Gå til innhold

Kan minnet være et problem?

Maniac

Anbefalte innlegg

Hei,

I signaturen kan dere se spec'en min. PC'en kjører fint i Windows, noen ganger litt hakkete i spill. men, når jeg skal kjøre benchmark eller insatellere windows på nytt, så får jeg blåskjerm og PC'en må restarte. Alt er nytt, og testa, funker perfekt. Derfor lurer jeg på om Minnet er problemmet.

Jeg har to brikker,

Brikke 1:

Corsair XMS2700 DDR-DIMM 256MB PC2700

32Meg x 8, CAS 2-3-3-6-T1, 333MHz

Brikke 2:

Crucial PC2700 DDR-DIMM 512MB CL2.5 6ns

Unbuffered, Non-parity, 2.5V, 64Meg x 64

Den eneste forskjellen jeg ser er 32Meg x 8 på den ene, og 64Meg x 64 på den andre. hva betyr dette, og kan det være problemmet?

takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

nei altså det spiller ingen rolle hvilken jeg tar ut, så lenge det er en av dem.

ja det må være minnet, men jeg skjønner ikke hva som er galt med minnet. de er begge PC2700, og er 333MHz. eneste forskjell er jo i mb og det der med 32megs x 8 og 64megs x 64....

Lenke til kommentar

Hadde minneproblemer på min. Jeg har et Abit nf7-s hovedkort jeg byttet ram brønn så funka det mye bedre. For jeg kjørte benchmark, spill og andre 3d programmer fikk jeg blåskjerm eller gikk ut av programmet men etter jeg byttet plass på ramen funka det fint.

Så kan jo hende at 1 av brikkene dine ikke er i orden.

Lenke til kommentar

Regner med at du har forsøkt forskjellige plasseringer i RAM-slotene?

Høres unektelig ut for at brikkene er ukompatible, kunne tenkt meg å vite hvorfor, jeg og.

Vanligvis når man mikser to ram-brikker sammen, betyr det bare at man får den hastigheten den tregeste har. Altså skulle corsair-brikken din med CL-2 gå med CL-2,5 p.g.a. Crucial-brikken.

Lenke til kommentar

je jeg har prøvd andre RAM slots... har 3 av dem...

kanskje jeg burde legge til at kabinettet mitt er en Aopen, med svak strømforsyner, det står bak 260W. noe som er lite i forhold til min spec.

jeg må holde kabinett sidedør åpen, og hvis jeg plasserer kabietett for nærme bordet mitt (slik at siden blir dekket), så slår PC'en seg av med blåskjerm....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...