pasc Skrevet 5. mars 2004 Del Skrevet 5. mars 2004 (endret) Hei! Jeg var inne i kabinettet mitt å rota litt for noen dager siden.... Tok ut alle kabler og rydda litt der og la også noe aluminiumsfolie bak katodene. Nå når jeg skrur på maskinen så starter alt, men det kommer hyl fra kabinett høyttleren. Siden skjermen ikke starter trodde jeg det var skjermkortet, men har testa med 2 skjermkort jeg fant i skuffa her og samme problemet er der fortsatt. Det hører med til historien at mitt gamle kort var agp og de nye var pci. Bak på det ene kortet stod det "4 MB Graphics" eller noe. Hva er deres råd? Endret 5. mars 2004 av krisnorl Lenke til kommentar
Swixz Skrevet 5. mars 2004 Del Skrevet 5. mars 2004 Fjern folien og annet case-mod tjafs. Prøv på nytt, og pass på at du ikke skaper kortsluttning når du leker inne i kabinettet. Lenke til kommentar
pasc Skrevet 5. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2004 Leder aluminiums folie elektrisitet? Lenke til kommentar
gundik Skrevet 5. mars 2004 Del Skrevet 5. mars 2004 (endret) prøv å ta en bit inne i munnen din og tygg, så finner du det ut, hehe... Endret 5. mars 2004 av gundik Lenke til kommentar
pasc Skrevet 5. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2004 Nei, men jeg bare venter litt(10-15 min så prøver jeg igjen) Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 5. mars 2004 Del Skrevet 5. mars 2004 Har du satt PCIkortet ditt som første valg i bios ? Lenke til kommentar
Bergtora Skrevet 5. mars 2004 Del Skrevet 5. mars 2004 Leder aluminiums folie elektrisitet? Ja, aluminium er et metall, og metaller leder elektrisitet Lenke til kommentar
oslo72 Skrevet 5. mars 2004 Del Skrevet 5. mars 2004 Hva slags hovedkort? Kan jo være "kabinett-alarm" dersom sideluka di fremdeles er åpen og dette er enable't i bios. Kan være RAM-alarm, vifta til CPU som har løsnet etc... Dersom alufolien din ikke er i nærheten av noen kort kan det ikke være dette som skyldes alarmen. Resett BIOS og bruk AGP-kortet igjen. Lenke til kommentar
pasc Skrevet 5. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2004 (endret) Jeg ser ikke noe på skjermen så hvordan skal jeg få komme i biosen? Har Abit sr7-8x hk.... jo, jeg tok av cpu vifta for å rengjøre den... kan være det altså? RAM-en og alt tok jeg ut, men ramen sitter skikkelig i ...... Endret 5. mars 2004 av krisnorl Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 5. mars 2004 Del Skrevet 5. mars 2004 Resett bios, kan hende PCI er som default eller sett inn i AGP og bytt port i bios Lenke til kommentar
pasc Skrevet 5. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2004 OMG... Hvordan kan jeg se hva jeg gjør i bios når jeg ikke ser noe på skjermen?!?!?!?!?!?!?!?!?!?! Lenke til kommentar
Lautsprecher Skrevet 5. mars 2004 Del Skrevet 5. mars 2004 OMG... Hvordan kan jeg se hva jeg gjør i bios når jeg ikke ser noe på skjermen?!?!?!?!?!?!?!?!?!?! skjerp deg det er en jumper på hk din fis Lenke til kommentar
oslo72 Skrevet 5. mars 2004 Del Skrevet 5. mars 2004 OMG... Hvordan kan jeg se hva jeg gjør i bios når jeg ikke ser noe på skjermen?!?!?!?!?!?!?!?!?!?! Hvis du er interessert i hjelp så tror jeg ikke det er noe sjakktrekk å skjelle ut oss... BIOS resetter du med å ta ut batteriet eller sette jumperen til Clear CMOS. Lenke til kommentar
Nikkor Skrevet 5. mars 2004 Del Skrevet 5. mars 2004 Ikke bruk så mange spm tegn. Men til Topic, du reseter bios ved og flytte på en jumper på hk'et. Les i manualen din Lenke til kommentar
MrLeftfield Skrevet 5. mars 2004 Del Skrevet 5. mars 2004 prøv å ta en bit inne i munnen din og tygg, så finner du det ut, hehe... "HEHELOL,TOGDUANN?!" ... Lenke til kommentar
Lautsprecher Skrevet 5. mars 2004 Del Skrevet 5. mars 2004 prøv å ta en bit inne i munnen din og tygg, så finner du det ut, hehe... "HEHELOL,TOGDUANN?!" ... Vil ikke engang prøve og gjette på hva du har fått i deg Lenke til kommentar
pasc Skrevet 5. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2004 (endret) Sry for at jeg "skjelte" dere ut her, var bare litt frustrert.. Virker nå Rista kabinettet så kom d ut litt folie jeg ikke fant + mer dere : Ene RAM slotten min var fucka så når jeg starta PC'en så lukta d svidd! Merka ikke dette isted, men det virker nå...... Endret 5. mars 2004 av krisnorl Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå