brannslange Skrevet 5. mars 2004 Del Skrevet 5. mars 2004 Hei, Har en Fujitsu 10 GiB 2,5" harddisk (modellnr MHM2100AT) som jeg ønsker å bruke i en pc. Kjøpte meg derfor en slik overgang fra komplett, men pinnene på overgangen passet ikke overens med verken IDE-kabelen eller pinnene på harddisken. På harddisken ble de fire pinnene som står alene helt ytterst ikke brukt (regner med at dette er strøm) og på kabelen måtte jeg presse vekk en av pinnene på overgangen for i det hele tatt få på kabelen (grunnen til at alle IDE-kabler har et hull i midten som er sveiset fast). Koblet også til strømkabelen som fulgte med, men fikk ikke harddisken til å funke. Noen som vet hva som kan være feilen, evt. vet om en annen type overgang som kan funke? Lenke til kommentar
Gry Skrevet 7. mars 2004 Del Skrevet 7. mars 2004 Hei! Det er riktig at de 4 pinnene som blir stående alene på på 2,5" HD er strøm og ikke skal medtas i selve overgangs-kontakten. Jeg har sjekket min overgang - som jeg mener er kjøpt på Komplett, men er ikke sikker på det, og den er uten den pinnen som du beskriver at du har fjernet. (De pinnene som skal i 3,5" HD). Som sagt ved jeg ikke om min er kjøpt på Komplett, men på esken står det følgende spesifikasjoner: 420-1-G 2,5" HDD into IDE 2,54mm Pitch and Supplying 5V power to 2,5" HDD Overgangen ser lik ut som den du viser til. Og den virker. Hilsen Gry Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå