Husker selv den tiden jeg ikke viste en dritt om linux og hadde lyst til å prøve det. Ikke enkelt å velge, og det er nok litt for lite utfyllende informasjon om de ulike distroene til at en nybegynner kan få svar på det han / hun lurer på i denne tråden. Men det er i alle fall en start for folk, og Google er jo ofte behjelpelig..... Lenke til kommentar
slime mold Skrevet 6. mars 2004 Del Skrevet 6. mars 2004 Trådstarteren skriver at Mandrake er styrt av Red Hat, men det er selvsagt ikke tilfellet. Mandrake utvikles av Mandrakesoft. Lenke til kommentar
DummeGaas Skrevet 6. mars 2004 Del Skrevet 6. mars 2004 Trådstarteren skriver at Mandrake er styrt av Red Hat, men det er selvsagt ikke tilfellet. Mandrake utvikles av Mandrakesoft. + at hjemmesiden til Mandrake er fedora.redhat.com. Lenke til kommentar
yNx Skrevet 6. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2004 Må ha blitt litt rot. Skal fikse det. Lenke til kommentar
Gaute Holmin Skrevet 6. mars 2004 Del Skrevet 6. mars 2004 Må ha blitt litt rot. Skal fikse det. Hvorfor kopierer du det vi andre har skrevet inn i din første post? Da blir jo bare tråden full av repetisjon. Akkurat nå ser det ut som om jeg har kopiert din post, og jeg fremstår som en copycat... Lenke til kommentar
Arntfinn Skrevet 6. mars 2004 Del Skrevet 6. mars 2004 Må ha blitt litt rot. Skal fikse det. Hvorfor kopierer du det vi andre har skrevet inn i din første post? Da blir jo bare tråden full av repetisjon. Akkurat nå ser det ut som om jeg har kopiert din post, og jeg fremstår som en copycat... For at de som vil bruke denne tråden til noe fornuftig skal slippe å lese gjennom 50 sider vås Lenke til kommentar
yNx Skrevet 6. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2004 Arntfinn ga deg svaret, Topdog. Har du noe i mot det? Lenke til kommentar
diskvask Skrevet 6. mars 2004 Del Skrevet 6. mars 2004 Lycoris Desktop/LX Hjemmeside http://www.lycoris.org/ Pakkesystem / Installeringsverktøy Rpm Installasjon Gratisk installasjon, veldig brukervennlig og enkel. Fordeler - brukervennlig, skal være intuitivt å bruke for de som er ny innen linux Ulemper - kun en CD; noen vil kanskje savne visse program? Jeg tror ikke staroffice/openoffice følger med. Dokumentasjon http://www.lycoris.org/sections.php?op=listarticles&secid=1 http://www.lycoris.org/links.php (hardwaredatabase) Offisielt forum http://www.lycoris.org/forum.php Har ikke brukt Lycoris noe særlig, kun installert på laptop og rota litt rundt for å se hvor langt linux som desktop os har kommet... Lenke til kommentar
yNx Skrevet 6. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2004 Er vel ikke ulempe at det kun er en cd? De fleste har jo internett og kan laste ned en oppdatert versjon. Lenke til kommentar
diskvask Skrevet 6. mars 2004 Del Skrevet 6. mars 2004 Ikke nødvendigvis en ulempe, og heller ikke en fordel. Kommer an på hvordan man ser på det. Lenke til kommentar
Cronius Skrevet 6. mars 2004 Del Skrevet 6. mars 2004 (endret) Bare se på FAQ-tråden: veldig bra i begynnelsen, men jeg gidder i hvert fall ikke å bla igjennom hele den når jeg lurer på noe. Det er mangel på organisering som har drept den (men akkurat det er ikke nødvendigvis noen sin skyld). Arch / Slack / *BSD / Debian / Gentoo: Burde kanskje legges til at disse er mindre newbie-vennlige kontra mandrake/fedora/suse? Edit: stod visst det på noen allerede. Endret 6. mars 2004 av Cronius Lenke til kommentar
yNx Skrevet 6. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2004 Vanskelig å organisere en FAQ tråd. Lenke til kommentar
Gaute Holmin Skrevet 6. mars 2004 Del Skrevet 6. mars 2004 For at de som vil bruke denne tråden til noe fornuftig skal slippe å lese gjennom 50 sider vås Hvis alle hadde fulgt trådstarters eksempel og holdt seg til saken hadde det blitt en fin tråd, men siden det selvfølgelig ikke skjer har du et godt poeng! Jeg trekker tilbake mitt forrige utspill Lenke til kommentar
chrisege Skrevet 6. mars 2004 Del Skrevet 6. mars 2004 Er helt blank når det gjelder Linux. Men hva med å skrive litt om systemkrav?? Slik at vi som "sitter på gjerdet", kan vurdere litt mer om hvilken versjon som passer for den maskinen vi har tilgjengelig for slik testing/prøving (ikke alle som vil ta hovedmaskinen som brukes mange timer hver dag, til å teste/prøve Linux, og bli sittende uten en fungerende maskin i flere dager). (Vurdere å prøve Linux, blir mest sannsynlig et prosjekt på skolen, da med Skolelinux, det bygger på Debian, noen som har noen kommentarer til det??) Lenke til kommentar
yNx Skrevet 6. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2004 (endret) Systemkrav har ikke mye med distroen å gjøre. Det kommer bare an på hvilke programmer du skal kjøre. Endret 6. mars 2004 av yNx Lenke til kommentar
moesen Skrevet 6. mars 2004 Del Skrevet 6. mars 2004 Systemkrav har ikke mye med distroen å gjøre. Det kommer bare an på hvilke programmer du skal kjøre. Ehh, det er derfor mange spør om distro, fordi de har en dårlig 100mhz pc eller noe.. Eller så skal de kjøre det på en diskett, hva som helst. Bør vel skrive noe slikt også? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå