[space] Skrevet 5. mars 2004 Del Skrevet 5. mars 2004 Vurderer å bygge en kasse nå, men har et par spørsmål angående materialvalg. finér vs spon? -tykkelse og holdbarhet? -hvilken er lettest å jobbe med? -best isolasjon mot lyd? -jeg vil ha en jevn overflate. (ikke noe trestruktur) -hvilket materiale får man penest "kappekanter" med? (altså der du har saget) (bare å sparkle uansett tresort?) -vekt? -pris? (ikke så viktig) [space] Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 5. mars 2004 Del Skrevet 5. mars 2004 Finèr er klart å foretrekke da den er mye sterkere og lavere vekt , den er heller ikke noe problem å sparkle /lakke på Lenke til kommentar
[space] Skrevet 5. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2004 (endret) Hvilken tykkelse er å anbefale på finéren? Har tegnet noen skisser og forskjellige løsninger for best støyisolasjon / luftgjennomstrømning, men kommer stadig på noe nytt. Får sette meg ned å tegne en skikkelig skalategning tror jeg... [space] Endret 5. mars 2004 av [space] Lenke til kommentar
cc Skrevet 5. mars 2004 Del Skrevet 5. mars 2004 Minimum 3mm tykkelse. Hvis gjengene du har på spacerskruene til hovedkortet er enda lengre, kan du jo se om du øker til samme som disse. F.eks. 6 mm. Husk på vekt også, hvis dette er noe som teller for deg. Hvis du vil ha en virkelig fin overflate, anbefaler jeg russisk bjørkefinér, meget god kvalitet og strøken finish Lenke til kommentar
baronKanon Skrevet 5. mars 2004 Del Skrevet 5. mars 2004 Det går også fint an å lakke spon, men det må slipes godt først! Finer er helt klart mye dyrere også! Lenke til kommentar
lasseth Skrevet 5. mars 2004 Del Skrevet 5. mars 2004 finér er best av de.. Jeg har selv bygd i hobbyplater furu. Det gikk veldig bra, men det er ganske vanskelig å jobbe med. www.casebuild.moo.no Lenke til kommentar
[space] Skrevet 5. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2004 Hvor mye kommer finérplater til ca maxitowerstørrelse kasse på da? (Og spon, til sammenligning) Og er det forresten noen billige tower som er lette å strippe for hovedkortplate, cdrom/hdd oppheng osv? Evnt. kjøper jeg bare en løs HK-plate på microplex, og mekker resten selv. cc: 3mm finér hørtes litt spinkelt ut hvis jeg ikke bruker oppstivere osv? 6+ hørtes bedre ut i mine ører hvertfall. russisk bjørkefinér hørtes ikke ut som den billigste varianten? Det jeg er mest skeptisk til er å få hjønene / kantene pene. Massiv sparkling og pussing er kanskje trikset? [space] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå