Oseantic Skrevet 5. mars 2004 Del Skrevet 5. mars 2004 Kjøpte meg en thermaltake sparks7+ til min 2.6c. når jeg kjører prime kommer cpu temp opp i 50*C og da går vifta på 3300rpm men når jeg hadde boxed vifta lå tempen på 47*C Har hatt rengjort og hatt på as5 på to ganger....ble ikke smurt akkurat helt gjemt utover cpu.Også så jeg noen små riper i cpu....og et par riper\ og et hakk i kjøleren etter jeg hadde tatt den av for andre gang. kan ripene og hakkene skyldes tempen? Lenke til kommentar
iron_knuckle Skrevet 5. mars 2004 Del Skrevet 5. mars 2004 du skal ikke smøre as5 utover en p4 prossesor men en liten klatt mitt på prossesoren se på hjeme siden til as for mer info. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 5. mars 2004 Del Skrevet 5. mars 2004 Hvis hakket på kjøleribba er i kontaktflate området kan det gi økt temperatur. Har selv vært borti å ha riper under paste på en kjøler rett fra leverandør, og tempen ble en del høyere før jeg oppdaget ripene under paste'n. Når det gjelder riper i prosessoren kan vel det også gi problemer. Har nå hørt om at AMD prosessorer fort kan bli varme hvis de får microskopiske skader i overflaten. Men jeg ville sjekket kjøleribba. Lenke til kommentar
Oseantic Skrevet 5. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2004 (endret) det er bare noen knøttsmåe riper på cpu. hakket er liger litt i utkanten i kontaktområde. Edit:gjør det noe om at jeg tok litt for mye as5 på da? (tok 1 liten dråpe på midten av cpu(det hva et tynt lag under fra før) og satte blokka rettover sånn som dem beskriver på hjemme sida til as5.) Endret 5. mars 2004 av Oseantic Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 5. mars 2004 Del Skrevet 5. mars 2004 Hvis det var et tynt lag der fra før ville jeg fjernet det først. Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 5. mars 2004 Del Skrevet 5. mars 2004 Husk at det tar en god stund før pastaen blir helt optimal da! Er vel 2-3 døgn eller no? Lenke til kommentar
Oseantic Skrevet 5. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2004 Husk at det tar en god stund før pastaen blir helt optimal da! Er vel 2-3 døgn eller no? vet det....men hjelper ikke pastaen med å fyle igjen hakk og spreker sånn at det ikke gjør at det blir dårligere varmeledning? Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 6. mars 2004 Del Skrevet 6. mars 2004 Om ikke eg husker feil så tar det ca 200Timer før as5 er innkjørt. Eg bruker en pastik pose til å smøre nedi sølvpartikklene ned i porene på kjøleren, kun en liten klatt. Så tørker eg restene av igjen med en ren støvfri klut, uten å bruke sprit. Så på med ett tynnt lag med as5 på kjøleribben. Tempen er 38c idle og ca 45-50c ved 100% load, rpm på boxed kjølern er alltid ca 1800. Men eg har også planslipt kjøleren med 2000 vannbasert sandpappir. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå