Gå til innhold

Vill over 3GHz. har nådd 2.86GHz. noen hjelpe?

Anbefalte innlegg

Jeg har en P-4 2.0GHz, som nå går på 2.86GHz stabil. 1.85V.

Denne står i et Abit BH-7E hovedkort.

Det går greit å overklokke til 2.86GHz. (Kjører på 141X20/33/husker ikke).

Får problemer over det.

Da blir den VELDIG ustabil.

Den er ikke for varm. Når jeg har kjørt Sisoft Sandra med prosessor på full belasting på 20 looper. ligger CPU på 47-50 grader.

Når jeg prøver med med 2.9GHz så booter den fint, helt til den skal inn i windows, da får jeg blåskjerm, "inaccessable boot device". Av og til står det noe anna dritt.

Jeg klarer fint å boote opp til 3.2GHZ.

Men klikker når den skal laste inn windows. har prøvd 1.95V på CPU, ingen forskjell.

Er det rammen som klikker eller? eller er det bare det at hovedkortet ikke vil mere?

Jeg hadde Zalman "flower" kjøler før. men den sleit litt. den lagg på ca 58-65 grader på 2.86GHz. Har nå AeroCool HT-101 (dobbel vifte), som sagt så ligger den på 47-50 grader, på full belastning. tror ikke det er tempen som er probelemet.

Noen som har noen tips? Hadde vært gøy å fått den opp i 3GHZ :w00t: med luftkjøling.

:thumbs:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er faktisk en gangske bra overklokk for en 2.0Ghz A" cpu.

Om du vil høyere en det du har idag, er nok kjølingen det som holder deg mest tilbake... Må nok over til en sinnsykt god luft kjøling ( med kraftigere vifter en du har idag), eller vann/vapo for å oppnå 3Ghz :)

Endret av Pritorian
Lenke til kommentar

åj! sitter her med vann og 2.4 B @ 2.9 jeg.. har ikke satt opp volt så mye, men satt opp fsb til 164 eller hva det var for å oppnå 3.06 ghz, har prøvd volt og div, jo mere jeg setter opp voltene jo fortere klikker pcen (får aldri fullført boot av windows) Det er mulig at minne stopper meg.. men minne er jo kjølig da. Jeg har da Twinmos Pc2700 256 + 512.. :)

Lenke til kommentar

IMO burde du vere fornøyd med den klokken du har, og ikkje tenke så alt for hardt på å komme lengre - for eg tviler sterkt på at du gjør det.

edit: Ser du kjører relativt høg Vcore, og den bør du absolutt vere veldig forsiktig med å sette opp meir.

Endret av arve87
Lenke til kommentar

Høres ut som du er veldig nært grensen for hva du kan oppnå uten betraktelig bedre kjøling. Du kjører også temmelig høy vcore ser jeg...

Edit: Du kan jo prøve med noe ordentlig kjøling på northbridge og se om du når lengre.

Endret av RikkyRally
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...