Gå til innhold

Boksåpner á la Overklokking.no


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Makan til piss! :dontgetit:

Trodde denne siden var ment for overklokkingsutstyr og ikke sånn pjatt som dette... Ta dere sammen karer!

Værst av alt er vel at fyren som har gjort dette har ført timer for dette mot overklokking.no , som igjen gjør at overklokking.no har mindre penger til å drive med det de skal, skrive og teste datautstyr!! Get a grip! :mad:

Lenke til kommentar

plukk: hvor har du det i fra?

Synes dette var en konke artikkel.. Han brukte ikke lange tiden på det.. Om han satt hjemme i godstolen og fannt ut at han skulle lage seg mat, og ikke gidde å åpne boksen selv, så lagde han en motorisert boksåpner.. Trenger jo ikke å ha noe med overklokking.no å gjøre, men han tenkte kanskje noen ville nyte artikkelen, og det gjorde de fleste.. Takk :)

Lenke til kommentar
Makan til piss! :dontgetit:

Trodde denne siden var ment for overklokkingsutstyr og ikke sånn pjatt som dette... Ta dere sammen karer!

Værst av alt er vel at fyren som har gjort dette har ført timer for dette mot overklokking.no  , som igjen gjør at overklokking.no har mindre penger til å drive med det de skal, skrive og teste datautstyr!! Get a grip!  :mad:

Du har tydeligvis ikke lest igjennom tråden, nei...

 

EDIT: ...antagelig ikke retningslinjene for forumet heller...

Endret av Muffinman
Lenke til kommentar
QUOTE (Plukk @ 10/03/2004 : 19:29)

Makan til piss! 

Trodde denne siden var ment for overklokkingsutstyr og ikke sånn pjatt som dette... Ta dere sammen karer!

Værst av alt er vel at fyren som har gjort dette har ført timer for dette mot overklokking.no  , som igjen gjør at overklokking.no har mindre penger til å drive med det de skal, skrive og teste datautstyr!! Get a grip!   

 

 

Du har tydeligvis ikke lest igjennom tråden, nei...

 

Har gjort det nå, men jeg må jo si at jeg ble kraftig overrasket over at noe sånt dukker opp her. Ser jo humoren med det, men når man ikke kan legge ut artikler på overklokkingsforsøk av nyere dato, men presterer å vise en "elektrisk boksåpner", da synes jeg det blir drøyt. For drøyt! Hvermannsen hadde nok heller kjøpt seg en elektriskboksåpner enn en drill som man "modifiserer". Grunnen til at folk ikke ser humoren er vel at det er laber aktivitet på overklokkingsfronten...

Og til de som mener at jeg burde lagt en artikkel selv, så er jo grunnen til at jeg er her at jeg vil hente erfaringer ang. overklokking. Og for all del; overklokking.no har selvfølgelig all rett til å legge ut det de vil ihh. norsk lov, og det skal de jo få lov til. Men jeg som leser er bare ikke interesert i å lese dette på denne siden.

 

Btw: Har hatt samme problemet: Boksmat og ingen boksåpner... Løsning: Stor kniv og vond hånd! Det gikk, det løste mitt problem, men jeg lagde da heller aldri en artikkel om det.

 

EDIT: ...antagelig ikke retningslinjene for forumet heller...

Hvis du mener jeg har brutt retningslinjene, kan ikke du heller informere meg om hva jeg har gjort galt så jeg har en mulighet for å forbedre meg?

 

Håper uansett at overklokking.no nå har forstått at det er på tide med noen nye overklokkingsprosjekter! :)

Lenke til kommentar

Plukk: Jeg ser jo seffern poenget ditt, men du i likhet med stort sett alle andre som har kjeftet på oss om denne artikkelen burde huske på at det er 2 måter å si ting på. Og din måte å få fram ditt poeng er ikke akkurat den jeg anser som den rette. Jeg er nemlig dritt lei av at folk slenger om seg med pepper, i stedet for å si ting på en litt mer folkelig måte.

Jeg er heller ikke spesielt begeistret for folk som antar ting uten å ha noe belegg i det. Men for å svare på din antagelse, kan jeg love at Bolling ikke fikk betalt for artikkelen - og det vil heller ingen andre få for evt. liknende prosjekter.

 

Slike "kødde-artikler" VIL komme fra tid til annen. Men de vil bli skjeldne, antagelig ikke oftere enn nå: ca. 1 pr. år.

 

Og vi vil jobbe hardt for å komme med flere relevante artikler heretter. Og med relevante mener jeg relevante innenfor de feltene Overklokking.no driver (og har drevet). Vi vil også forsøke å få en jevn fordeling innenfor alle emnefeltene vi driver med.

 

For eksempel kan jeg avsløre at vi har fått en meget eksklusiv avtale med en produsent som vi ikke skal nevne navnet på nå. I den artikkelen kan jeg GARANTERE at vi skal klokke så mye som utstyret vi bruker overhodet kan klare.

Og dette er en lovnad jeg tør å gi, ettersom vi har gitt vår garanti ovenfor produsenten selv.

Lenke til kommentar
Og vi vil jobbe hardt for å komme med flere relevante artikler heretter. Og med relevante mener jeg relevante innenfor de feltene Overklokking.no driver (og har drevet). Vi vil også forsøke å få en jevn fordeling innenfor alle emnefeltene vi driver med.

 

For eksempel kan jeg avsløre at vi har fått en meget eksklusiv avtale med en produsent som vi ikke skal nevne navnet på nå. I den artikkelen kan jeg GARANTERE at vi skal klokke så mye som utstyret vi bruker overhodet kan klare.

Og dette er en lovnad jeg tør å gi, ettersom vi har gitt vår garanti ovenfor produsenten selv.

Old shit, new wrapping?

Lenke til kommentar

Er du gretten og negativ av natur, Insomniac?

Jeg lurer bare, fordi det i dobbelt forstand virker slik. Både ved den syrlige kommentaren, og i signaturen din.

"Alt er bare r**a?" for deg?

Tydeligvis også IT-butikken, som ganske utvetydig får gjennomgå i sig´en din.

For min del har jeg foreløpig opplevd den butikken som svært så medgjørlig og etterrettelig, så jeg forstår i allefall ikke hvorfor du hetser den.

Like lite forstår jeg dine "spark" i retning av de som drifter siden her, selv om tingene kanskje tar litt lenger tid enn du kanskje ønsker.

Det er jo ikke alltid dagene blir som man tror, det har du sikkert opplevd sjøl også...

Lenke til kommentar
Trodde du vi førte timer her??

 

Vel, nesten alt vi gjør er probono. Det vil si gratis.

 

Utsagnene dine er forresten utrolig motiverende for oss.. Tusen takk  :thumbup:

Sånt vet man jo ikke før man har fått svar. Jeg kan jo for min del si at jeg fører timer mot alt som jeg jobber på... Men jeg måtte sette det litt på spissen, sånn at folk forstår hva sånne "sidesprang" kan føre til. Forøvrig så synes jeg det er kjekt at jeg virker motiverende for dere, uansett om dere motiveres av forbannelse eller hengivenhet over inlegget. ;)

 

Yummy:

Jeg vet at det er to måter å si ting på. Enten å si ting rett ut eller å si ting sånn at den du sier det til, tror at det er han selv som har funnet det på. Den siste fungerer best når man vil "trø" noe gjennom.

 

Men jeg ble rett og slett så paff og slått ut, ikke bare av artikkelen, men nederst på siste siden i artikkelen så har en faktisk relaterte saker. Og ikke bare én, men to relaterte saker. Som leser så føler man seg "misbrukt" når dette ikke i det heletatt samsvarte med hva kan/bør forvente seg på en nettside for overklokking. Ikke misforstå, men sett fra forbruker ståsted (som leser) så er det jo jeg som bruker tiden min på dere, ikke omvendt! Jeg er likevel takknemlig for at dere gidder å bruke tiden deres på dette. (les: Nettside for overklokking)

 

Og det siste du skriver er jo rett og slett fantastisk! Og så både tror og håper jeg på mange og gode artikler fremmover. Håper dere likevel klarer og oppre objektivt overfor produsenten som gir dere utstyret!

 

Håper at dere skjønner at grunnen til å gi en sånn krass kritikk er å gi en tilbakemelding på hva vi som lesere/forbrukere av siden vil og ikke vil lese!

 

mvh

Plukk

Lenke til kommentar
Er du gretten og negativ av natur, Insomniac?

Jeg lurer bare, fordi det i dobbelt forstand virker slik. Både ved den syrlige kommentaren, og i signaturen din.

"Alt er bare r**a?" for deg?

Tydeligvis også IT-butikken, som ganske utvetydig får gjennomgå i sig´en din.

For min del har jeg foreløpig opplevd den butikken som svært så medgjørlig og etterrettelig, så jeg forstår i allefall ikke hvorfor du hetser den.

Like lite forstår jeg dine "spark" i retning av de som drifter siden her, selv om tingene kanskje tar litt lenger tid enn du kanskje ønsker.

Det er jo ikke alltid dagene blir som man tror, det har du sikkert opplevd sjøl også...

det var jo litt av noen konklusjoner du dro ut av to setninger?

mistenker at du bare vil sparke litt fra deg fordi jeg kritiserer og du føler deg truffet...

 

itbutikken har ettertrykkelig gjort seg overmåte fortjent til pepper i min signatur. verre møkkaservice skal du faktisk se lenge etter (og jeg snakker om ETTER penga er i kassen, "medgjørlighet" før dette teller ikke). vær nå helt ærlig: er det første gang du hører kritikk av denne butikken. de har jo stått i gapestokken i utallige tråder på hardware.no.

 

og vær helt ærlig. kan ikke den kommentaren min sies å være høst reell dersom du er objektiv? du "skjønner like lite" av at jeg synes yummys lovnader etterhvert har omtrent like høy verdi som kenneth holseth i netconnection...

Endret av Insomniac
Lenke til kommentar

 

EDIT: ...antagelig ikke retningslinjene for forumet heller...

Hvis du mener jeg har brutt retningslinjene, kan ikke du heller informere meg om hva jeg har gjort galt så jeg har en mulighet for å forbedre meg?

 

Håper uansett at overklokking.no nå har forstått at det er på tide med noen nye overklokkingsprosjekter! :)

Jeg har ingen hensikt å oppte som moderatorspire, men innlegget ditt provoserte meg en del. Når det gjelder retningslinjene, kan du ta en titt på pkt. 1 (høflig tone osv..), pkt. 2 (der står det noe om saklig OG høflig), og hvis du ser under punktene, på teksten underst, oppfordres det til å bruke sunn fornuft og folkeskikk.

 

Ordbruken i innlegget ditt oppfattet jeg hverken som folkeskikk eller særlig høflig. Og hvis du hadde tatt deg tid til å se på hva som står lenger oppe i tråden før du postet ville du se at påstandene dine er feilaktige og dermed ikke saklige. Lignende påstander er blitt tilbakevist flere ganger tidligere i tråden. Dessuten ble det etter advarsler fra moderator startet en egen tråd hvor man skulle disktutere hvorvidt slike artikler skal være på ok.no. Det ble også gjort klart at DENNE tråden skulle brukes til å diskutere innholdet i artikkelen. Det har ikke jeg gjort i dette innlegget, men jeg syntes jeg måtte svare på dette.

 

Liten edit: Trykkfeil...

