Compac Skrevet 4. mars 2004 Del Skrevet 4. mars 2004 Blir mange spørsmål om front page fra min side, men det er pga jeg liker det mer og mer! Lurer på om noen kan si meg hvordan man enkelt og greit kan lage en egendeffinert gjestebok i FP? En uten reklame og slikt dritt.... Finner jo mange gratis på nettet som det kan linkes til men men må jo betale for å slippe reklamen....kiipt Så, hva er den enkleste måten og lage gjetebok på i FP? Kan man lage den i html eller må det et geni triks til for å få det til. Ps: siden ligger på home.no og den støtter ikke php Takker for svar! Compac Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 4. mars 2004 Del Skrevet 4. mars 2004 (endret) Dette kan enkelt gjøres med asp i frontpage, med en enkel kombinasjon av databasebehadling i fp og en access database. Les litt her. Kan synes litt "rart" i begynnelsen, men det er veldig logisk etterhvert. Informasjon du finner der, kan brukes til masse annet også. EDIT: PT ROXX!!! Endret 15. mars 2004 av PoleCat Lenke til kommentar
notarget Skrevet 12. mars 2004 Del Skrevet 12. mars 2004 Ja, trenger det samme selv jeg. Jeg skal lage en gjestebok på siden min, men da kan ikke bli i PHP, så jeg får ta en kikk på linken. Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 12. mars 2004 Del Skrevet 12. mars 2004 Legg merke til at du kan oppleve problemer med å få tilgang til ASP-filer som ikke ligger i rooten av web-området. Dette skyldes en bug i programmet, og dette kan enkelt ordnes ved å åpne asp-filene som blir generert i NotePad, og i stedet for den relative url'en [../../../osv.asp] skriver du inn den nøyaktige plasseringen selv. Dette gjelder alle asp-filer som ikke ligger i rooten. Til informasjon. Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 12. mars 2004 Del Skrevet 12. mars 2004 Hehe PoleCat Frontpage er litt som en utfordring å bruke. Man må _lure_ frontpage til å gjøre det man faktisk vil gjøre Lenke til kommentar
hwlars Skrevet 15. mars 2004 Del Skrevet 15. mars 2004 Har ikke FP intergrert gjestebok? Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 15. mars 2004 Del Skrevet 15. mars 2004 Joa, det finnes et eget stilark for gjestebok. Lenke til kommentar
uranus Skrevet 15. mars 2004 Del Skrevet 15. mars 2004 Finnes det i dreamweaver også? Eller kanskje plugins til DW? Lenke til kommentar
Compac Skrevet 15. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2004 Har ikke FP intergrert gjestebok? jo det finnes det. Men har aldri fått det til å funke.. Noe spes som må settes opp på "host" serveren for st det skal fungere? Compac Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 15. mars 2004 Del Skrevet 15. mars 2004 Har ikke FP intergrert gjestebok? jo det finnes det. Men har aldri fått det til å funke.. Noe spes som må settes opp på "host" serveren for st det skal fungere? Compac Må vel ha FrontPage Extensions ellerno.. Men de fleste servere i dag kjører vel UNIX-basert..? Lenke til kommentar
uranus Skrevet 16. mars 2004 Del Skrevet 16. mars 2004 Det tror jeg nok at de gjør... Lenke til kommentar
hwlars Skrevet 16. mars 2004 Del Skrevet 16. mars 2004 Har ikke FP intergrert gjestebok? jo det finnes det. Men har aldri fått det til å funke.. Noe spes som må settes opp på "host" serveren for st det skal fungere? Compac Ikke noe spesielt Hos meg har det virka med home.no.net Brukte FP 2000 demo Det trengs bare å lagre det + å ordne link på forsiden Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå