Artistic.Hipster Skrevet 5. mars 2004 Del Skrevet 5. mars 2004 (endret) Satt å søkte etter noen programmer til 6600 så kom jeg over smartmovie, det er det beste programmet til series 60 som er kommet ut, men det er dyrt Du kan kjøpe det her Men uansett veldig bra program, kvaliteten på filmene er svært bra. Endret 18. mars 2004 av Gandalf the Grey Lenke til kommentar
Stor Oddnoga Skrevet 5. mars 2004 Del Skrevet 5. mars 2004 Smartmovie er helt genialt. Har brukt det en stund. Digger at man kan bruke XVid til komprimering. Kvaliteten blir fet uten hakking. Lenke til kommentar
qwert Skrevet 5. mars 2004 Del Skrevet 5. mars 2004 Har du prøvd trialen? Hvordan er kvaliteten i forhold til Real Video 8 eller Nokias Multimedia Converter? Ser at de har basert seg på XviD, og derfor må gi bort både codecet og kildekoden. Det burde i så måte bare være et tidsspørsmål før det finnes en gratis player som kan spille av disse. Enkodingen bør VirtualDub eller lignende kunne ta seg av. Lenke til kommentar
Stor Oddnoga Skrevet 5. mars 2004 Del Skrevet 5. mars 2004 Converteren er fet, eneste du trenger er codec. Kvaliteten blir mye bedre enn med nokias standard converter. Lenke til kommentar
razh0r Skrevet 5. mars 2004 Del Skrevet 5. mars 2004 (endret) 3gp: 15fps Xvid/DivX osv: 24-30fps Endret 5. mars 2004 av -razh0r- Lenke til kommentar
Artistic.Hipster Skrevet 5. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2004 (endret) Ja kvalieten er virkelig bra, mye bedre enn 3gp, du kan jo faktisk se hele filmer med smartmovie Noen som har prøvd med hele filmer, jeg har bare 64mb kort på 6600, håper det kommer noe lignende til P*00 snart *Edit Fant codec til P*00 nå skal prøve det nå Noen som hvet hvordan codecs til telefonen virker? Endret 5. mars 2004 av Gandalf the Grey Lenke til kommentar
razh0r Skrevet 5. mars 2004 Del Skrevet 5. mars 2004 Jeg har planer om å kjøpe meg Symbian telefon i mai (noe jeg definitivt kommer til å gjøre). Har fått tak i SmartMovie 2.0 nå, artig å konvertere filmer osv.. Lenke til kommentar
razh0r Skrevet 5. mars 2004 Del Skrevet 5. mars 2004 Hvis folk har problemer med ting osv anbefaler jeg å lese litt i denne tråden.. Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 6. mars 2004 Del Skrevet 6. mars 2004 Det programmet var faktisk ikke så dumt... Men er det mulig å få bort den "progress bar'en" som vises når filmen starter? Filmen hakker som bare det på min 3650 når den er der. (ja jeg har valgt i innstillingene at den ikke skal vises hele tiden, men den vises allikevel i noen sekunder i starten). Lenke til kommentar
Nikko_ Skrevet 7. mars 2004 Del Skrevet 7. mars 2004 noen som har testa å se filmer med tekst i smartmove? da hakka det som bare ******! Lenke til kommentar
Artistic.Hipster Skrevet 7. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2004 noen som har testa å se filmer med tekst i smartmove? da hakka det som bare ******! Norsk tekst? Hvor fant du det? Lenke til kommentar
Bandidos-Pelle Skrevet 7. mars 2004 Del Skrevet 7. mars 2004 Jeg erklærer dette som det beste programmet - noensinne på 6600. Simply the best! Jeg gråter! Det er så genialt... Lenke til kommentar
qwert Skrevet 8. mars 2004 Del Skrevet 8. mars 2004 Har fått testet litt nå og kvaliteten er - som andre sier - utmerket. Skikkelig fullscreen! Den medfølgende konverteren derimot var direkte grusom... Derfor: Er det noen andre som har lekt med Virtualdub for å finne den perfekte kombinasjonen av størrelse, bildekvalitet og framerate? Post config. Gjerne som .vcf fil. Kan laste opp mitt enkle førsteforsøk om det er interesse. Består egentlig bare av decimate by 2, smart-resize og en rotering. Essensielle lenker: Virtualdub v1.5.10 Prekompilert installer for XviD-1.0-RC3 for de som ikke kan eller vil gjøre det selv. Smart Resize Filter for VirtualDub AC-3 ACM Decompressor for Virtualdub Lenke til kommentar
