Xe-Dingo Skrevet 5. mars 2004 Del Skrevet 5. mars 2004 Er det bare meg eller er kvaliteten filmer på tv annerledes enn den kvaliteten hjemmelagde filmer er på tv..... Hvordan får jeg filmen min til å se "tv-aktig" ut ?? Jeg bruker adobe premiere....Dere forstår hva jeg mener ikke sant? Lenke til kommentar
asdfasdf Skrevet 5. mars 2004 Del Skrevet 5. mars 2004 kjøp bedre kamera du kan jukse litt da (stille opp kontraster, kanskje stille opp saturation), eller bruke MagicBullet Suite.. men sistnevnte koster penger Lenke til kommentar
bj0rn Skrevet 6. mars 2004 Del Skrevet 6. mars 2004 Tror at den største forskjellen på amatørfilmer og proffesjonelle filmer er at de har egne lyssetting eksperter. Jeg kan ingenting om lyssetting selv, men er ganske sikker på at det er dette som utgjør den største forskjellen.... Lenke til kommentar
kenneth74 Skrevet 6. mars 2004 Del Skrevet 6. mars 2004 Ikke bare det, men vi bruker også annet videoutstyr enn konsumentutstyr. TV har krav til hvordan video og lyd skal være, og alle som produserer for TV må forholde seg til dette, når man skal selge inn programmer til TV. Lenke til kommentar
FSJFrank Skrevet 6. mars 2004 Del Skrevet 6. mars 2004 hvis du snakker om spillefilmer er disse laget på film i utgangspunktet. "alt" er lyssatt og optikken er veldig mye bedre en på et amatørkamera. så det å få amatøropptak til å se ut som proffesjonell film er umulig. en del serier er laget på video, men også her er det en helt annen kvalitet på kamera og ikke minst optikken enn hva som finnes i butikken. vi snakker om optikk i prisklassen fra 70.000,- og oppover så det bør også være en viss forskjell :-) Frank Lenke til kommentar
Arve28 Skrevet 7. mars 2004 Del Skrevet 7. mars 2004 Hvis man ser på extra matrialet på en DVD hender det at dette er mye dårligere enn selve filmen. Vil det si at når man lager film kan man printe ut filmen i forskjellige kvaliteter? Nå bruker TV-programmer videotape. Sony PD150 osv. Lenke til kommentar
FSJFrank Skrevet 7. mars 2004 Del Skrevet 7. mars 2004 (endret) Tv programmer har brukt video i mange år, hovedsaklig formatene digibeta, betaSP og DVCPro. I det siste er også DV formatet tatt i bruk. Hovedsaklig er det VJ's som bruker dette formatet. NRK2 lager også en del av sine program på dette formatet. DV kamera som PD150 er forsåvidt OK, men hvis lysforholdene ikke er optimale ser det ut som det har vært trekt igjennom gjørme :-) Endret 7. mars 2004 av FSJFrank Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 7. mars 2004 Del Skrevet 7. mars 2004 Forskjellen er at mange bruker film istedet for video. Etterbehandlig har også en del å si. DV-kameraer tar bilder som har mye støy, men det kan lett ordnes med å filme med mindre blenderåpning og etterbehandle opptaket's kontraster og farger. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå