Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Damen min trenger hjelp til connection

Anbefalte innlegg

Hei

Dama har en laptop som har både dailup og nettverk installert.

Nettverk krever IP og DNS.(jeg har de)

Problemet er hun får Local area connenction, men greie ikke å kobler seg opp til nettet.

Hver gang hun bruke explorer poper det opp et spørsmål om vi vil connect eller ikke, trykker vi på connect får vi kun den gamle dailupen.

Ip adressen er riktig skrevet på, og dailup er satt i use only when no network connection.

Tusen takk :thumbs:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eller bare velg: Aldri slå et nummer som også finnes i verktøy-> alternativer for internett -> tilkoblinger.

Har bestandig virket for meg, og andre som har lignende ting.

Men glem for all del ikke å sette opp gateway og alt det der.

Endret av pantrax
Lenke til kommentar
Gå inn på Egenskaper for internett, tilkoblinger, oppsett, jeg vil sette opp en internetttilkobling, jeg vil konfigurere manuelt, jeg bruker nettverk til å koble meg til o.l...følg så instruksjonene.

Dette skal funke :)

virker ikke..

Lenke til kommentar
Eller bare velg: Aldri slå et nummer som også finnes i verktøy-> alternativer for internett -> tilkoblinger.

Har bestandig virket for meg, og andre som har lignende ting.

Men glem for all del ikke å sette opp gateway og alt det der.

huff ikke denne heller :thumbdown:

Lenke til kommentar

Dersom det er no oppringingsgreier/modem inne på tilkoblinger i iexplore; slett det.

Den der kan like gjerne stå tom (men da må hun ringe opp manuelt istedet for å kunne starte iexplore, og så la maskinen spørre om hun vil koble seg til)

Lenke til kommentar

Har du Telenor som bruker såkalt PPPoE så må du bruke den maskinen som er autentisert som proxy.

Et annet glemt poeng her er om det virkelig er konfigurert riktig med henhold til IP addresser og gateway.

Sjekk dette med START/KJØR/ skriv inn IPCONFIG (win XP/2k) eller winipcfg (win95/98/me)

Sjekk med en Ping til det som er oppført som gateway for å se om den svarer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...