Gå til innhold

ipod-batteri?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Sitter og lurer på noe...

Nå har jo apple byttet leverandør av batterier,

og er det dette nye batteriet som er i ipodene som blir solgt nå for tiden?

iPod generasjon 3 som selges nå har ikke dette batteriproblemet. Det er hvertfall ikke kjent enda.

Lenke til kommentar
iPod generasjon 3 som selges nå har ikke dette batteriproblemet. Det er hvertfall ikke kjent enda.

Hvilket "batteriproblem"? Så vidt jeg vet finnes det fortsatt ingen batterier som holder evig og dermed blir serviceavtalen til Apple for utskifting av batterier like viktig som før. Denne er ikke forandret og er med andre ord en av bransjens verstinger.

Lenke til kommentar
Hvilket "batteriproblem"? Så vidt jeg vet finnes det fortsatt ingen batterier som holder evig og dermed blir serviceavtalen til Apple for utskifting av batterier like viktig som før. Denne er ikke forandret og er med andre ord en av bransjens verstinger.

Hva er det du prøver å si??

For det første så her ingen G3 iPoder noen batteriproblemer som det sankkes så mye om. Om de problemen finnes i G3 iPoder er en annen sak. Det har forsatt ikke gått så lang tid at noen har opplevd problemer med batteriene.

Men batteriprodusentene som de hadde problemer med i G1/G2 er byttet ut.

Men til nå finnes det ikke noen type batterier som er oppladbare som holder seg 100% over lengre tid.

Lenke til kommentar

Hvilke batteriproblemer var det G1/G2 hadde da som G3 ikke har? Det er fortsatt kun 8 timers holdbarhet, ipoden må inn til service når batteriet skal byttes- dette koster ikke mindre enn noen hundrelapper, og batteriets levetid har i tilfeller ikke vært mer enn 1,5 år. I mine øyne er dette problemer med batteriet- batteriproblemer!

Lenke til kommentar
Hvilke batteriproblemer var det G1/G2 hadde da som G3 ikke har? Det er fortsatt kun 8 timers holdbarhet, ipoden må inn til service når batteriet skal byttes- dette koster ikke mindre enn noen hundrelapper, og batteriets levetid har i tilfeller ikke vært mer enn 1,5 år. I mine øyne er dette problemer med batteriet- batteriproblemer!

Var en dansk produsent som Apple har kutta ut. Er linka til den artikkelen 100 ganger för her på forumet.

Lenke til kommentar
Hva er det du prøver å si??

Ingen batterier varer evig. Det er et faktum. Hvor lenge batteriene på de nyeste iPod'ene varer er det ingen som egentlig helt vet ettersom de ikke har vært i produksjon så lenge. Faktum er at uansett hva slags fantistiske batterier Apple har prestert å dytte inn i iPod'en må batteriene nødvendigvis måtte skiftes ut i levetiden til produktet (iPod'en). En iPod er ment å vare i mer enn fem år (og helst mye mer enn det også) og så lenge varer simpelthen ikke batteriene.

Derfor er det viktig at slike batterier skal være enkle å skifte ut. Det er ikke batteriene som sitter i verken de nye eller gamle iPod'ene. Skal du skifte ut batteriet må den på service. Alle som har vært borti Apple sin service vet at selskapet ikke akkurat er kjent for å følge norsk kjøpslov ved slike tilfeller samt at slike servicer koster deg flesk. Alle iPod reparasjoner foregår i Nederland. Bare frakten dit koster deg i underkant av 300 kr. Fikk et tilbud fra Apple om å skifte batteri på min 2 år gamle iPod for en stund tilbake. Dette lød på 2000 kr eksl frakt.

Lenke til kommentar
Joda. Men poenget mitt er at, fra mitt ståsted så er 8 timers holdbarhet på et fullt oppladet batteri et problem! Det er rett og slett for dårlig.

Hva er problemet ditt? At du får de timene som du er lovet på forhånd er ikke et problem.

Problemet oppstår om batteriet ikke klarer å levere etter 18 mnd, noe som *var* et problem. Ingen har hatt den nye iPoden lenge nok til å vite om problemet forsatt er der, men jeg vil tvile sterkt på det.

En annen ting er at om så skulle være tilfelle har du nok loven på din side og kan ta det som en reklamasjonssak (den skal nok vare vesentlig lengre enn 2 år, ergo ha 5 års reklamasjon. Og siden batteriet er integrert og ikke en skiftbar del er det underlagt reklamasjonsretten).

Batterier holder de 8 timene som loves. Grunnen til at iPod kun har 8 timer ligger i dens størrelse. De andre HD-baserte bruker større disker som også gjør rom for større batterier.

Endret av tyldum
Lenke til kommentar

tyldum: Åpningsreplikken din er av en karakter som er helt unødvendig, og som fjerner ethvert snev av saklighet fra diskusjonen. Det burde være mulig å holde en høflig tone ovenfor andre, også når man taster på et forum som dette.

Du sier at andre hd baserte spillere bruker større disker og dermed har rom for større batteri, dette er dirkete feil og jeg oppfordrer deg til å finne ut av det selv.

Jeg er fullstendig klar over at batteriet i en G3 iPod holder hva den i utgangspunktet er lovet å gjøre, poenget mitt er ikke hva den holder iforhold til spesifikasjoner osv. For meg et det et problem at batteriholdbarheten er så kort. Enkelt og greit.

Lenke til kommentar

@diss:

Når trådstartet lurer på om 'batteriproblemet' er borte virker det meget opplagt at det handler om det at batteriet døde etter en viss tid. Ikke den generelle kapasiteten som du kommenterer. I tillegg kommenterer du dette på en måte hvor du nærmest troller.

Lenke til kommentar
Joda. Men poenget mitt er at, fra mitt ståsted så er 8 timers holdbarhet på et fullt oppladet batteri et problem! Det er rett og slett for dårlig.

kommer ann på åssen bruk.. Ikke for drålig i en urban verdag.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...