ooddbb Skrevet 4. mars 2004 Del Skrevet 4. mars 2004 Har noen elektronikk kretser eg skulle ha funnet litt ut av, hvordan dei er bygg opp og hvordan dei funker. Trenger derfor ett simuleringsprogram som kan simulere elektronikk kretsen på PCen. Noen som vet om noen slike programmer? Lenke til kommentar
johanlo Skrevet 4. mars 2004 Del Skrevet 4. mars 2004 Du kan jo prøve en Spice-simulator: AIM-Spice Terskelen for å bruke programmet er nok litt høy, men har du først fått teket på det så vil du aldri gå bort fra det. Dette er imidlertid en studentversjon som begrenser kretsene til 20 transistorer (uendelig mange motstander, kondiser osv). Lenke til kommentar
bleidd Skrevet 4. mars 2004 Del Skrevet 4. mars 2004 Har brukt noe som het Workbench før. Veldig lett å bruke, men lurer på om det var ganske dyrt (brukte det bare på skolen). Lenke til kommentar
ragstian Skrevet 4. mars 2004 Del Skrevet 4. mars 2004 Hei. Tror du kan finne noe brukbart her: http://www.pcb-pool.com/html_uk/uk_service_1.htm Good Luck. Lenke til kommentar
ooddbb Skrevet 4. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2004 Hei. Tror du kan finne noe brukbart her: http://www.pcb-pool.com/html_uk/uk_service_1.htm Good Luck. Her var det en del programmer ja. Skal ta å teste ut gratis programmet Target 3001. Er det noen som har gode erfaringer med slike typer programmer er det bare å komme med anbefalinger! Lenke til kommentar
ooddbb Skrevet 5. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2004 Har prøvd programmet, men det imponerte ikke. Rotete, lite komponenter og så måte eg oppdatere noe som kostet. Noen som kan anbefale ett bra program? Hva bruker "proffene"? Lenke til kommentar
LarsFromasj Skrevet 5. mars 2004 Del Skrevet 5. mars 2004 På skolen bruker vi et program som heter "Crocodile Clips Technology". Funker rimelig greit... Lenke til kommentar
johanlo Skrevet 5. mars 2004 Del Skrevet 5. mars 2004 Har prøvd programmet, men det imponerte ikke. Rotete, lite komponenter og så måte eg oppdatere noe som kostet. Noen som kan anbefale ett bra program? Hva bruker "proffene"? "Proffene" bruker programvare fra Mentor Graphics, eller "Mental Graphics" som vi "proffene" sier... Men dette er programvare hvor lisensene koster maaaange lapper, og er vel rimelig uaktuelt for privatpersoner. Du kan jo prøve CircuitMaker 2000, dette er et program som jeg har prøvd og synes er greit. Du kan ikke simulere de mest perverse ting, men det duger for litt leking på gutterommet. Lykke til! Lenke til kommentar
eberland Skrevet 6. mars 2004 Del Skrevet 6. mars 2004 Vi brukte PSpice på høgskolen. Brukte det bare i ett faf, så jeg ble aldri noe racer.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå