robermon Skrevet 4. mars 2004 Del Skrevet 4. mars 2004 Noen som vet om 500M har innebygget mikrofon? Står i kontrollpanelet av valgt mikrofon er SigmaTel Audio. Har en venn med latitude D600 (som er helt lik innvendig) som jeg har kopiert oppsettet til på lyder og lydenheter. Virker likevel ikke... Eneste forskjellen på oss er at jeg har blåtann, han ikke. Det bør vel ikke være problemet?! Noen forslag? (Nei, jeg har ikke på mute) Lenke til kommentar
KriB Skrevet 4. mars 2004 Del Skrevet 4. mars 2004 Valgt mikrofon vil si at det er denne maskinvaren som behandler mikrofon "signalet" og er ikke en indikasjon på om du har innebygget mikrofon eller ei. Jeg kan ikke si jeg husker å ha hørt om noen pc som kommer med innebygget mikk, så du må nok bruke mikrofoninngangen. Lenke til kommentar
knut Skrevet 4. mars 2004 Del Skrevet 4. mars 2004 En venninne testet det ut for noen dager siden med hennes 500m, og vi konkluderte med at den ikke har mikrofon. Min Latitude D400 har det, og min kjærestes Compaq EVO N800c har også det. Det er endel bærbare som har det, men som oftest av en ganske dårlig kvalitet, spesielt da man sitter et stykke unna mikrofonen slik at den plukker opp ganske mye støy. Lenke til kommentar
cyberpet Skrevet 4. mars 2004 Del Skrevet 4. mars 2004 (endret) Jeg vil tro de fleste bærbare har innebygd mikrofon, min Inspiron 4150 har ihvertfall det... Den synes som et lite hull i chassiet til høyre for tastaturet. En mulighet er jo å sjekke volumkontrollen eller lydinnstillinger i kontrollpanelet. Pass på at alle volumkontroller vises og sjekk om mikrofonens lyd er slått på og ikke "mutet" eller satt til laveste nivå.. kan også hende det hjelper å innstallere de nyeste driverne for lydenheten fra Dell, ihvertfall hvis du har innstallert xp og bare benytter xp's standarddrivere. Edit: Litt sent ute med post Endret 4. mars 2004 av cyberpet Lenke til kommentar
finfyr Skrevet 4. mars 2004 Del Skrevet 4. mars 2004 Dell 500m har ikke det nei. Ikke min ihvertfall.... Bruker selv å koble til en mic til venstre, sammen med høytalerutgangen. Så da får du nok skaffe deg en egen mikrofon, slik som oss andre 500m brukere Lenke til kommentar
KriB Skrevet 4. mars 2004 Del Skrevet 4. mars 2004 (endret) Hehe! Jaja, bærbar-verdenen er en annen en stasjonær-planeten... Er helt noob på bærbare, men trodde jeg hadde mitt på det tørre ang akkurat dette tilfellet.... Endret 4. mars 2004 av KriB Lenke til kommentar
robermon Skrevet 6. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2004 Ja, ja da får jeg kjøpe meg en ekstern mikrofon da. Synes det var så rart at 500m ikke hadde det når D600 har det. Chassiet på de to er jo helt likt, med unntak av materialvalget. Fant ikke noe som kunne ligne på en mikrofin der, men den kan vel være innebygd et lurt sted... Takk for hjelp Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå