lilfire Skrevet 5. mars 2004 Del Skrevet 5. mars 2004 ja vet det er litt dårlig topic men...jeg vil ha meg et lcd diplay som skla visse tempraturen på cpu, gpu, hdd1, hdd2, og kasnkje no mer. så det jeg lurte på da: siden jeg ikke finner noen sånne display, så tenkte jeg at hvis jeg brukker dette displayet og får tak i flere sensorer og kobler alle sensorene mot en bryter så jeg kan velge hvilken sensor som er i bruk.finnes det en sån bryter? Lenke til kommentar
[ReXoR] Skrevet 5. mars 2004 Del Skrevet 5. mars 2004 Hmm...Dersom du har peiling på Elektronikk; Du KAN bruke en krets med en 4017-IC. (den har ca 8 utganger. for hver gang den får en puls, bytter den utgang 1 opp. når øverste tall er nådd, går den tilbake til 1). Og altså la denne styre en rekke med releer, utgangen på alle releene går til hver sin sensor, og inngangen går til displayet. Kanskje det funker? :] Lenke til kommentar
[ReXoR] Skrevet 5. mars 2004 Del Skrevet 5. mars 2004 her er en krets som viser hvordan jeg tenkte; har ikke holdt på med elektronikk på LENGE, og den viser BARE prinsipiell virkemåte slik jeg hadde tenkt den. Lenke til kommentar
Olle P Skrevet 5. mars 2004 Del Skrevet 5. mars 2004 (endret) Det finns vridomkopplare av flervägstyp som borde fungera bra. Här är ett exempel: Elfa Förslagsvis artikelnummer 35-490-52 eller 35-490-60. Sensorerna kopplas till respektive läge, medan den gemensamma delen på strömställaren går till ingången på termometern. /Olle Endret 5. mars 2004 av Olle P Lenke til kommentar
[ReXoR] Skrevet 5. mars 2004 Del Skrevet 5. mars 2004 Ja, det er jo også en kjekk greie. :] Slepper du å koble all verdens kretser for å få det tel å fungere. Lenke til kommentar
lilfire Skrevet 5. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2004 (endret) hmm den brytern på elfa så ikke så dum ut men håper det følger med en "bruksanvisnig" til den for har ikke vært borti no sånt før...har drevet litt med elektronik (går gk) så er ikke så veldig erfaren inne faget.. den kretsen din rexor ser fin ut den (skjønte den ikke 100% men sånn ca 90%.men det villle bli mye kobling da..hadde vært bedre en en bryter kanskje som den på elfa.men vil helst ha trykkbryter. Endret 5. mars 2004 av lilfire Lenke til kommentar
Brutus5 Skrevet 6. mars 2004 Del Skrevet 6. mars 2004 (endret) Sånne display finnes, her er ett : http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=DDOC5BPLUS Dette overvåker 8 forskjellige temp. og kan også styre viftene dine. Finnes i to farger til, sort og sølv. Bruker den selv, og er meget fornøyd Endret 6. mars 2004 av Brutus5 Lenke til kommentar
lilfire Skrevet 6. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2004 ikke dum den...men jeg trenger bare lcd diplayet har viftestyring fra før og synnes den prisen var litt drøy....men får se..skla spørre elektro læren min på mandag om det går og lage en enkel bryter som jeg vil ha, hvis det ikke er enkelt så gidder jeg ikke (tror jeg) da blir det nok den u linka til Lenke til kommentar
lilfire Skrevet 9. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2004 hvor mye koster det i frakt sånn ca når u bestiller på nett Lenke til kommentar
MagE Skrevet 10. mars 2004 Del Skrevet 10. mars 2004 100kr i postoppkrav, frakt kommer i tillegg (jeg betaler ca 40 kr for en passlig stor pakke og bur i nærheten av haugesund) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå