Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Trådløst trøbbel (Nokia / 3com)

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte denne gatewayen til hjemmenettverket.

Funker helt fint, og ingen problemer med å koble usb-nettverkskortet til gatewayen. Gatewayen skal støtte både IEEE 802.11b og IEEE 802.11g.

Jeg oppgraderte gateway'en med siste firmware.

Men så skulle jeg koble en bærbar til nettet også.

Den bruker et Nokia D211 nett-kort. Denne støtter 802.11b - 11 Mbps.

Jeg finner nettet mitt med Nokia'en, men klarer ikke koble meg på. (får melding om at "cable unplugged". Passe teit melding på et trådløst kort).

Jeg har valgt riktig nett, riktig kanal, og bruker ingen kryptering, hverken på Nokia'en eller basestasjon når jeg prøver å koble meg til.

Men jeg VET at Nokia'en funker, fok jeg klarer uten problemer å koble meg på en av naboenes nett, og klarer å surfe på internet via det nettet.

Noen som vet hva jeg kan prøve på for å få kontakt? :dontgetit:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Drivere ja...

Er det noen som vet noe om skikkelige drivere til dette %#&£-kortet?

Jeg fant noen gamle drivere her.

Der ligger også noen betadrivere som er nesten et år gamle! Skulle tro de kunne klare å få ferdig de beta-driverne hvis de mente alvor.

Jeg fant noen kommentarer fra brukere som hadde testet beta-driverne, og hadde fått BSOD.

Har Nokia gitt opp dette kortet?

Burde jeg også gjøre det?

Endret av albe
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg har også et Nokia D211 kort som jeg prøver å koble meg opp mot en ASUS WL-500g. Har ennå ikke fått dette til virke. Når jeg har slått av alt som har med kryptering å gjøre, slått på broadkast av SSID (kun for testing) og satt ned hastigheten til maks 11 Mbps, så finner D211-kortet nettverket. Men kommer ikke lengre enn til "Connecting..." som Status. Under Administrator og deretter på folderen WLAN så ser jeg nettverket, "Signal strenght" er så godt som 100% og alt ser ok ut.

Kortet brukes også mot en Cisco WLAN access-punkt på jobb, og det fungerer uten problemer. Virker som dette Nokia-kortet er noe sære greier...

Til vanlig så bruker jeg på mitt hjemmenettverk et ASUS WL-100g nettverkskort. Det fungerer meget bra. Har også testet med et Cisco WLAN-kort, som også fungerer helt ok.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...