Da_Assassin Skrevet 5. mars 2004 Del Skrevet 5. mars 2004 Jeg driver å skal sette opp trådløst nettverk hjemme siden faren min har skaffet seg laptop, jeg har hatt en notebook en stund og vi er rett å slett lei av kabler. Derfor kjøpte faren min en SMC Barricade Wireless Router med innebygd switch (4porter) så maskinen som står i nærheten kan bruke kabel. Det fungerer forsovidt greit, men jeg har ett lite problem. I kombinasjon med Nextgentels sin Netopia router, kommer man greit på nett osv. men jeg har en ca. 2% pakketap når man spiller f.eks spill som cs og Diablo2. Hva er grunnen til dette? det er snakk om det pakketap over WAN-porten på SMC routeren, jeg har nemlig drevet omfattende ping over resten av nettverket mens jeg testet, og pakke-tapene var bare ut på nettet og til Nextgentels sin router. Noen hint? Dette er forresten ikke noe problem som er med bare denne routeren, jeg har nemlig byttet routeren en gang i butikken, men den jeg fikk oppfører seg identisk... Takk for svar på forhånd Lenke til kommentar
PC^2020 Skrevet 5. mars 2004 Del Skrevet 5. mars 2004 (endret) enten så er uplink-porten på netopia routern fucked, og WAN porten på SMC'en. prøvd å stappe den inn i en av de "vanlige" switch-kontaktene? Det burde fungere. og skru av DHCP'en på SMC'en Endret 5. mars 2004 av pc^2004 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå