Maniac Skrevet 5. mars 2004 Del Skrevet 5. mars 2004 Hei, I signaturen kan dere se spec'en min. PC'en kjører fint i Windows, noen ganger litt hakkete i spill. men, når jeg skal kjøre benchmark eller insatellere windows på nytt, så får jeg blåskjerm og PC'en må restarte. Alt er nytt, og testa, funker perfekt. Derfor lurer jeg på om Minnet er problemmet. Jeg har to brikker, Brikke 1: Corsair XMS2700 DDR-DIMM 256MB PC2700 32Meg x 8, CAS 2-3-3-6-T1, 333MHz Brikke 2: Crucial PC2700 DDR-DIMM 512MB CL2.5 6ns Unbuffered, Non-parity, 2.5V, 64Meg x 64 Den eneste forskjellen jeg ser er 32Meg x 8 på den ene, og 64Meg x 64 på den andre. hva betyr dette, og kan det være problemmet? takk Lenke til kommentar
Nikkor Skrevet 5. mars 2004 Del Skrevet 5. mars 2004 Hva skjer visst du tar ut den ene minnebrikken? Lenke til kommentar
Maniac Skrevet 5. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2004 ja, jeg glemte den delen jo, jeg tok ut en av brikkene og da gikk instalasjonen helt fint. Begge er 333MHz..., og de forskjellige størelsene på brikkene kan ikke være problemmet... Lenke til kommentar
Nikkor Skrevet 5. mars 2004 Del Skrevet 5. mars 2004 Funker det samme hvem du tar ut? Eller funker det visst du f eks bare har Corsair brikken i. Isåfall så ser du ut som det er problemer med minnet ditt Lenke til kommentar
Maniac Skrevet 5. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2004 nei altså det spiller ingen rolle hvilken jeg tar ut, så lenge det er en av dem. ja det må være minnet, men jeg skjønner ikke hva som er galt med minnet. de er begge PC2700, og er 333MHz. eneste forskjell er jo i mb og det der med 32megs x 8 og 64megs x 64.... Lenke til kommentar
Chief_R-W Skrevet 5. mars 2004 Del Skrevet 5. mars 2004 Hadde minneproblemer på min. Jeg har et Abit nf7-s hovedkort jeg byttet ram brønn så funka det mye bedre. For jeg kjørte benchmark, spill og andre 3d programmer fikk jeg blåskjerm eller gikk ut av programmet men etter jeg byttet plass på ramen funka det fint. Så kan jo hende at 1 av brikkene dine ikke er i orden. Lenke til kommentar
Maniac Skrevet 5. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2004 (endret) tro meg, jeg prøvde det også. bytta og alt. det verste av alt, jeg vet ikke hvilken av dem som det er noe "galt" med Endret 5. mars 2004 av Maniac Lenke til kommentar
Swixz Skrevet 5. mars 2004 Del Skrevet 5. mars 2004 Regner med at du har forsøkt forskjellige plasseringer i RAM-slotene? Høres unektelig ut for at brikkene er ukompatible, kunne tenkt meg å vite hvorfor, jeg og. Vanligvis når man mikser to ram-brikker sammen, betyr det bare at man får den hastigheten den tregeste har. Altså skulle corsair-brikken din med CL-2 gå med CL-2,5 p.g.a. Crucial-brikken. Lenke til kommentar
Maniac Skrevet 5. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2004 je jeg har prøvd andre RAM slots... har 3 av dem... kanskje jeg burde legge til at kabinettet mitt er en Aopen, med svak strømforsyner, det står bak 260W. noe som er lite i forhold til min spec. jeg må holde kabinett sidedør åpen, og hvis jeg plasserer kabietett for nærme bordet mitt (slik at siden blir dekket), så slår PC'en seg av med blåskjerm.... Lenke til kommentar
Swixz Skrevet 5. mars 2004 Del Skrevet 5. mars 2004 DET hørtes litt på kanten ut!! Hva med en vifte i front til 150,-? Kanskje en i toppen og, siden du har den stående på gulvet og mot to vegger? Lenke til kommentar
Maniac Skrevet 5. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2004 er det ikke billigere å bare kjøpe ett nytt kabinett med 360W, istedenfor drive å bygge to nye vifter i det trange Aopen kabinettet.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå