pooka2 Skrevet 4. mars 2004 Del Skrevet 4. mars 2004 Jeg har en del avi filer som jeg gjerne skulle ha brent over på en DVD plate, men eg får det ikke til, hverken i Nero 5 eller i MyDVD! Hva trenger jeg! plug-in eller no? Jeg aner virkelig ikke hvor jeg finner sånt! Har leta litt rundt på begges internett sider, men jeg skjønner ikke stort! Noen som har noen tips? Må jeg kanskje bruke andre programvarer? Hadde satt pris på om jeg slapp å kjøpe noe nytt.... Lenke til kommentar
reznor15 Skrevet 5. mars 2004 Del Skrevet 5. mars 2004 Du må konvertere til Mpeg2 format. Har aldri brent dvd men jeg brenner svcd'er. Her kan du finne masse info og programmer for å gjøre jobben. Tror det er et program som heter TMPGEnc som kan konvertere til mpeg2. Lenke til kommentar
pooka2 Skrevet 6. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2004 Vil kvaliteten bli like bra da tro? Lenke til kommentar
reznor15 Skrevet 6. mars 2004 Del Skrevet 6. mars 2004 Mpeg2 i dvd'er støtter vel rundt 3000 kb i constant bitrate og 7000 kb i variabel bitrate. Jeg tror neppe du har en avi fil som har høyere bitrate enn dette. Konverteringen kan muligens gi noe redusert kvalitet men det er veldig minimalt... Lenke til kommentar
Opus Skrevet 6. mars 2004 Del Skrevet 6. mars 2004 Jeg har en del avi filer som jeg gjerne skulle ha brent over på en DVD plate, men eg får det ikke til, hverken i Nero 5 eller i MyDVD! Hva trenger jeg! plug-in eller no? Jeg aner virkelig ikke hvor jeg finner sånt! Har leta litt rundt på begges internett sider, men jeg skjønner ikke stort! Noen som har noen tips? Må jeg kanskje bruke andre programvarer? Hadde satt pris på om jeg slapp å kjøpe noe nytt.... Som reznor15 sier, TMPGEnc men du skal være klar over at det tar veldig lang tid. Ca.6-8++timer på omkoding av 700MB ved ca.1500Kb/sek. bitrate, tar fort 16t. hvis programmet får lavere CPU prioritet. Lenke til kommentar
jokki Skrevet 7. mars 2004 Del Skrevet 7. mars 2004 Bruker Nero vision express til dette(oppdatering til nero 6.x). Tar faktisk ikke så veldig lang tid. Lenke til kommentar
Opus Skrevet 7. mars 2004 Del Skrevet 7. mars 2004 Jepp, Nero VE er kjappere. Man kan også velge om man skal omkode ->brenne rett til CD/DVD, eller lagre på HD. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå