Gå til innhold

ABIT NF7-S v.2.0 eller ASUS A7N8X Deluxe


Peppep

Anbefalte innlegg

Vurderer nå i disse dager å bytte ut mitt gamle ECS K7S5A hovedkort. På tide.

 

I den forbindelse lurte jeg på hvilket kort som er best av de overnevnte. Lurer også på om det er stor forskjell mellom NF7-S v. 2.0 og NF7 v 2.0, og Asus A7N8X og Deluxe-utgaven av dette kortet.

 

Har så vidt jeg kan se disse mulighetene:

  • ABIT NF7-S v2.0 - 933,-
  • ABIT NF7 v.2.0 - 546,-
  • ASUS A7N8X Deluxe - 637,-
  • Asus A7N8X - 592,-

Hva er det beste kjøpet?

 

Tusen takk for all hjelp, er ganske blank her :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Forskjellen på abit nf7-s og ikke s, er at s-modellen har soundstorm lydbrikke, s-ata kontroller og firewire.

 

Asus og abit kortene er stort sett ganske like, men om du skal overklokke litt burde du velge nf7. Tror nok du ville blitt fornøyd uansett hvilket av dem du valgte :)

Lenke til kommentar
Forskjellen på abit nf7-s og ikke s, er at s-modellen har soundstorm lydbrikke, s-ata kontroller og firewire.

 

Asus og abit kortene er stort sett ganske like, men om du skal overklokke litt burde du velge nf7. Tror nok du ville blitt fornøyd uansett hvilket av dem du valgte :)

Raid (0+1) har det forresten også. ABIT NF7-S v2.0 altså.

Lenke til kommentar

The NF7 series models, based on nForce2 chipset, supports the latest AMD Athlon XP processors with 200/266/333/400 FSB, and features new dual 400MHz DDR memory controllers that deliver up to a 50% increase in bandwidth. Three DDR DIMM slots support up to 3GB of DDR memory, and optimized 128-bit architecture reduces memory latency. The advanced memory architecture means that the latest 3D games and multimedia applications are able to run smoother and faster than ever before, giving you unparalleled system performance. With the nForce2 MCP2-T, the APU (Audio Processing Unit) delivers Dolby Digital 5.1 cinematic-quality sound and 3D positional audio to your home PC. By SoundstormTM technology, the NF7-S supports Real-time audio encoding delivering up to 256 simultaneous audio streams makes games and applications come to life. With cutting-edge features and ABIT Engineering, the NF7 series is the ultimate multimedia platform for the world.

Lenke til kommentar

ABIT NF7-S v2 har jo også SATA..

 

Har ikke testet Asus kortet, men dette har jo fått god kritikk,

så jeg er nok ganske sikker på at alle 4 korta er ett bra kjøp.

 

Personlig ville jeg nok gått for Asus A7N8X DELUXE, siden dette har kjøleribbe og ikke vifte på hk'et..

 

Synes prisen på Asus korta var veldig lave.. hvor er de hentet fra?

Lenke til kommentar

Jeg har ASUS A7N8X Deulxe og er kjemefornøyd.

Det klokker LETT og er stabilt som et fjell. Dette har også innebygd S-ATA og Raid.

Den innebygde soundstorm brikken har veldig god lyd og den skurrer ikke i lyden i det hele tat.

Den har også to nettverks kort som gjør at du kan bruker den som en "Router", altså koble to pc er på intrenett uten router.

Lenke til kommentar

Hadde egentlig tenkt å skrive ett langt sammendrag, men for å gjøre det kort :

 

har hatt, satt sammen og brukt alle de kortene der, vel NF7 var ett NF7-M kort. Og ja, de er uten soundstorm og det suger.

 

Asus kortet om du ikke skal klokke eller selge det.

 

NF7-Sv2.0 om du skal klokke, selge det etter en stund. S-ATA er kjekt å ha og det vil sikkert kjøperen din også synes.

 

Så om det er verdt de ekstra 100 lappene er vel det hele dreier seg om.

Ellers vil de ha veldig små % forskjell i ytelse, noe du aldri vil merke noe av alikevel.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...