Gå til innhold

Fullskjerm dårlig på LCD?

Anbefalte innlegg

Har nylig anskaffet meg en Samsung 173T 17" LCD skjerm. Er veldig fornøyd, men en ting plager meg litt.

Når jeg prøver å spille filmsnutter (f.eks musikkvideo hentet på nettet) så får jeg ved fullskjerm masse streker i bildet. Det skjer kun ved 100% fullskjerm der også rammen over og under på playeren er borte. Jeg bruker Windows Media Player og fant ut at jeg ved å gå inn på Tools-> options-> performance-> advanced og slår av "use overlays" på "video acceleration", slipper disse strekene. Men når jeg slår av dette, synes jeg bildet (kontraster og farger) blir så tamt. Noen som vet om andre ting jeg kan gjøre?

Det fungerer helt fint, like bra som før, om jeg ikke kjører fullskjerm, eller har ramme oppe og nede ved avspilling.

Eneste endringen jeg har gjort på datamaskinen, er å installere en LCD skjerm på DVI porten, og fjernet CRT fra analog porten. Hertz ble stilt ned fra 85hz til 60hz (som er maks), men det skal ikke ha noe å si.

Noen som kan hjelpe?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
FUngerte samme videoer greit på CRT i samme oppløsning?

Ja, det er nettopp det som er så rart. For når jeg nå prøvde å endre oppløsningen fra 1280x1024, til 1280X960, så fungerte det helt fint. Behøvde ikke å gjøre det på CRT. Noen som vet hvorfor 1280x1024 ikke er ideelt for fullskjermsvideo på LCD når det fungerer helt fint på CRT?

Men... det var altså enkelt å komme forbi problemet. Jeg kan lett leve med 1280x960 i oppløsning. Er blitt vant til det allerede. Så jeg er fortsatt storfornøyd med LCD'n min. Anbefales for andre som vil ha LCD, men hvor spill ikke er det viktigste i verden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...