Artistic.Hipster Skrevet 8. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2004 Har fått testet litt nå og kvaliteten er - som andre sier - utmerket. Skikkelig fullscreen! Den medfølgende konverteren derimot var direkte grusom... Derfor: Er det noen andre som har lekt med Virtualdub for å finne den perfekte kombinasjonen av størrelse, bildekvalitet og framerate? Post config. Gjerne som .vcf fil. Kan laste opp mitt enkle førsteforsøk om det er interesse. Består egentlig bare av decimate by 2, smart-resize og en rotering. Essensielle lenker: Virtualdub v1.5.10 Prekompilert installer for XviD-1.0-RC3 for de som ikke kan eller vil gjøre det selv. Smart Resize Filter for VirtualDub AC-3 ACM Decompressor for Virtualdub Synes den medføgende konverteren var helt grei jeg, men filene vil ikke spilles av på P900 selv om jeg har xvid codec, noen som hvet hva jeg gjør galt(filmene virker fint på 6600) Lenke til kommentar
razh0r Skrevet 8. mars 2004 Del Skrevet 8. mars 2004 Jeg lurer på om noen vet hvorfor det kommer opp slik "Demo" ting når jeg konverterer filmer? Lenke til kommentar
qwert Skrevet 8. mars 2004 Del Skrevet 8. mars 2004 Jeg lurer på om noen vet hvorfor det kommer opp slik "Demo" ting når jeg konverterer filmer? Fordi det er akkurat det det er - en demo... De vil at du skal kjøpe programmet deres, ja? Dette er en av grunnene til at jeg ikke likte den medfølgende konverteren noe særlig. Den er helt unødvendig. Virtualdub gjør allerede denne jobben bedre, og uten at det koster en krone. Lenke til kommentar
razh0r Skrevet 12. mars 2004 Del Skrevet 12. mars 2004 (endret) Jeg lurer på om noen vet hvorfor det kommer opp slik "Demo" ting når jeg konverterer filmer? Fordi det er akkurat det det er - en demo... De vil at du skal kjøpe programmet deres, ja? Dette er en av grunnene til at jeg ikke likte den medfølgende konverteren noe særlig. Den er helt unødvendig. Virtualdub gjør allerede denne jobben bedre, og uten at det koster en krone. Fjerna demo-greia nå (skal ikke gå nærmere på det ). Fikk en musikkvideo på 60MB til å bli 14MB med akseptabel lyd! Settings jeg brukte: Video Settings: (X)Landscape ( )Portrait [ ]Reduce frames Codec: Xvid MPEG-4 Codec Bitrate kbps: 450 Audio Settings: (X)Enable (X)Force Mono Frequency: 44100Hz Bitrate: 80kbps Det funker genialt! EDIT: Fikset lyd. Mye bedre kvalitet, filen blir maks 1mb større! Endret 12. mars 2004 av razh0r Lenke til kommentar
:---{D Skrevet 12. mars 2004 Del Skrevet 12. mars 2004 Codec:Xvid MPEG-4 Codec Bitrate kbps: 450 Jeg hadde ikke Xvid MPEG-4 Codec på menyen når jeg valgte.. Jeg tok cinepak-codek og da fikk jeg bare 448 istedenfor.... Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 12. mars 2004 Del Skrevet 12. mars 2004 Settings jeg brukte: Video Settings: (X)Landscape ( )Portrait [ ]Reduce frames Codec: Xvid MPEG-4 Codec Bitrate kbps: 450 Audio Settings: (X)Enable (X)Force Mono Frequency: 22050Hz Bitrate: 32kbps Volume Boost: 100% En musikkvideo over 10MB er totalt unødvendig. 3-5MB er vel mer normal størrelse. Bitrate på 450kbps er jo absolutt ikke nødvendig. Lenke til kommentar
:---{D Skrevet 12. mars 2004 Del Skrevet 12. mars 2004 Forstår ikke dette har jeg... Etter at jeg har konvertert får jeg bare spille den av i real player.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå