Axefjord Skrevet 5. mars 2004 Del Skrevet 5. mars 2004 Forstår ikke hvorfor så dyre høytalersett ikke har stativ til å sette bak-søytalerne på?!! På mine cambridge (creative) høytalere fulgte det med stativ til å sette høytalerne på gulvet. Hvordan ellers kan man sette disse opp? Lenke til kommentar
Radhoo Skrevet 5. mars 2004 Del Skrevet 5. mars 2004 Forstår ikke hvorfor så dyre høytalersett ikke har stativ til å sette bak-søytalerne på?!!På mine cambridge (creative) høytalere fulgte det med stativ til å sette høytalerne på gulvet. Hvordan ellers kan man sette disse opp? som meg.. henge dem på veggen.... Lenke til kommentar
notarget Skrevet 5. mars 2004 Del Skrevet 5. mars 2004 Er det ingen som veit hvor jeg kan få kjøpt slik optical kabel? Skulle gjerne få brukt digital out porten på lydkortet mitt. 'Audigy 2' Lenke til kommentar
Axefjord Skrevet 5. mars 2004 Del Skrevet 5. mars 2004 Forstår ikke hvorfor så dyre høytalersett ikke har stativ til å sette bak-søytalerne på?!!På mine cambridge (creative) høytalere fulgte det med stativ til å sette høytalerne på gulvet. Hvordan ellers kan man sette disse opp? som meg.. henge dem på veggen.... Ikke alle som har et rom der et sånt system passer... Skulle vært mulig å produsere stativ for disse høytalerne og evt selge som tilleggsutstyr. Lenke til kommentar
red_martians Skrevet 5. mars 2004 Del Skrevet 5. mars 2004 Jeg har lige købt et på www.databutikken.com Det var det billigste sted. og i danmark er Logitechs sæt 500-600kroner billigere end Creatives Gigaworks. Jeg vil sige det samme. godt til musik, flot til spil. og vandvittigt godt til film. Det er det nyeste jeg har. jeg har ingen problemer med hiz-lyde. faktisk synes ejg det er meget tavst. Den sidste ting. Jeg er skuffet over den indbyggede encoder. Den giver en lidt flad lyd. Og vil ik altid lave surround i spil, gennem det optiske kabel. Men film...wauw. Så jeg bruger mit terratec Aureon Space i stedet. Der følger også et optisk kabel med det lydkort!! Det hjælper meget på musiken!! Lenke til kommentar
KAS Skrevet 5. mars 2004 Del Skrevet 5. mars 2004 (endret) Hadde vært artig å sett en test av Z-5300 også; har hørt (lest) at dette skal være bedre på mellomtone og diskant, altså bedre egnet til musikk enn f.eks Z-680 og Z-2200. Endret 5. mars 2004 av KAS Lenke til kommentar
Kalle_^ Skrevet 5. mars 2004 Del Skrevet 5. mars 2004 (endret) Logitech har valgt å utstyre Z-680 med en dekoder for Dolby Digital, DTS og MPEG. For brukere som skal koble høyttalersettet direkte til en datamaskin er ikke dette noe man har direkte bruk for, men det er jo kjekt å ha. Dekoderdelen er først om fremst praktisk for de som ønsker å koble settet direkte til f.eks. en DVD-spiller eller en Xbox. Z-680 har både optisk og coaxial digitalinngang. Detter er vel feil for når man har digital utgang på lydkorte så kan man vel bruke for Dolby Digital, DTS eller MPEG når man ser på film. Endret 5. mars 2004 av Kalle88 Lenke til kommentar
parachrome Skrevet 6. mars 2004 Del Skrevet 6. mars 2004 rart at ingen nevner den forferdelige susingen disse høytalerne produserer! Lenke til kommentar
red_martians Skrevet 6. mars 2004 Del Skrevet 6. mars 2004 Der er ingen sussen. Det hørte til de første modeller. Og har du en af dem. sender logitech dig gratis en ny kontrol-pod, som skulle være årsagen til støjen. Lenke til kommentar
Goodall Skrevet 6. mars 2004 Del Skrevet 6. mars 2004 (endret) er det noen som vet noe om disse da? synes disse virket litt fristende også jeg edit: en test av de hadde jo ikke gjort noe det heller Endret 6. mars 2004 av Goodall Lenke til kommentar
Mio Skrevet 7. mars 2004 Del Skrevet 7. mars 2004 jeg er veldig fornøyd med dette settet selv.Men det jeg ikke er fornøyd med er den lille jallakontrollen som fulgte med. Katten reiv ned duken på bordet, og kontrollen falt 70 cm fra bordet og ned på teppet, det gjorde at power knappen på kontrollen ikke fungerer lenger.kan hende det er jeg som er uheldig bare ,men den kan sikkert sendes inn til reparasjon. Når alt kommer til alt,så er jeg fornøyd med lyden i forhold til prisen Trenger ikke noe mer i stua her på 20kvm Prøvd å sende mail til logitec sin europa support? Jeg fikk først en ny sikring da det første røyk pga at jeg ikke fikk tak i lik, og nå på det siste settet jeg fikk så var kontroll poden av en gammel firmware versjon og hadde den sedvanlige white hiss lyden om man sitter veldig nært centeren. Så jeg sendte mail og spurte om ny. Tar noen dager å få svar, men nå er altså ny kontrollpod på vei...free of charge, fra sveits til norge...skader ikke å spørre og de skal ikke ha de gamle komponentene Du har jo faktisk 3 års garanti. Bare si at den gamle slutta og virke. Jeg fikk expert sin kontroll til utstillings settet,så jeg slapp og vente på en ny en når dem sendte inn min gamle Greit nok for meg! Lenke til kommentar
ponke Skrevet 7. mars 2004 Del Skrevet 7. mars 2004 Grei test, selv om jeg synes den kom (som sikkert andre) noe seint, men bedre seint enn aldri Er et prisverdt høytalersett, men personlig er jeg nå kommet over min "mega-bass-periode" og har skrudd ned volumet/nivået på subwooferen til ca 2 hakk over 0. Mvh kjello2 (jeg har skiftet brukernavn, det nye er ponke) Lenke til kommentar
Sabotage Skrevet 7. mars 2004 Del Skrevet 7. mars 2004 Fin test! Kan noen gi meg link hvor man kan kjøpe en slik optisk kabel man kobler til ps2/xbox. Pr. idag har jeg bare koblet den til pcen med de kablene som følger med. -Takk, S. Lenke til kommentar
Goodall Skrevet 7. mars 2004 Del Skrevet 7. mars 2004 Fin test! Kan noen gi meg link hvor man kan kjøpe en slik optisk kabel man kobler til ps2/xbox. Pr. idag har jeg bare koblet den til pcen med de kablene som følger med. -Takk, S. en slik en? Lenke til kommentar
Goodall Skrevet 7. mars 2004 Del Skrevet 7. mars 2004 (endret) kom til og tenke på at dette er THX høytalere, er det da THX høytaler kabler som følger med også??? dette gjelder jo Logitech Z-680 og Creative Megaworks 550THX f.eks eller burde man kjøpt en slik en? edit: og hvordan får man koblet en sånn kabel? Endret 7. mars 2004 av Goodall Lenke til kommentar
parachrome Skrevet 8. mars 2004 Del Skrevet 8. mars 2004 (endret) kontrol poden som fulgte med mitt sett er versjon 1.1.2. suser fortsatt ekstremt mye i forhold til mine krav. hadde vært interessant å teste denne opp mot den første versjonen (som 1.1.2 liksom skulle "fikse") Endret 8. mars 2004 av more10s Lenke til kommentar
ArneJ. Skrevet 8. mars 2004 Del Skrevet 8. mars 2004 (endret) kom til og tenke på at dette er THX høytalere, er det da THX høytaler kabler som følger med også??? dette gjelder jo Logitech Z-680 og Creative Megaworks 550THX f.eks eller burde man kjøpt en slik en? edit: og hvordan får man koblet en sånn kabel? Du trenger ikke thx sertifiserte kabler. Er vel bare at monster cable har betalt lucas arts en pen sum for å få bruke logoen. Alle oki høytalerbabler kan kobles til. Kan nevne selv at jeg bytta ut min kabler med noen taralabs jeg har til stereoanlegget mitt, men hørte dessvere ingen forskjell. Er for dårlig oppløsning i mellomtonen og diskanten til å klare å skille. Hadde man fått tak i et par bedre fronthøytalere med lik motstand så hadde det nok gitt resultater. Men det er ikke anbefalt. Forsterkeren blir dessverre evig nok varm med de defaulte høytalerne. Mitt første sett kortsluttet, og det kom røyk opp av det. Den ble rett og slett for varm over tid og brant opp Edit: du kobler den akkorat som med en vanlig høytalerkabel. + lederen (vanligvis merket rød) og minus lederen(vanligvis merket svart) i - polen..thats it. Og til du over som ræmjer om høytalerstativ. Høytalerne står jo på en justerbar sokkel. Noe mere stativ enn det kan du jo ikke regne med å få i prisen. Kjøp deg helt valige høytalerstativ å sett de på da mann...den foten som følger med er i tillegg ganske kul. Med umbrako nøkkelen kan den snus 180 grader, og da er det plutselig et veggfeste... Endret 8. mars 2004 av Onanias Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 30. desember 2015 Del Skrevet 30. desember 2015 Nærmest nekrofili å blåse liv i denne tråden igjen, men kanskje noen søker i forbindelse med å kjøpe et brukt sett...Jeg kjøpte dette settet brukt for et par år siden for 350kr. Jeg tok settet usett i full fart fordi jeg som med PC-skjermen min ønsket å kjøre to enheter, PC og Playstation 3 uten å måtte koble om fysisk.Etter et års bruk tok senterhøyttaleren kveld, så jeg kjøpte et sett med brukte satellitter på ebay. Ingen feil etter det. Høyttalerkablene ble byttet til billige 2,5mm2 kabler.Pr dags dato står settet oppkoblet mot PS3'en min via Toslink (optisk) og det fungerer MEGET bra. Når PSen starter tar settet innstillingen "stereo", når GT6 startes bytter det selv om til surroundmodus. Med tiden vurderer jeg å koble meg inn for å hente ut bassignal for å koble til shakere til playseaten (over egen forsterker). Jeg er såpass fornøyd at settet antagelig blir der det er fram til det dør, og med deletilgangen på ebay kan det forhåpentligvis bli lenge Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå