Gå til innhold

Skriften på siden min "forskyver" seg

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen !

Jeg håpet at kanskje noen av dere hadde ett lite tips å komme med til ett lite problem jeg har fått ? Saken er den at jeg holder på å lage en siden for min svoger som trenger en nettside for ett nytt firma han skal starte opp.

Til å lage siden, bruker jeg Dreamweaver 4.0. Problemet er at når jeg har lastet siden opp på nettet, og aktiverer "favoritter" i nettleseren, så kommer teksten mer til venstre enn jeg hadde lyst til at den skulle gjøre :yes: Om det er teksten eller bakgrunns bilde som forskyver seg er jeg litt usikker på. Vis dere kan ta en tit på dette hadde det vært helt konge. Finnes det ett program hvor man kan åpne en HTML side i, og få programmet til å Validere.

Takk for hjelpen så langt.

Dere finner siden på: http://www.vihovde.com/

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Fordi bakgrunn bildet ditt er bilde + tabellen er "center"

Ok ??? Hva kan jeg gjøre for å rette denne "feilen" ? Kan noen forklare meg det på en enkel måte ?

Eller mange takk for raske svar, men for all del, all hjelp er fortsatt velkommen :yes:

Lenke til kommentar
Fordi bakgrunn bildet ditt er bilde + tabellen er "center"

OK, nå har jeg prøvd å være tolmodig å prøvd å finne ut av dette selv, men står like blank... Er dette ett problem som kan la seg løse, eller ??? Hvis ikke får jeg prøve med en annen bakgrunn :(

Lenke til kommentar

Problemet er ganske logisk. Innholdet har en fast bredde, og er sentrert. Ved ulike oppløsninger, vil derfor marginen til venstre og høyre side være ulik. Og ja, da vil avstanden til kanten av bakgrunnsbildet endre seg, når nettleservinduet endres.

Hvis innholdet venstrestilles, vil marginen mot venstre alltid være den samme, og da vil ikke problemet oppstå.

Lenke til kommentar
Problemet er ganske logisk. Innholdet har en fast bredde, og er sentrert. Ved ulike oppløsninger, vil derfor marginen til venstre og høyre side være ulik. Og ja, da vil avstanden til kanten av bakgrunnsbildet endre seg, når nettleservinduet endres.

Hvis innholdet venstrestilles, vil marginen mot venstre alltid være den samme, og da vil ikke problemet oppstå.

Nå forstår jeg mindre å mindre her... Gjorde som du sa med å venstrestille innholde (hovedrammen), men hvis du tar en titt på siden en gang til, så ser du hvor latterlig det ble :D

Andre forslag ???

Lenke til kommentar

Dersom du vil at teksten ikke skal flytte seg til venstre dersom kan du lage en tom table som er satt til fixed size eks 200,

<table width="700" border="0" align="center">

<tr><td width='200'></td>

<td width="600"> etc...

Dette vil gjoere at teksten ikke flyter inn i kanten paa bakgrunnen din.

Tror kanskje det enkleste her ville vaere aa lage en css style her for eks

<head>

<style type="text/css">

content{

position: absolute;

left: 200px;

top: 100px;

}

</style>

</head>

<body>

<div class="content">

<table width="700" border="0" align="center">

<tr>

<td width="600"> etc....

</div>

</body>

</html>

Dette skulle gjoere at tekste ikke flyter in paa hoyre siden av bakgrunnsbildet.

Du maa kanskje forandre litt paa verdiene i top og left....

iv

Endret av joffar
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...