Gå til innhold

Ny cpu-kjøler, dataen piper og slår seg av?

Winkey

Anbefalte innlegg

Jeg har kjøpt en Swiftech MCX462-V og en 92mm vifte, Når jeg koblet den til og slo på dataen så begynnte den å pipe i 2sekunder også slo den seg av. Hva er det som er galt? Den forsatte å pipe selv om den var slått av, jeg måtte kutte strømmen helt for at den skulle slutte.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sjekk i BIOS om det er satt warning på en av viftene - det kan hende du har den plugga i feil kontakt eller at BIOS sjekker en annen kontakt, og som advarsel, så piper den og for å være safe, så slår den av maskinen.

Alt dette kan jeg sette i MIN BIOS. Hadde samme problemet selv (pip pip, slo seg ikke av) når jeg starta den for første gangen.

_

johanf

Lenke til kommentar

Jeg skjekka i biosen og den eneste safe-greia som jeg kunne stille på tok jeg på disable, jeg bruker samme utgang som den gamle kjøleren min. Jeg lot den nye kjøleren min stå i hovedkortet og plugga til den gamle kjøleren så begynnte den også å pipe etter 2sek også slo den seg av.

Kan det være noe med at den nye kjøleren ikke sitter så godt fast? Jeg trykket den så hard jeg kunne inn mot hovedkortet, burde jo ha funket da hvis det var det som var galt.

Lenke til kommentar
Men blir den for varm etter 2sekunder? vifta rekker såvidt å begynne før den slår seg av. den kan jo ikke være for varm.

Ja, faktisk! Det går uhyggelig fort om ikke kjølingen er ok. Foreslår at du demonterer kjøleren igjen, og sjekker "fotavtrykket". For du bruker vel goop av ett eller annet slag mellom kjøler og CPU?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...