bjoe Skrevet 4. mars 2004 Del Skrevet 4. mars 2004 Hei Jeg vurderer å kjøpe bærbar, og vurderer Tundra 1557. Jeg kommer til å bruke linux og lurer derfor på om det er noen andre som har forsøkt. Og om det gikk bra eller ikke? ? Lenke til kommentar
ponke Skrevet 5. mars 2004 Del Skrevet 5. mars 2004 (endret) Linux er stort sett ikke problematisk på bærbare så lenge du har tid og ork til å jobbe mye med å få ting til å fungere riktig. Du finner stort sett ut at folk har prøvd før deg med ulike distribusjoner/kjerner/annet og hatt suksess. Det som er at du må lese mye og prøve mye. Ofte jobbe i terminaler og lignende (brukte mesteparten av min tid i gnome-terminal ). Uansett, du kan jo prøve Notis: Likte et sitat her som sa: "Linux er bare gratis om din tid ikke er verdt noe". Er litt enig i denne påstanden, føles i alle fall slik i begynnelsen... Mvh kjello2 Edit: Huff, klarer ikke å skrive kjello2 riktig, hehe Endret 5. mars 2004 av kjello2 Lenke til kommentar
TMH Skrevet 5. mars 2004 Del Skrevet 5. mars 2004 (endret) Nå husker jeg dessverre ikke internett siden "linux på bærbare" (engelsk side) der du finner ut hvordan du skal sette opp linux på de fleste bæbare med drivere osv! Søk litt på google, skal gjøre det selv nå, så jeg kommer vel om to sek med siden.. EDIT: http://www.linux-laptop.net/ Der har du den! EDIT: http://tuxmobil.org er også en fin side! Endret 5. mars 2004 av TMH Lenke til kommentar
Kultom Skrevet 5. mars 2004 Del Skrevet 5. mars 2004 de laptoppene er jo laget av Aopen,s om er nokså stor bedrift, trur nok det skulle være realativt enkelt å få ett skikkelig OS inn i den maskinen og. (sier bugbear med WinXp installert ) *avhengig av spill* Lenke til kommentar
nander Skrevet 5. mars 2004 Del Skrevet 5. mars 2004 Jeg har Mandrake 10.0 Pre installert på min Tundra 1557.. noe som går glimrende.. med et parr unntak.. har enda ikke fått det trådløse netverkskortet til å fungere Har ikke satt opp touchpad slik at når jeg "tapper" så virker det som et klikk.. men jeg er ganske sikker på at jeg har sett løsningen på det siste problemet.. (tror til og med jeg har lastet ned løsningen ;-) men har ikke hatt tid til å sette det opp. bruker du en distro som Mandrake, går det svært liten tid til å sette opp ting, ikke noe særlig mer enn Windows. unntak er jo da ting som Winmodem, og det jeg nevnte over. .. men det er jo ikke værre enn at du tar for deg en av de store, laster det inn, og ser hvor mye som må gjøres. Vil du bli en Linux guru, vil dette ta tid. Vil du bli en Windows guru, og få alt akkuratt slik du vil, vil det også ta mye tid! Så prøv, og si ifra hvordan det gikk! den som intet våger... Lenke til kommentar
TMH Skrevet 5. mars 2004 Del Skrevet 5. mars 2004 Jeg har Mandrake 10.0 Pre installert på min Tundra 1557.. noe som går glimrende.. med et parr unntak.. har enda ikke fått det trådløse netverkskortet til å fungere Har ikke satt opp touchpad slik at når jeg "tapper" så virker det som et klikk.. men jeg er ganske sikker på at jeg har sett løsningen på det siste problemet.. (tror til og med jeg har lastet ned løsningen ;-) men har ikke hatt tid til å sette det opp. bruker du en distro som Mandrake, går det svært liten tid til å sette opp ting, ikke noe særlig mer enn Windows. unntak er jo da ting som Winmodem, og det jeg nevnte over. .. men det er jo ikke værre enn at du tar for deg en av de store, laster det inn, og ser hvor mye som må gjøres. Vil du bli en Linux guru, vil dette ta tid. Vil du bli en Windows guru, og få alt akkuratt slik du vil, vil det også ta mye tid! Så prøv, og si ifra hvordan det gikk! den som intet våger... Når kom Mandrake 10? trodde 9.2 var den nyeste? Lenke til kommentar
volund Skrevet 5. mars 2004 Del Skrevet 5. mars 2004 Når skal folk forstå at linux er ubrukelig til alt annet enn servere? Windows og MS all the way. Jeg har bedre ting å drive tiden min med enn å knote for å få linux til å virke. Lenke til kommentar
nander Skrevet 5. mars 2004 Del Skrevet 5. mars 2004 som jeg skrev, så er det en pre versjon... eller for å si det riktig, en release candidate.... så den er ikke helt ferdig... det er en de tror er ferdig, men vil ha testet ut litt før de sier seg helt ferdig. flott er den ihvertfall! men jeg sjekket nå på Mandrake, og den ferdige versjonen kom igår! så løp og last ned ;-) Men for de som ikke vet det, så er Fujitsu-Siemens Amilo M bygget på samme AOpen chassi som Tundra 1555 er. Og for den maskinen er det mye mer hjelp å få enn for Tundra'en. for de som lurer, prøv denne siden for en gjennomgang av hva som går, hva som ikke går, og hvordan man kan gå frem for å løse det som enda kke går ;-) http://www.angelfire.com/linux/notebook/fujitsu/m7400.html Lenke til kommentar
Manuel Skrevet 5. mars 2004 Del Skrevet 5. mars 2004 (endret) Når skal folk forstå at linux er ubrukelig til alt annet enn servere? Windows og MS all the way. Jeg har bedre ting å drive tiden min med enn å knote for å få linux til å virke. Når du først begynner å forstå hvordan GNU/Linux fungere, så føles det virkelig tilfredsstillende. Like greit å venne seg til konkurrenten til Windows med det første. En dag må nok du også krype til korset Linux på laptop'er skal fungere greit i de fleste tilfeller. Problemområdene er ofte 3d-grafikk, skjerm (heldigvis så finner mandrake de riktige innstillingene) og ACPI. Trådløst nettverkskort er også et problemområde - spesielt med 802.11g. Men det er bare å klage til leverandøren. Det er vi, forbrukerne, som sitter med makten! Forresten: Hva slags nettverkskort er det i maskinen? Brikkesett? men det er jo ikke værre enn at du tar for deg en av de store, laster det inn, og ser hvor mye som må gjøres. Vil du bli en Linux guru, vil dette ta tid. Vil du bli en Windows guru, og få alt akkuratt slik du vil, vil det også ta mye tid! Og det er ingen tvil om hva som er mest fremtidsrettet Endret 5. mars 2004 av Manuel Lenke til kommentar
TMH Skrevet 5. mars 2004 Del Skrevet 5. mars 2004 LINUX ER IKKE NOE PROBLEM PÅ VANLIGE PCER! Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 5. mars 2004 Del Skrevet 5. mars 2004 Når skal folk forstå at linux er ubrukelig til alt annet enn servere? Windows og MS all the way. Jeg har bedre ting å drive tiden min med enn å knote for å få linux til å virke. når man har med mange filer å gjøre, sliter windows verre. Og lese-skriveytelsen er merkbart bedre i linux enn i windows. Dessuten eksisterer det nesten ikke fragmentering i filsystemene til linux. maskinen min virker kjappere, det er overraskende bra støtte for maskinvare, installasjonen tar ikke en halvtime, men 10 min- et kvarter. Jeg får spilt av videofiler i linux som jeg bare kan glemme i windows. linux er ikke på langt nær plaget av virus, og man kan gjøre linux mye sikrere enn windows, linux har mye kraftigere verktøy for en del ting, noe windows ikke har, linux kan lese bortimot alle filsystemer, windows kan bare lese FAT/FAT32/NTFS, partisjonering i linux er mye greiere enn i windows, formateringen går mye fortere i linux enn i windows... eneste området hvor windows er bedre enn linux, er når man skal spille spill, sånn som GTA- Vice City, warcraft mm. dette var bare noen fordeler med linux kontra windows. skal jeg fortsette? Lenke til kommentar
nander Skrevet 5. mars 2004 Del Skrevet 5. mars 2004 La oss ikke også gjøre denne tråen til en Windwos VS Linux. La oss heller fokusere på hvordan vi kan løse problemer med Linux på laptop. La oss heller la de som ikke har tro på Linux, leve med tapet. Så back to topic, er det noen som har løst WLAN problmet? Jeg har et: Wireless LAN 2100 3B Mini PCI Adapter Lenke til kommentar
ponke Skrevet 5. mars 2004 Del Skrevet 5. mars 2004 Jeg har Mandrake 10.0 Pre installert på min Tundra 1557.. noe som går glimrende.. med et parr unntak.. har enda ikke fått det trådløse netverkskortet til å fungere Har ikke satt opp touchpad slik at når jeg "tapper" så virker det som et klikk.. men jeg er ganske sikker på at jeg har sett løsningen på det siste problemet.. (tror til og med jeg har lastet ned løsningen ;-) men har ikke hatt tid til å sette det opp. bruker du en distro som Mandrake, går det svært liten tid til å sette opp ting, ikke noe særlig mer enn Windows. unntak er jo da ting som Winmodem, og det jeg nevnte over. .. men det er jo ikke værre enn at du tar for deg en av de store, laster det inn, og ser hvor mye som må gjøres. Vil du bli en Linux guru, vil dette ta tid. Vil du bli en Windows guru, og få alt akkuratt slik du vil, vil det også ta mye tid! Så prøv, og si ifra hvordan det gikk! den som intet våger... Når kom Mandrake 10? trodde 9.2 var den nyeste? Fikk denne dumpende i e-post-boksen for litt siden: Flash: Mandrakelinux 10.0 Community is available! In accordance with Mandrakesoft's new development roadmap, Mandrakelinux 10.0 Community is the ideal product for Linux users who demand the 'latest and greatest' features at the soonest opportunity. In short, this new version, based on Linux 2.6, KDE 3.2 and GNOME 2.4.2 offers: - impressive system responsiveness gains - greater scalability for servers - improved network interactions - an incredible desktop experience Take a look now at all the features you've dreamed about at: http://www.mandrakelinux.com/en/10.0/features/ * Get your Mandrakelinux 10.0 Community now: - Mandrakeclub Members and contributors are granted access to Mandrakelinux 10.0 ISO images - Mandrakeclub Silver Members and above are granted access to commercial ISO images which contain commercial applications such as Acrobat® Reader®, Real PlayerTM, NVIDIA® Drivers and others. - Mandrakeclub Corporate Members are granted Bittorrent access to commercial DVD ISO image of Mandrakelinux 10.0. Mvh kjello2 (jeg har skiftet brukernavn, det nye er ponke) Lenke til kommentar
pipp Skrevet 6. mars 2004 Del Skrevet 6. mars 2004 Så back to topic, er det noen som har løst WLAN problmet? Jeg har et: Wireless LAN 2100 3B Mini PCI Adapter Det finnes ingen fullverdig driver til dette kortet for øyeblikket, eneste mulighet er å bruke ndiswrapper saken (ndiswrapper.sourceforge.net) husk at du her også må ha windows driveren til kortet tilgjengelig, da ndiswrapper bruker windowsdriveren til kortet umulert under linux. Dette fungerer forøvrig rimelig bra. Så noen kommenterte signaturen min Lenke til kommentar
ponke Skrevet 6. mars 2004 Del Skrevet 6. mars 2004 [...]Så noen kommenterte signaturen min Guilty as charged! Mvh kjello2 (jeg har skiftet brukernavn, det nye er ponke) Lenke til kommentar
bjoe Skrevet 6. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2004 Jeg har Mandrake 10.0 Pre installert på min Tundra 1557.. noe som går glimrende.. med et parr unntak.. Ser bra ut. Betyr det at grafikken fungerer 100%? Jeg lurer spesiellt på 3d akselrasjon. Virker TuxRacer med 3D støtte? Har lest at intell arbeider med linuxstøtte for trådløst nettvert, men det hadde vert fint om det kunne fungere fra dag 1. Lenke til kommentar
ponke Skrevet 6. mars 2004 Del Skrevet 6. mars 2004 (endret) Jeg har Mandrake 10.0 Pre installert på min Tundra 1557.. noe som går glimrende.. med et parr unntak.. Ser bra ut. Betyr det at grafikken fungerer 100%? Jeg lurer spesiellt på 3d akselrasjon. Virker TuxRacer med 3D støtte? Har lest at intell arbeider med linuxstøtte for trådløst nettvert, men det hadde vert fint om det kunne fungere fra dag 1. Tuxracer fungerer med 3d-støtte, enten med de XFree86-driverne som er med, men disse har ofte ganske dårlig ytelse, eller med de som du laster ned og installerer. Men som sagt, du må knote, knote og knote Det trådløse nettverkskortet er det en liten sannsynlighet for at du klarer å fikse på dag 1, men søk litt rundt om dette, da det, som sagt, finnes måter å ordne dette på allerede. Og alt dette har vi jo mer eller mindre sagt, så om det er mer du lurer på (som spesifike kommandoer/fremgangsmåter og du ikke har tenkt å bare lese manualene) anbefaler jeg at du ber en moderator flytte denne tråden til Linux-området og jobbe deg videre derifra. Les mer om Linux på Centrino-maskiner på dette web-området. Mvh kjello2 (jeg har skiftet brukernavn, det nye er ponke) Endret 6. mars 2004 av kjello2 Lenke til kommentar
thhoff Skrevet 6. mars 2004 Del Skrevet 6. mars 2004 Hei, jeg har satt opp gentoo linux på min Tundra 1557P. Det var litt knot i begynnelsen, men ting blir stadig bedre og bedre. wlan kortet og touchpaded virker perfekt Jeg er inne på tanken av å lage en "linux on Aopen 1557" HOWTO, er det noen andre her som kunne vært ineressert i det? Jeg er litt usikker på horissync og vertrefresh settingsene i XF86config-4, og tar gjerne mot tips for å forbedre den. Her er min /etx/X11/XF86config-4 fil: # File: XF86Config-4 # File generated by fglrxconfig © ATI Research, a substitute for xf86config. # ********************************************************************** # Refer to the XF86Config(4/5) man page for details about the format of # this file. # ********************************************************************** # ********************************************************************** # DRI Section # ********************************************************************** Section "dri" # Access to OpenGL ICD is allowed for all users: Mode 0666 EndSection # ********************************************************************** # Module section -- this section is used to specify # which dynamically loadable modules to load. # ********************************************************************** # Section "Module" # synaptics touchpad module Load "synaptics" # DBE extension module. Load "dbe" # Double buffer extension # This loads the miscellaneous extensions module, and disables # initialisation of the XFree86-DGA extension within that module. SubSection "extmod" Option "omit xfree86-dga" # don't initialise the DGA extension EndSubSection # This loads the Type1 and FreeType font modules Load "type1" Load "freetype" # This loads the GLX module Load "glx" # libglx.a Load "dri" # libdri.a EndSection # ********************************************************************** # Files section. This allows default font and rgb paths to be set # ********************************************************************** Section "Files" # The location of the RGB database. Note, this is the name of the # file minus the extension (like ".txt" or ".db"). There is normally # no need to change the default. RgbPath "/usr/X11R6/lib/X11/rgb" # Multiple FontPath entries are allowed (which are concatenated together), # as well as specifying multiple comma-separated entries in one FontPath # command (or a combination of both methods) # # If you don't have a floating point coprocessor and emacs, Mosaic or other # programs take long to start up, try moving the Type1 and Speedo directory # to the end of this list (or comment them out). # FontPath "/usr/X11R6/lib/X11/fonts/local/" FontPath "/usr/X11R6/lib/X11/fonts/misc/" FontPath "/usr/X11R6/lib/X11/fonts/75dpi/:unscaled" FontPath "/usr/X11R6/lib/X11/fonts/100dpi/:unscaled" FontPath "/usr/X11R6/lib/X11/fonts/Type1/" FontPath "/usr/X11R6/lib/X11/fonts/Speedo/" FontPath "/usr/X11R6/lib/X11/fonts/75dpi/" FontPath "/usr/X11R6/lib/X11/fonts/100dpi/" # The module search path. The default path is shown here. # ModulePath "/usr/X11R6/lib/modules" EndSection # ********************************************************************** # Input devices # ********************************************************************** # ********************************************************************** # Core keyboard's InputDevice section # ********************************************************************** Section "InputDevice" Identifier "Keyboard1" Driver "Keyboard" Option "AutoRepeat" "500 30" option "XkbDisable" option "XkbKeymap" "xfree86(us)" EndSection # ********************************************************************** # Core Pointer's InputDevice section # ********************************************************************** # Touchpad - Synaptics driver Section "InputDevice" Driver "synaptics" Identifier "Mouse1" Option "Device" "/dev/input/event1" Option "Protocol" "event" Option "LeftEdge" "1900" Option "RightEdge" "5400" Option "BottomEdge" "1800" Option "TopEdge" "3900" Option "FingerLow" "25" Option "FingerHigh" "30" Option "MaxTapTime" "180" Option "MaxTapMove" "220" Option "VertScrollDelta" "100" Option "MinSpeed" "0.02" Option "MaxSpeed" "0.18" Option "AccelFactor" "0.0010" Option "Emulate3Buttons" EndSection # ********************************************************************** # Other input device sections # this is optional and is required only if you # are using extended input devices. This is for example only. Refer # to the XF86Config man page for a description of the options. # ********************************************************************** # # Section "InputDevice" # Identifier "Mouse2" # Driver "mouse" # Option "Protocol" "MouseMan" # Option "Device" "/dev/mouse2" # EndSection # # ********************************************************************** # Monitor section # ********************************************************************** # Any number of monitor sections may be present Section "Monitor" Identifier "Monitor0" HorizSync 31.5 - 91.1 VertRefresh 60 - 85 Option "DPMS" # SXGA @ 100Hz Modeline "1280x1024@100" 190.960 1280 1376 1520 1760 1024 1025 1028 1085 +hsync +vsync # 1400x1050 @ 60Hz M9 Laptop mode ModeLine "1400x1050" 122.000 1400 1488 1640 1880 1050 1052 1064 1082 +hsync +vsync EndSection # ********************************************************************** # Graphics device section # ********************************************************************** # Any number of graphics device sections may be present # === ATI device section === Section "Device" Identifier "ATI Graphics Adapter" Driver "fglrx" Option "no_accel" "no" Option "no_dri" "no" # === FireGL DDX driver module specific settings === # === Screen Management === Option "DesktopSetup" "0x00000000" Option "MonitorLayout" "AUTO, AUTO" Option "IgnoreEDID" "off" Option "HSync2" "unspecified" Option "VRefresh2" "unspecified" Option "ScreenOverlap" "0" # === TV-out Management === Option "NoTV" "no" Option "TVStandard" "PAL-B" Option "TVHSizeAdj" "0" Option "TVVSizeAdj" "0" Option "TVHPosAdj" "0" Option "TVVPosAdj" "0" Option "TVHStartAdj" "0" Option "TVColorAdj" "0" Option "GammaCorrectionI" "0x00000000" Option "GammaCorrectionII" "0x00000000" # === OpenGL specific profiles/settings === Option "Capabilities" "0x00000000" # === Video Overlay for the Xv extension === Option "VideoOverlay" "on" # === OpenGL Overlay === # Note: When OpenGL Overlay is enabled, Video Overlay # will be disabled automatically Option "OpenGLOverlay" "off" # === Center Mode (Laptops only) === Option "CenterMode" "off" # === Pseudo Color Visuals (8-bit visuals) === Option "PseudoColorVisuals" "off" # === QBS Management === Option "Stereo" "off" Option "StereoSyncEnable" "1" # === FSAA Management === Option "FSAAScale" "1" Option "FSAADisableGamma" "no" Option "FSAACustomizeMSPos" "no" Option "FSAAMSPosX0" "0.000000" Option "FSAAMSPosY0" "0.000000" Option "FSAAMSPosX1" "0.000000" Option "FSAAMSPosY1" "0.000000" Option "FSAAMSPosX2" "0.000000" Option "FSAAMSPosY2" "0.000000" Option "FSAAMSPosX3" "0.000000" Option "FSAAMSPosY3" "0.000000" Option "FSAAMSPosX4" "0.000000" Option "FSAAMSPosY4" "0.000000" Option "FSAAMSPosX5" "0.000000" Option "FSAAMSPosY5" "0.000000" # === Misc Options === Option "UseFastTLS" "0" Option "BlockSignalsOnLock" "on" Option "UseInternalAGPGART" "yes" Option "ForceGenericCPU" "no" BusID "PCI:1:0:0" # vendor=1002, device=4e50 Screen 0 EndSection # ********************************************************************** # Screen sections # ********************************************************************** # Any number of screen sections may be present. Each describes # the configuration of a single screen. A single specific screen section # may be specified from the X server command line with the "-screen" # option. Section "Screen" Identifier "Screen0" Device "ATI Graphics Adapter" Monitor "Monitor0" DefaultDepth 24 #Option "backingstore" Subsection "Display" Depth 24 Modes "1400x1050" "1280x1024" "1152x864" ViewPort 0 0 # initial origin if mode is smaller than desktop EndSubsection EndSection # ********************************************************************** # ServerLayout sections. # ********************************************************************** # Any number of ServerLayout sections may be present. Each describes # the way multiple screens are organised. A specific ServerLayout # section may be specified from the X server command line with the # "-layout" option. In the absence of this, the first section is used. # When now ServerLayout section is present, the first Screen section # is used alone. Section "ServerLayout" # The Identifier line must be present Identifier "Server Layout" # Each Screen line specifies a Screen section name, and optionally # the relative position of other screens. The four names after # primary screen name are the screens to the top, bottom, left and right # of the primary screen. Screen "Screen0" # Each InputDevice line specifies an InputDevice section name and # optionally some options to specify the way the device is to be # used. Those options include "CorePointer", "CoreKeyboard" and # "SendCoreEvents". InputDevice "Mouse1" "CorePointer" InputDevice "Keyboard1" "CoreKeyboard" EndSection ### EOF ### Lenke til kommentar
thhoff Skrevet 6. mars 2004 Del Skrevet 6. mars 2004 For å få wlan kortet til å funke fulgte jeg instruksjonene i den andre posten i denne threaden: http://forums.gentoo.org/viewtopic.php?t=1...rapper+2100+cvs Husk å disable SMP i kernelen (i menuconfig): Processor type and features ---> [ ] Symmetric multi-processing support Og husk å enable: Device Drivers ---> Networking support ---> Wireless LAN (non-hamradio) ---> [*] Wireless LAN drivers (non-hamradio) & Wireless Extensions etter å ha enabled wireless skal du ha en /proc/net/wireless fil. Lenke til kommentar
Kaare Skrevet 25. mars 2004 Del Skrevet 25. mars 2004 Hei, Har problemer med å få klaptop til å fungere. når jeg plugger ut strømmen så står det at det er 99% batteri som er igjen, men at det er 0 minutter igjen. og da blir jeg logget ut. Jeg bruker gentoo kernel 2.6.4, har lest noe om at jeg trenger å patche kernelen, men vil først høre fra dere andre hva dere har gjort, ettersom dette er min første install på laptop, så er det nok mulig at jeg har gjort noe feil. Jeg har acpi støtte i kernel, har også kompilert acpi/acpid, men veit ikke om det er nødvendig kaare@kaare kaare $ dmesg | grep ACPI BIOS-e820: 000000001ff70000 - 000000001ff7b000 (ACPI data) BIOS-e820: 000000001ff7b000 - 000000001ff80000 (ACPI NVS) ACPI: RSDP (v000 PTLTD ) @ 0x000f66b0 ACPI: RSDT (v001 PTLTD Wistron 0x06040000 LTP 0x00000000) @ 0x1ff76290 ACPI: FADT (v001 INTEL ODEM 0x06040000 PTL 0x00000050) @ 0x1ff7aed2 ACPI: BOOT (v001 PTLTD $SBFTBL$ 0x06040000 LTP 0x00000001) @ 0x1ff7afd8 ACPI: SSDT (v001 INTEL GV3Ref 0x00001001 MSFT 0x0100000e) @ 0x1ff762c0 ACPI: DSDT (v001 INTEL ODEM 0x06040000 MSFT 0x0100000e) @ 0x00000000 ACPI: Subsystem revision 20040220 ACPI: IRQ9 SCI: Edge set to Level Trigger. ACPI: Interpreter enabled ACPI: Using PIC for interrupt routing ACPI: PCI Root Bridge [PCI0] (00:00) ACPI: PCI Interrupt Routing Table [\_SB_.PCI0._PRT] ACPI: PCI Interrupt Routing Table [\_SB_.PCI0.AGP_._PRT] ACPI: PCI Interrupt Routing Table [\_SB_.PCI0.PCIB._PRT] ACPI: PCI Interrupt Link [LNKA] (IRQs 10 *11) ACPI: PCI Interrupt Link [LNKB] (IRQs *10) ACPI: PCI Interrupt Link [LNKC] (IRQs 10 *11) ACPI: PCI Interrupt Link [LNKD] (IRQs 10) ACPI: PCI Interrupt Link [LNKE] (IRQs 10 11) ACPI: PCI Interrupt Link [LNKF] (IRQs 10 11) ACPI: PCI Interrupt Link [LNKG] (IRQs 10 11) ACPI: PCI Interrupt Link [LNKH] (IRQs *10 11) ACPI: Embedded Controller [EC0] (gpe 28) ACPI: PCI Interrupt Link [LNKA] enabled at IRQ 11 ACPI: PCI Interrupt Link [LNKD] enabled at IRQ 11 ACPI: PCI Interrupt Link [LNKC] enabled at IRQ 11 ACPI: PCI Interrupt Link [LNKH] enabled at IRQ 10 ACPI: PCI Interrupt Link [LNKB] enabled at IRQ 10 ACPI: PCI Interrupt Link [LNKE] enabled at IRQ 10 ACPI: PCI Interrupt Link [LNKF] enabled at IRQ 11 ACPI: PCI Interrupt Link [LNKG] enabled at IRQ 10 PCI: Using ACPI for IRQ routing ACPI: AC Adapter [ADP1] (on-line) ACPI: Battery Slot [BAT0] (battery present) ACPI: Power Button (FF) [PWRF] ACPI: Lid Switch [LID0] ACPI: Sleep Button (CM) [SLPB] ACPI: Processor [CPU0] (supports C1 C2 C3, 8 throttling states) ACPI: Thermal Zone [THRC] (33 C) ACPI: Thermal Zone [THRS] (34 C) ACPI: (supports S0 S3 S4 S5) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå