Gå til innhold

Smartmovie,symbiaprogram for avspilling av video


Anbefalte innlegg

Konverterte en film i går med dette som innstillinger:

 

Xvid MPEG 4

*Her gikk jeg inn på otions og endert bitraten fra et eller annet høyt til 200*

80Kbps

 

16000 HZ

24 Kbps

 

og det hakke sinnsykt når jeg spillte det av. jeg har brukt smartmovie. Noen som kan fortelle meg hva som har gått galt??

Du har nok brukt for høye innstillinger :(

Hvilken telefon har du, hvis du har P900 så er det merkelig fordi på den burde de innstillingene virke fint, men ikke på 6600, 3650 etc.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er smartmovie fullskjerm? Får et ~0.5cm svart felt på hver side. Bruker Landscape mode

Smartmovie vil i de fleste tilfeller aldri bli helt fullskjerm Detts skyldes ganske enkelt at det man konverterer oftest vil ha et størrelsesforhold på 4/3 eller bredere. S60 er 4/5, så denne vil alltid få striper oppe og nede, mens UIQ er tilnærmet ~2/3 og nærmere 'widescreen' å regne, men vil altså gi striper på sidene på en film konvertert fra TV-størrelse.

 

Om du bruker et annet program til konverteringen (Virtualdub) kan du alltids selv sette opp en slags 'overscan' hvor du justerer størrelsesforholdet til den enheten du har (i praksis klippe litt oppe/nede eller på sidne) slik at du får utnyttet alle pikslene.

Lenke til kommentar
ja har de fikset feilene fra series 60 versjonen, noen andre som får opp en feil melding hver gang de går ut av programmet(på 6600) Programmet lukker seg av og til også, det skjer aldri på P900.

ja merka at det var vekk! aah.. før så hakka det når man stilte på lyden.. når flyter bilder perfekt mens man stiller lyden! :)

Lenke til kommentar
ja har de fikset feilene fra series 60 versjonen, noen andre som får opp en feil melding hver gang de går ut av programmet(på 6600) Programmet lukker seg av og til også, det skjer aldri på P900.

ja merka at det var vekk! aah.. før så hakka det når man stilte på lyden.. når flyter bilder perfekt mens man stiller lyden! :)

Hvilken versjon er det du har?

Må man kjøpe på ny, eller er det gratis og oppdatere? :dontgetit:

Lenke til kommentar
ja har de fikset feilene fra series 60 versjonen, noen andre som får opp en feil melding hver gang de går ut av programmet(på 6600) Programmet lukker seg av og til også, det skjer aldri på P900.

ja merka at det var vekk! aah.. før så hakka det når man stilte på lyden.. når flyter bilder perfekt mens man stiller lyden! :)

Hvilken versjon er det du har?

Må man kjøpe på ny, eller er det gratis og oppdatere? :dontgetit:

2.12!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...