Endret av Muffinman
Lenke til kommentar

Som noen av de andre her inne på siden skriver så synes jeg dette var en fortreffelig artikkel. Ok, så har det ikke så voldsomt mye med overklokking å gjøre, annet enn at en spesiell husholdningsartikkel ble modifisert slik at den ble kjappere eller yter bedre. Oi, ser man det, om man bytter ut husholdningsartikkel med CPU, så har man... OVERKLOKKING!

 

Nå skal det være sagt at JEG ikke driver med overklokking selv, men det er fremdeles interessant å lese artikler om dette. Og, som en følge av at jeg er det som enkelte andre subkulturer ville kalt for n00b, innen overklokking, så spør jeg helt enkelt. Er det så mange vanvittige overklokkestunts som kan gjøres nå lengre? Før i gamle dager var det langt hardere å overklokke en datamaskin, mye mere modifiseringer som måtte til. Nå for tiden er det stort sett muligheter for å overklokke ting ad undas i ethvert bios med respekt for seg selv. Og det er langt flere som gjør det. Jeg regner med at rundt 50% av de som frekventerer selve hardware.no forumet har overklokket sin maskin.

 

Det er ikke lengre en utfordring, og da er det vel ingen grunn til å publisere en artikkel om ting som folk kan gjøre på 2 minutter selv. Slik som JEG ser det så er meningen med en artikkel ikke bare å skrive for å skrive, men også for å gi andre mennesker tips om hvordan de kan gjøre ting. Det ER ikke så vanskelig å utøve moderat overklokking lengre, og som en naturlig følge av dette er det gjerne ikke så stor vits i å publisere noen artikler om dette.

 

Dernest er det flere som i affeksjon begynner å rabulere om at man skal skifte navnet på siden til liksomklokking.no eller harikkenoesomhelstmedoverklokkingågjøreidetheletatt.no. Lighten up people, skaff dere en gammel brukt datamaskin (gjerne 4-5 år gammel) bruk tips fra tidligere tider her inne på overklokking.no og overklokk skiten så uhyggelig mye at det kan føre til mareritt eller i det minste svidd hardware. Kanskje kan dere f.eks. prøve å overklokke en slik en gammel FERDIGMASKIN der biosen i mange tilfeller er vingeklippet.

 

Og som en annen bruker skrev det så fint, dette er ikke noe dere har KRAV på. Om jeg velger å legge ut en side med mine essays så kan det nok hende at folk ville frekventere denne. Om jeg så valgte å droppe skrivingen og i stedet legge ut musikk på min egen siden, musikk som jeg hadde laget selv, så er det ikke noe jeg forventer å få oppleve hylekor på grunn av.

 

Ja ok, så får kanskje overklokking.no teamet betalt for det de gjør. Er det ikke bra da? De har funnet en måte å få penger ut av hobbyen sin, på samme måte som enkelte websites drives vha. penger man tjener inn via bannere. Ja, ok, så indirekte så får de penger for at folk besøker dem, men la oss nå gå tilbake til den hypotetiske hjemmesiden min. Jeg fikk kanskje en del mennesker som frekventerte denne på grunn av mine overjordiske skriveferdigheter, og jeg klarte kanskje å få siden til å gå rundt sånn rent økonomisk sett eller til og med lønne seg. Folk ville kanskje fremdeles stikke innom når jeg sluttet med essayene, men det ville gjerne blitt færre og færre, og til sist så ble det noe jeg betalte for igjen. Vel, trist for meg, men om jeg følte at jeg ikke orket flere essays lengre, men fremdeles ville ha siden min oppe til musikk og slikt, så er det en risiko jeg kan ta.

 

Om folk er så frustrerte over at overklokking.no ikke driver så meget med overklokking lengre så er det plent i andre sider som nok driver med dette, hvorfor ikke bare frekventere disse istedet? Så får de mere penger til å drive videre det de driver med. Kanskje vil ikke overklokking.no lønne seg lengre, og da må det muligens revurderes hva de skal skrive om. Dette er kundens makt, og bare dette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...