Gå til innhold

Smartmovie,symbiaprogram for avspilling av video

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har du prøvd trialen? Hvordan er kvaliteten i forhold til Real Video 8 eller Nokias Multimedia Converter?

Ser at de har basert seg på XviD, og derfor må gi bort både codecet og kildekoden. Det burde i så måte bare være et tidsspørsmål før det finnes en gratis player som kan spille av disse. Enkodingen bør VirtualDub eller lignende kunne ta seg av.

Lenke til kommentar

Ja kvalieten er virkelig bra, mye bedre enn 3gp, du kan jo faktisk se hele filmer med smartmovie :thumbup: Noen som har prøvd med hele filmer, jeg har bare 64mb kort på 6600, håper det kommer noe lignende til P*00 snart :thumbup:

*Edit

Fant codec til P*00 nå skal prøve det nå :thumbup:

Noen som hvet hvordan codecs til telefonen virker? :dontgetit:

Endret av Gandalf the Grey
Lenke til kommentar

Det programmet var faktisk ikke så dumt... :)

Men er det mulig å få bort den "progress bar'en" som vises når filmen starter? Filmen hakker som bare det på min 3650 når den er der. (ja jeg har valgt i innstillingene at den ikke skal vises hele tiden, men den vises allikevel i noen sekunder i starten).

Lenke til kommentar

Har fått testet litt nå og kvaliteten er - som andre sier - utmerket. Skikkelig fullscreen! :green: Den medfølgende konverteren derimot var direkte grusom...

Derfor: Er det noen andre som har lekt med Virtualdub for å finne den perfekte kombinasjonen av størrelse, bildekvalitet og framerate? Post config. Gjerne som .vcf fil. Kan laste opp mitt enkle førsteforsøk om det er interesse. Består egentlig bare av decimate by 2, smart-resize og en rotering.

Essensielle lenker:

Virtualdub v1.5.10

Prekompilert installer for XviD-1.0-RC3 for de som ikke kan eller vil gjøre det selv.

Smart Resize Filter for VirtualDub

AC-3 ACM Decompressor for Virtualdub

Lenke til kommentar
Har fått testet litt nå og kvaliteten er - som andre sier - utmerket. Skikkelig fullscreen! :green: Den medfølgende konverteren derimot var direkte grusom...

Derfor: Er det noen andre som har lekt med Virtualdub for å finne den perfekte kombinasjonen av størrelse, bildekvalitet og framerate? Post config. Gjerne som .vcf fil. Kan laste opp mitt enkle førsteforsøk om det er interesse. Består egentlig bare av decimate by 2, smart-resize og en rotering.

Essensielle lenker:

Virtualdub v1.5.10

Prekompilert installer for XviD-1.0-RC3 for de som ikke kan eller vil gjøre det selv.

Smart Resize Filter for VirtualDub

AC-3 ACM Decompressor for Virtualdub

Synes den medføgende konverteren var helt grei jeg, men filene vil ikke spilles av på P900 selv om jeg har xvid codec, noen som hvet hva jeg gjør galt(filmene virker fint på 6600) :dontgetit:

Lenke til kommentar
Jeg lurer på om noen vet hvorfor det kommer opp slik "Demo" ting når jeg konverterer filmer?

Fordi det er akkurat det det er - en demo... De vil at du skal kjøpe programmet deres, ja?

Dette er en av grunnene til at jeg ikke likte den medfølgende konverteren noe særlig. Den er helt unødvendig. Virtualdub gjør allerede denne jobben bedre, og uten at det koster en krone.

Lenke til kommentar
Jeg lurer på om noen vet hvorfor det kommer opp slik "Demo" ting når jeg konverterer filmer?

Fordi det er akkurat det det er - en demo... De vil at du skal kjøpe programmet deres, ja?

Dette er en av grunnene til at jeg ikke likte den medfølgende konverteren noe særlig. Den er helt unødvendig. Virtualdub gjør allerede denne jobben bedre, og uten at det koster en krone.

Fjerna demo-greia nå (skal ikke gå nærmere på det :p ).

Fikk en musikkvideo på 60MB til å bli 14MB med akseptabel lyd!

Settings jeg brukte:

Video Settings:

(X)Landscape

( )Portrait

[ ]Reduce frames

Codec:

Xvid MPEG-4 Codec

Bitrate kbps: 450

Audio Settings:

(X)Enable

(X)Force Mono

Frequency:

44100Hz

Bitrate:

80kbps

Det funker genialt! :green:

EDIT: Fikset lyd. Mye bedre kvalitet, filen blir maks 1mb større!

Endret av razh0r
Lenke til kommentar

Settings jeg brukte:

Video Settings:

(X)Landscape

( )Portrait

[ ]Reduce frames

Codec:

Xvid MPEG-4 Codec

Bitrate kbps: 450

Audio Settings:

(X)Enable

(X)Force Mono

Frequency:

22050Hz

Bitrate:

32kbps

Volume Boost: 100%

En musikkvideo over 10MB er totalt unødvendig. 3-5MB er vel mer normal størrelse.

Bitrate på 450kbps er jo absolutt ikke nødvendig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...