Even89 Skrevet 4. mars 2004 Del Skrevet 4. mars 2004 hmm.. lurte bare på om det er noen som vet hva man skal ha, for å kjøre doom 3.. jeg vet at det vil kjøre best på nVida fx kortene, men hva med RAM og CPU?? Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 4. mars 2004 Del Skrevet 4. mars 2004 ren gjetting: Ram. 512. Cpu. over 2gighz Lenke til kommentar
NuckChorris Skrevet 4. mars 2004 Del Skrevet 4. mars 2004 Blir vel bare ren gjetting siden ingen vet.. Lenke til kommentar
Shimano Skrevet 4. mars 2004 Del Skrevet 4. mars 2004 (endret) Tipper minstekravet for en bra spillbarhet (hvis man kjører med reduserte detaljer) ikke er spesielt høyt - de er jo interessert i å selge til massene og ikke til de 2% av PC-brukerne som har det siste utstyret, for det blir det ikke penger av. Minstekravet for å spille med 'alt' av effekter og høy oppløsning samt AA/AF derimot krever nok en forholdsvis god maskin med siste generasjons grafikkort. Endret 4. mars 2004 av Shimano Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 5. mars 2004 Del Skrevet 5. mars 2004 Selv dagens high-end kort vil neppe være bra nok til å dra Doom3 i høy oppløsning + AA/AF. NV40 og R420 derimot Lenke til kommentar
reznor15 Skrevet 5. mars 2004 Del Skrevet 5. mars 2004 Grafikken er vel ikke så veldig mye bedre enn half-life 2. Og half-life 2 funker bra i hvertfall... (ikke spør). Jeg bruker en amd athlon 1,4 ghz , 512 mb RAM og et geForce mx 64 mb RAM kort. Lenke til kommentar
Thraze Skrevet 5. mars 2004 Del Skrevet 5. mars 2004 Yeah right.. Et mx kort har dårligere ytelse enn et Cirrus Logic 2mb ram kort... Tror ikke du vet hva du snakker om jeg. Lenke til kommentar
Jihadinmymind Skrevet 5. mars 2004 Del Skrevet 5. mars 2004 Yeah right.. Et mx kort har dårligere ytelse enn et Cirrus Logic 2mb ram kort... Tror ikke du vet hva du snakker om jeg. Har selv spilt beta til bårde HL2 og Doom 3. De har ikke høye krav, det er bare sånne geeker som deg som whiner hele greia opp. Det er bare vanlige spill ikke en revolusjon. Say no more... Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 5. mars 2004 Del Skrevet 5. mars 2004 Grafikken er vel ikke så veldig mye bedre enn half-life 2. Og half-life 2 funker bra i hvertfall... (ikke spør). Jeg bruker en amd athlon 1,4 ghz , 512 mb RAM og et geForce mx 64 mb RAM kort. Men så kjører du da spillet i dx7 path. Har selv spilt beta til bårde HL2 og Doom 3. De har ikke høye krav, det er bare sånne geeker som deg som whiner hele greia opp. Det er bare vanlige spill ikke en revolusjon. Say no more... Du har spillt alpha versjoner av HL2 og Doom3 og de kan ikke akkurat brukes som en benchmark demo for de ferdige spillene. Jeg vil si spill som krever R9600Pro/XT for at det skal gå nogenlunde akseptabelt i 1024x768 med max detaljer er ganske krevende. Lenke til kommentar
kaaasen Skrevet 5. mars 2004 Del Skrevet 5. mars 2004 Jeg vil si spill som krever R9600Pro/XT for at det skal gå nogenlunde akseptabelt i 1024x768 med max detaljer er ganske krevende. Og jeg vil si meg enig med deg HL2 er ikke bare et vanlig spill, det ser ut til å bli en revolusjon for oss som spilte enern + expansionpackene. Doom III er også veldig etterlengtet, og ser ut til å bli større enn et vanlig spill! Lenke til kommentar
Merlin Skrevet 5. mars 2004 Del Skrevet 5. mars 2004 Et geforce MX kort funker ganske bra i HL2 , men dette er uten EyeCandy Lenke til kommentar
reznor15 Skrevet 5. mars 2004 Del Skrevet 5. mars 2004 Yeah right.. Et mx kort har dårligere ytelse enn et Cirrus Logic 2mb ram kort... Tror ikke du vet hva du snakker om jeg. Det var nytt for meg...hmmm Lenke til kommentar
NuckChorris Skrevet 5. mars 2004 Del Skrevet 5. mars 2004 Tror ikke vi kan sammenligne HL2 og Doom3 helt..er det ikke sånn at HL2 skal gå bra på flest mulig maskiner? Mens Doom3 kommer til å bli veldig krevende..kommer seff til å gå bra på veldig mange maskiner, men spørs hvor bra det da ser ut Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 6. mars 2004 Del Skrevet 6. mars 2004 men doom 3 ble jo påbegynt når det beste kortet på markede var GF3, Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 6. mars 2004 Del Skrevet 6. mars 2004 (endret) Greit nok det, men Duke Nukem Forever ble påbegynt i 1997, og det ser neppe ut som Quake 2 lengre De kan ha rendra all grafikken så det ser ut som en pixar-film for alt vi vet, og bare venta på at det skulle komme systemer som var heftige nok til å kjøre grafikken. Endret 6. mars 2004 av Bitex Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 6. mars 2004 Del Skrevet 6. mars 2004 men doom 3 ble jo påbegynt når det beste kortet på markede var GF3, GamePro: When did Doom 3 really start development? Marty Stratton: Right after we finished up Team Arena. John had been working on the technology before that, and Team Arena came out in the fall of 2000. Tim had been doing a lot of work on it prior to that, but I would say from an artist and designer perspective, people transitioned after that. So basically for about three years, it's been a company-wide effort. Lenke til kommentar
HC Alexander Skrevet 10. mars 2004 Del Skrevet 10. mars 2004 Jeg sjekka en spille side husker ikke navnet men de hadde fådd en nyhetsartikkel hvor det sto følgende : DOOM III 2.4 ghz grafikk kort med 128mb eller mer 512mb ram å så snakket de om pixel shader og masse annet. Lenke til kommentar
Stig_W Skrevet 10. mars 2004 Del Skrevet 10. mars 2004 Jeg sjekka en spille side husker ikke navnet men de hadde fådd en nyhetsartikkel hvor det sto følgende : DOOM III 2.4 ghz grafikk kort med 128mb eller mer 512mb ram å så snakket de om pixel shader og masse annet. Den artikkelen og nærmere bestemt det intervjuet med Carmak er falskt og dermed er det fremdeles like uvisst hva kravene blir... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå