Gå til innhold

Brenne DVD tar det like lang tid å konvertere

Anbefalte innlegg

Spiller DV inn på PC'n. Redigerer i premiere.

Bruker Ulead moviefactory for å lage SVCD. Denne komprimeringen tok ca 2 timer for 40 min DV film.

Det jeg lurte på er om det tar like lang tid å konvertere til DVD? DVD er jo ca 5 ganger komprimert i forhold til DV-tape. For har planer om å skaffe DVD-brenner.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er jo ikke værre enn å lage et prosjekt på et par minutter å teste begge deler.

Det avhenger jo litt om du bruker konstant eller variabel bitrate også.

Skal du ha bedre kvalitet kan du jo også kjøre 2 pass og da tar det jo dobbelt så lang tid..

Det lønner seg å teste selv, så får man en føling med de forskjellige måtene og kvaliteten på de.

Lenke til kommentar

Det er selve kodinga av DVD-fila som tar tid. Den kan kodes en gang for så å brennes på mange DVDer. Altså lagre på harddisken som du sier.

Det finnes flere formater man kan brenne DVDer fra. Hvis man bruker Premier til å kode får man en fil som heter .m2v for filmen og en .wav-fil for lyden.

Tiden på selve brenninga avhenger av hastigheten av brennern.

Som jeg nevnte før er det flere måter å kode fila på. Det er her du kan prøve deg fram.

Man kan brenne opp mot 20 min film med DVD kvalitet på en vanlig CD (med menyer og det man ellers vil ha). Vet ikke om hvilke eller noen DVDspillere som klarer å spille det av, men det går helt fint på en PC.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...