Gå til innhold

Smartmovie,symbiaprogram for avspilling av video


Anbefalte innlegg

Hvordan greier du å få akkurat 300kbps? Jeg kan velge mellom 288 og 320.

 

Dessuten greide jeg, med 80kbps, å få en film på 3,5MB til å bli 4,7 :/

 

Edit: :scared:

Med 288kbps fikk jeg en 5,6MB fil til å bli 10,6! Skal det ikke vøre motsatt da? :scared:

Endret av Blib
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvordan greier du å få akkurat 300kbps? Jeg kan velge mellom 288 og 320.

 

Dessuten greide jeg, med 80kbps, å få en film på 3,5MB til å bli 4,7 :/

 

Edit: :scared:

Med 288kbps fikk jeg en 5,6MB fil til å bli 10,6! Skal det ikke vøre motsatt da? :scared:

Hvilke filmer er det du konverterer, jeg fikk hele "dumb and dumberer" ned til 94mb fra 720mb fil. Og ringenes herre to tårn ned i to deler på 100mb hver i veldig bra kvalitet med fin lyd. Hvilken codec bruker du?

Lenke til kommentar

Den medfølgende converteren har sluttet å virke (Finner ikke codec lenger, har prøvd å avinnstallere men virker fortsatt ikke. Var innstallert på en annen bruker jeg har slettet) så jeg lurte på om det er en annen bra converter (under 40$) som egner seg? Forresten tjener man noe på å endre oppløsning? (fra for.eks 800*600 til det skjermen på p800 er? tenker da på størrelse på filen) Kjøpte meg nettop USB 2.0 kortleser den er lynrask :yes:

Endret av DC++_?
Lenke til kommentar
Den medfølgende converteren har sluttet å virke (Finner ikke codec lenger, har prøvd å avinnstallere men virker fortsatt ikke. Var innstallert på en annen bruker jeg har slettet) så jeg lurte på om det er en annen bra converter (under 40$) som egner seg? Forresten tjener man noe på å endre oppløsning? (fra for.eks 800*600 til det skjermen på p800 er? tenker da på størrelse på filen) Kjøpte meg nettop USB 2.0 kortleser den er lynrask :yes:

Ja filen blir mye mindre ;)

Lenke til kommentar
Hvilke filmer er det du konverterer, jeg fikk hele "dumb and dumberer" ned til 94mb fra 720mb fil. Og ringenes herre to tårn ned i to deler på 100mb hver i veldig bra kvalitet med fin lyd. Hvilken codec bruker du?

Jeg konverterer små humorklipp jeg har funnet på nettet, fra .wmv-format.

 

Tror jeg skal prøve med en film nå, for å se om programmet i det hele tatt funker her. Bruker XviD-kodeken

Lenke til kommentar

Bare så dere vet det.. Jeg bruker _ikke_ Xvid-codecen fra Smartmovie siden..

 

Jeg bruker [denne] codecen.

 

Når du har installert, velger du XviD MPEG-4 Codec som codec i smartmovie, deretter klikker du [Configure] -> [Options]. Der kan du justere bitrate manuelt. :)

Endret av razh0r
Lenke til kommentar
Bare så dere vet det.. Jeg bruker _ikke_ Xvid-codecen fra Smartmovie siden..

 

Jeg bruker [denne] codecen.

 

Når du har installert, velger du XviD MPEG-4 Codec som codec i smartmovie, deretter klikker du [Configure] -> [Options]. Der kan du justere bitrate manuelt. :)

Med den codecen der ble humorklippet 4.4MB, så den var litt bedre ja. men fungerer det også fint på telefonen altså?

 

Med den "normale" Xvid-kodeken fikk jeg forresten en 1.4GB film ned til 186MB, sylskarpt bilde (Sålenge jeg ikke forstørret, og på PCen). Bare synd det tar så enormt lang tid å overføre til telefon :/

Lenke til kommentar

Men noen som vet om en converter som kan det samme som Smartmovie + skifte oppløsning? (Fant ikke dette på Smartmovie) Siden converteren ikke virker lenger er jeg avhengi av en annen Takk (Forresten anbefaller jeg alle Clas Ohlson sim "6in1" Card Reader den bruker under 1sek pr MB :yes:

Endret av DC++_?
Lenke til kommentar
Men noen som vet om en converter som kan det samme som Smartmovie + skifte oppløsning? (Fant ikke dette på Smartmovie) Siden converteren ikke virker lenger er jeg avhengi av en annen Takk (Forresten anbefaller jeg alle Clas Ohlson sim "6in1" Card Reader den bruker under 1sek pr MB :yes:

Høres herlig ut, ettersom jeg skal kjøpe SX1 og får muligens bluetooth-greier av en kamerat.

 

Hvor mye koster den? :)

 

btw, Blib: Hvilken mobil har du?

Lenke til kommentar
Okay, den XviD-kodeken der duger ikke. Bildekvaliten var FÆL. Var også enorm ghosting på bildet. Så da holder jeg meg til den jeg fant på Lonely Cat Games sin hjemmeside :)

Auda, det var litt kjipt.

Blir vel lettere å finne en perfekt konversjon når jeg i hele tatt får meg en Symbian-mobil. :p

Lenke til kommentar

Har nå fått Smartmovie til å fungere, måtte bare ha filene på D: ikke C: . Jeg har en Episode av Team Antonsen som er på ca. 400mb og på 448*352 (oppløsning) denne filmen har jeg konvertert til avi med Bitrate:144 kpbs, landscape, reduce frames, enable(audio settings) force mono, 22050Hz, 32 kbps. Denne filmen går veldig hakkete kan det være at telefonen bruker mye kraft på å "resize" filmen til riktig oppløsning? Nå startet Blaze Media Pro å konvertere alle filer til 100kb og de går ikke an å spille. Så har noen et bra resize program?

Endret av DC++_?
Lenke til kommentar
(audio settings) force mono, 22050Hz, 32 kbps. Denne filmen går veldig hakkete

Problemet er lyden. Det ser ut til at den lydsystemet, i alle fall i min 3650, bare liker 16, 32 eller 48KHz. Alt annet må muligvis resamples på CPUen i telefonen, og det går ikke i lengden.

 

Til konverteringen bruker jeg Virtualdub og 2-pass enkoding på siste build av Xvid 1.0RC3. Kjapp hoderegning og egen testing tilsier at det er liten eller ingen vits å gå over 6Kb/s/frame i videoen (max 208x156). Høyere enn dette ser jeg nesten ikke forskjell. PAL kilder har jeg konvertert på full framerate da jeg syntes 12FPS ble distraherende lavt. Unntaket er tegnefilmer som oftest er animert med 'halv' framerate uansett og hvor resten er interlacede blends av de omliggende rutene. Ting som opprinnelig er NSTC har jeg også brukt halv framerate på. 15FPS ser greit nok ut, og filene blir ikke så store.

Endret av qwert
Lenke til kommentar
Smartmovie resizer jo automatisk! 

Converteren eller på telefonen? Vis dette skjer på telefonen stjeler vel dette kraft?

Holder på å konvertere på nytt med 16000 Hz

Ferdig med å konvertere. Nå er den helt smooth Tusen Takk!

Nå skal alle team Antonsen episodene inn på mobilen ;) (36mb pr stk)

Endret av DC++_?
Lenke til kommentar
Kort leseren koster 500kr Finnes billigere -300kr men tror ikke de er USB 2.0 dermed mye tregere

! lol !

 

kjøpte akkuratt en kort leser 6 in 1 for 250 spenn !! usb 2.0 på komplett !

denne støtter bare 128 da men d er nok for meg som har 128 på min 6600 og kameraet !

å detter er raskt :p

Lenke til kommentar

Konverterte en film i går med dette som innstillinger:

 

Xvid MPEG 4

*Her gikk jeg inn på otions og endert bitraten fra et eller annet høyt til 200*

80Kbps

 

16000 HZ

24 Kbps

 

og det hakke sinnsykt når jeg spillte det av. jeg har brukt smartmovie. Noen som kan fortelle meg hva som har gått galt??

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...