Neogeno Skrevet 5. mars 2004 Del Skrevet 5. mars 2004 Sorry hvis dette er spørt før men jeg er ny og har lett etter en slik topic. Jeg har 2 pcer koblet sammen med en hub. Den ene har Windows XP Pro og den andre Windows XP Home. det er en 4 ports Hub som jeg har koblet opp med begge pcene og internett. Internettet funker nå på begge men når jeg skal gå å finne det jeg har delt på den motsatte maskinen så finner den ikke det navnet. Den ene maskinen har IP: 62.179.174.233 Subnet mask: 255.255.248.0 Assigned by: DHCP Mens den andre har: IP: 62.179.173.166 Subnet Mask: 255.255.248.0 Assigned by: DHCP Kan noen hjelpe meg?? Lenke til kommentar
KriB Skrevet 5. mars 2004 Del Skrevet 5. mars 2004 Det er innebygde brannmurer i Windows XP (Både Home og Pro). Sjekk at disse ikke er skrudd på, men husk på at du ikke er beskyttet mot inntrengere fra internett heller da. Jeg anbefaler at du kjører nettverksveiviseren på den ene maskinen og svarer ja når den spør etter å lage en diskett til deg. Denne bruker du så på å installere netterk på den andre. Da skal maskinene greie å snakke sammen. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 5. mars 2004 Del Skrevet 5. mars 2004 Kan noen hjelpe meg?? Du bruker IP-er fra ISP, dette er ikke særlig sikkert så enten bør du skaffe en router eller bruke f.eks netbeui-protokollen til fildeling og dermed unngå problemene og sikkerhetsrisikoen. http://support.microsoft.com/default.aspx?...kb;EN-US;301041 Lenke til kommentar
Rockj Skrevet 5. mars 2004 Del Skrevet 5. mars 2004 Pass også på at andre firewall programvare som Norton Internet Security er konfiguert riktig slik den tillater LAN folk til å gå inn på pc'en din. Lenke til kommentar
Neogeno Skrevet 5. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2004 Jeg må bare takke alle. Jeg fant nå ut at det var det ?#(¤& Norton Personal Firewall som jeg måtte slå av motoren på. Norton Takk for alle de forte svarene! Lenke til kommentar
Neogeno Skrevet 5. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2004 O.k. Nå funket det nettopp men nå virker ikke internett hvis jeg har den koblet i huben. Bare hvis jeg har den i en pc. Det er et internett som kan vær på flerne pcer. Det står noe om Firewall når jeg går på msn, men hvordan slår jeg denne av? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå