Gå til innhold

sende mail til en webside?

Anbefalte innlegg

jeg fikk en oppgave p[ arbeid som jeg tipper kan fixes med et php script, men siden jeg ikke kan php sp;r jeg dere her.

sporsmaal og svar skal legges ut paa en webside.

sporsmaalene sendes fra websiden fra et skjema og php script. - det kan jeg fixe

sporsmaalene sendes til [email protected] der det sitter en og svarer. han skal sende svaret til [email protected]. da skal sporsmaal og svar automatisk publiseres paa internett.

lar dette seg gjore? og hvilke script maa jeg se etter?

haaper jeg forklarte godt nok..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hehe, ikke kødd med kua mi :D

jeg tengte det kunne stå en mail-klient i form av et script å gjøre prosessen med å publisere mailene.

hvis mail-klienten ligger på serveren der websiden ligger blir det kansje enklere å få til tengte jeg. og sjangsen for feil litt lavere.

hvis noen skjønner hva jeg mener og har et annet forslag, kom med det :)

Lenke til kommentar

Ja, selvsagt er dette mulig. Hadde det vært umulig hadde det ikke vært mye webmail ute å gå.

Men det er unødvendig tungvint. Blir såpass fort uoversiktlige skript. Vil heller anbefale deg å fikse det slik at den som skriver svarene gjør dette på nett. Du kan fremdeles sende en mail til den som skal svare med f.eks en link til spørsmålet, men det å skulle lese en mail blir litt for tungvint for en såpass enkel side.

Om du absolutt vil prøve deg så kan du søke rundt etter pop mail lesere. Om du vil gjøre det selv, kan du titt på PHP sine sider: PHP mail funksjoner Det er endel tips på disse sidene til hvordan funksjonene kan brukes o.l. Husk at du må enten bygge om PHP installasjonen din (om du bruker Linux) eller legge til en dll om du bruker Windows for å gjøre denne funksjonaliteten tilgjengelig.

Coq Rouge (Hadde jeg hatt tid hadde jeg muligens satt meg ned å gjort det.... men studier krever litt for masse tid)

Lenke til kommentar

så det jeg trenger er et slags gjestebokscript der man må skrive inn login\pass for å få skrive innlegg..

er jo bare visse personer som skal skrive inn disse spørsmål og svar.

kansje forum kunne være tingen.. har testet litt med phpbb.

Lenke til kommentar

Forum blir litt overkill.. Hvis jeg har forstått rett skal hvem som helst kunne stille et spørsmål (via en nettside) som da blir automatisk mailet til han/hun som skal svare. Det enkleste ville absolutt vært å lage noe admin-område på denne nettsiden der svare-personen kan legge inn svarene sine til de akutelle spørsmål. Dette burde være ganske greit for den rette personen ;)

EDIT: Registrering/login for de som skal stille spørsmål er også rimelig enkelt å bygge inn.

Endret av Loomy
Lenke til kommentar

Mail behøver ikke være så vanslig, ta en kikk på IMAP funksjonen. Sett opp et script som kjøres automatisk via en cron job som oppdaterer en tabell.

Dersom du bare vil ha det på en side, og ikke trenger det på mail er det selvfølgelig "litt" ekstra jobb. Ta en kikk på www.hotscripts.com - det finnes en del faq scripts som burde kunne gjøre den jobben. Ellers så er det ikke særlig vansklig å skrive, så ta en kikk på noen php/mysql tutorials.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...