flaten1 Skrevet 5. mars 2004 Del Skrevet 5. mars 2004 Har idag en SE T610 og en mp3-spiller (256MB). Synes at kalenderdelen i T610 er litt kronglete. Ønsker egentlig en PDA men da blir det litt for mange ting å holde orden på. Vil en SE P800 klare å kombinere disse 3? Det enkleste er vel å kjøpe en datakabel til T610 og bruke outlook i PCen. Men det blir kanksje snart mobiltelefonforbud på jobben(RF-forstyrrelser) og da kunne jeg jo bruke "flight-mode" på P800!? Ønsker egentlig en mobiltelefon med god kalender og avtale-funskjon som spiller mp3 av rimelig god kvalitet. Kamera/video er av (veldig) underordnet betydning. Har tenkt å kjøpe en brukt P800, helst i bytte mot min T610. Hvordan er erfaringene med P800? Er den for stor? Kvaliteten? Brukervennligheten? Takk for svar! Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 5. mars 2004 Del Skrevet 5. mars 2004 P800 er en del større og tyngre enn T610, men så er det tross alt utrolig mye mer funksjoner og muligheter med den. Som PDA fungerer den helt utmerket. Kalenderen er brillefin, og skulle du ha diverse behov som P800 ikke tilfredsstiller rett fra pakken, finnes det en haug med programmer du kan installere på den. my-symbian.com er ett eksempel (UIQ section). MP3 spiller den, men på grunn av minnekortene som bare går opp til 128mb, er Oggplayer et finfint alternativ (spesielt hvis du er vant med å ha 256mb med mp3'er). Filene blir litt mindre, men kvaliteten er noenlunde den samme. Et annet alternativ er å selge mp3-spilleren din og kjøpe en billig PDA (Dell Axim, f.eks.). Disse spiller av mp3, video og har naturlig nok en hel del avtale/kalender-programmer å velge mellom. Personlig ville jeg kjøpt en P800, dog. Lenke til kommentar
flaten1 Skrevet 5. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2004 Er det norsk tegnsett på den? Og hvordan er lydkvaliteten (mp3/ogg)? Lenke til kommentar
tadcomp Skrevet 5. mars 2004 Del Skrevet 5. mars 2004 Der er norsk tegnsett, ja. Og lydkvaliteten i ørepluggene er meget bra egentlig... Lenke til kommentar
jevel Skrevet 5. mars 2004 Del Skrevet 5. mars 2004 (endret) Ja, den har fullt norsk tegnsett. Når det gjelder lyd så anbefaler jeg å bruke MP3, da OGG blir i tyngste laget for CPUen og bruker sykt med batteri. En dag med bruke av OGG innimellom tapper batteriet helt. Sliter også med at den hakker ved mottak av meldinger, innkommende samtaler og skifte av sang. (Ikke så veldig irriterende, men tenkte bare å nevne det.) MP3 av litt høyere bitrate går brillefint, og virker som det bruker mindre strøm, da det brukes mindre CPU på å decode enn superkomprimert OGG. -KJ EDIT: Usj... Lønner seg å kjøre en update før man svarer på ting som har ligget på desktoppen en stund Endret 5. mars 2004 av jevel Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå