xcomiii Skrevet 4. mars 2004 Del Skrevet 4. mars 2004 (endret) Har et problem med maskinen, både under oppstart og når den er på. Når jeg skrur på, så bare restarter den hele tiden, BIOS bildet vises ikke engang. Også går lampene på cdrom og cd brenner amok. Også restarter den altså igjen slik hele tiden. Når den har holdt på slik i noen minutter, så pleier den å starte som normalt. Og da oppstår de andre problemene. Etter at maskinen har vært på i ca 5 min, virker det som om strømmen plutselig blir borte og maskinen restarter. Dette skjer alltid etter at maskinen har stått av en god stund. Og så når den kommer opp igjen, holder den i nesten 30 min før den igjen restarter. Altså, at det virker som om strømmen plutselig går. I det siste, holder maskinen bare 10 min av gangen før strømmen går nok en gang. Hadde et problem med den forrige strømforsyningen, skulle montere Noise Killer, og da virket ikke viften. Hadde det slik i noen uker før jeg kjøpte meg ny strømforsyning, tenkte at det ikke gjorde så mye, siden jeg allerede hadde 2 kabinettvifter. Men etter at jeg monterte ny strømforsyning (den gamle var på 300W og den nye er på 350W), så har problemene bare blitt verre. Nå er maskinen min tilkoblet en UPS på 500VA, men har prøvd å koble den utenom og, med samme resultat. Hva i all verden er som skjer? Dette skjer på alle OS jeg har. Har ikke OC avnaturlige grunner Og temp er bare på 35 på CPU og luften ut av PSU er lunken. Systemet mitt er: 2xP3 933 512 MB RAM 480 GB disker Aopen HQ8 fulltower MSI 694D Pro HK Edit: Når maskinen har stått på en stund og har stått ved pålogginsbildet til win, så kutter maskinen strømmen med en gang jeg trykker på noe og restarter. Dette får meg til å mistenke at det har noe med CPU å gjøre, f.eks at for mye varme på CPU da kuttes strømmen og restarter. Det merkelige er at det er ganske kaldt der hvor maskinen står og temp på CPU ligger på rundt 25C. Endret 6. mars 2004 av xcomiii Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå